چه ظروفی را می توان داخل ماکروویو گذاشت

کدخبر: 2374415

برای اینکه ماکروویو شما عملکرد بهتری داشته باشد و باید نکاتی درباره قرار دادن ظروف مختلف داخل آن بدانید در این مطلب به این نکات می پردازیم.

امروزه با توجه به پر مشغله بودن و عدم وجود وقت کافی، استفاده از ماکروویو بسیار کاربرد و طرفدار دارد. استفاده از ماکروویو ها نیاز به آگاهی کافی دارد. به همین دلیل بهتر است پیش از استفاده از این وسیله برقی خانگی دفترچه راهنمای آن را به طور کامل مورد مطالعه قرار دهید، سپس با آگاهی بیشتر اقدام به استفاده از آن نمایید. به عنوان مثال قرار دادن برخی از ظروف در داخل ماکروویو صحیح و قرار دادن برخی از آن ها نادرست است و ممکن است به ماکروویو و ظرف آسیب جدی وارد شود و ماکروویو نیاز به تعمیