راهنمای خرید فرش حهیزیه عروس طرح های جدید فرش جهیزیه

کدخبر: 2374237

انتخاب و خرید فرش جهیزیه عروس

 

فرش جهیزیه عروس

خرید فرش جهیزیه برای زوج های جوان، بسیار جذاب خواهد بود، چون با توجه به طرح و رنگ فرش می توانید چیدمان خانه و دیگر لوازم مانند مبلمان و پرده و... را خریداری کنید. منزل عروس و داماد فضایی با طراوت و شاد می باشد، چون معمولا از رنگ های خاص و ملایم در آن استفاده می شود. در ادامه چند پارامتر مهم در انتخاب فرش مناسب جهیزیه را بیان کردیم، که بهتر است در زمان خرید به آن ها توجه نمایید.

  • ابعاد: اندازه گیری ابعاد و میزان نور، یکی از مواردی است که در انتخاب فرش و رنگ آن باید به آن توجه شود.
  • شانه و تراکم فرش جهیزیه: شانه و تراکم نیز از دیگر موارد مهم و تاثیر گذار در قیمت و ضخامت فرش می باشد.
  • جنس الیاف فرش: نخ و الیاف مورد استفاده بر روی عمر و کیفیت فرش تاثیر گذار است.
  • طرح فرش: طرح فرش تاثیر بسیاری در زیبایی دکوراسیون خانه خواهد داشت.
  • رنگ فرش: در زمان انتخاب رنگ فرش جهیزیه باید متراژ، نور محیط و … را بررسی نمود.

ابعاد فرش عروس

 

بعد از خرید یا اجازه منزل برای زندگی زوج جوان، در ابتدا ابعاد سالن، اتاق خواب ها، آشپزخانه و راهرو ها را اندازه گیری کنید. تعیین فرش های مورد نیاز برای خانه باید جزو تصمیمات اولیه زوج باشد. پیشنهاد می کنیم چیدمان فرش را نیز تعیین کنید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. اگر منزل شما اجاره ای است و ممکن است در سال های بعد تغییر محل سکونت داشته باشید، فرش های سایز ۹ یا ۶ متری خریداری کنید. امروزه بیشتر خانه ها متراژ کمی داشته و کوچک هستند، بنابراین سعی کنید کل فضا را با فرش پر نکنید، چون محیط کوچک و دلگیر به نظر می آید. در دکوراسیون هایی با سبک مدرن، وجود فرش در وسط و قرار دادن مبلمان در اطراف آن بسیار متداول می باشد. این روزها کفپوش خانه ها از سرامیک می باشد، بنابراین می توانید با انتخاب فرش گرد و با رنگ روشن خانه را روشن تر و بزرگتر جلوه دهید.

شانه و تراکم فرش جهیزیه

رابطه شانه و تراکم فرش با ضخامت و قیمت فرش به این گونه است که هر چقدر تراکم بیشتر باشد فرش ظرافت بیشتری دارد. و هر چه تراکم پایین تر باشد، ضخامت فرش نیز بیشتر است. در سال های اخیر فرش جهیزیه با تراکم بالاتر و ظرافت بیشتر محبوبیت بیشتری دارد. فرش ۱۲۰۰ شانه با تراکم ۳۶۰۰ و فرش ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۴۵۰۰ به دلیل شباعت داشتن به فرش های دستباف، زیبایی خانه را دو چندان می کند. و نیز فرش های با تراکم پایین نیز از جمله فرش ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۵۵۰ قیمت مناسب تری دارند و توجه زوج های جوان را به خود جلب می کند. اگر به دنبال فرش ماشینی ارزان قیمت هستید، فرش ۷۰۰ شانه پیشنهاد ما به نو عروس و دامادان می باشد. چون دارای خصوصیاتی چون ضخامت و راحتی در استفاده برای خوابیدن و استراحت بر روی فرش را دارد. طرح های جدید و رنگبندی به روز فرش ۷۰۰ شانه سبب جلب نظر و سلیقه زوج ها خواهد شد. و نیز در هزینه خرید فرش نیز صرفه جویی می شود.قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 از قیمت بالاتری نسبت به فرش 700 شانه برخوردار است

جنس الیاف فرش عروس

 

یکی از مهم ترین معیارها در انتخاب فرش، جنس و کیفیت آن می باشد. در بافت فرش از الیافت متنوعی استفاده می شود، اما بهترین و با دوام ترین این موارد، نخ اکریلیک می باشد. فرش های اکریلیک ویژگی های منحصر به فردی می باشد. تمامی فرش های فرش کوروش کاشان از جنس اکریلیک بوده و شما با خیال راحت می توانید محصول مورد نظر خود را با توجه به طرح و رنگ انتخاب کنید. از خصوصیات الیاف اکریلیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • دوام، ماندگاری و استحکام بالا
  • مقاومت زیاد در برابر نور خورشید
  • نرمی و لطافت بیشتر به نسبت دیگر الیاف مصنوعی
  • عدم وجود بوی پلاستیک و مواد نفتی
  • مقاومت در مقابل پاخوردگی
  • مقاوم در برابر حرارت غیر مستقیم مانند کتری و اتوی داغ
  • دارای بافت یکدست و منسجم
  • فاقد اصطحکاک و چسبندگی در کف پا
  • بدون پرزدهی به دلیل هیت ست شدن
  • دارای قیمت مناسب تر در مقابل فرش های دستباف

مدل فرش جدید عروس

 

انتخاب مدل فرش جدید عروس نیز یکی از موارد مهم برای بیشتر زوج های جوان می باشد. بیشتر عروس و داماد ها مایل هستند تا فرش منزل خود را با توجه به مد روز و از بین طرح های جدید فرش انتخاب نمایند.

فرش عروس جدید

فرش ماشینی با طرح لچک ترنج، یکی از اصیل ترین طرح های ایرانی است و مورد توجه افراد زیادی می باشد. این طرح بیشتر در خانه هایی با سبک سنتی و سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ وقت از مد نمی افتد. این طرح با زمینه روشن پیشنهاد خوبی برای زوج های جوان می باشد، چون روشن بودن رنگ آن باعث می شود تا فضا بزرگتر به نظر آید.

 

فرش طلاکوب ، از جمله طرح های سنتی و مدرن است که می توان هم در دکوراسیون های سنتی و هم دکوراسیون مدرن از این فرش استفاده نمود. فرش طرح طلاکوب با رنگ روشن و تیره و خنثی در فروشگاه فرش کوروش موجود می باشد. البته همان طور که می دانید، فرش افشان روشن به دلباز شدن منزل کمک می کند و بیشتر به عنوان فرش جهیزیه خریداری می شود. طرح افشان برای خانه های کوچک با نور کم، گزینه بسیار مناسبی می باشد.

فرش طلاکوب

طرح خشتی هم از اصلی ترین طرح های فرش ایرانی می باشد، که طراحان با استفاده از نقوش مدرن در خشت ها از آن در بافت فرش های ماشینی جدید نیز استفاده می کنند. در گذشته بیشتر از فرش خشتی با رنگ لاکی و سرمه‌ای استفاده می شد، اما فرش خشتی روشن امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

قمیت فرش جهیزیه عروس

قیمت فرش با توجه به تعداد شانه و تراکم، طرح فرش، جنس الیاف و نخ، دستگاه بافت و... متفاوت می باشد و نمی توان قیمت واحدی برای آن بیان کرد. شما می توانید از بین فرش های ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و فرش های ۱۵۰۰ شانه بهترین را با توجه به هزینه آن برای منزل به عنوان فرش جهیزیه عروس خریداری نمایید.

کارخانه فرش کوروش کاشان، تولید کننده انواع فرش ماشینی باکیفیت و دارای قیمت ارزان می باشد. تمامی فرش های این مجموعه به صورت مستقیم از کارخانه به مشتریان عرضه می شود. فرش های ماشینی این با قیمت تولیدی و کارخانه و در حدود ۳۰ تا ۵۰ ٪ ارزان تر از بازار فرش به خریداران محترم عرضه می شود.

پیشنهاد می کنیم از محصولات موجود در سایت www.bfarsh.com دیدن نمایید و بهترین طرح و مدل فرش کاشان را برای جهیزیه خود خریداری نمایید.

 

ارسال نظر: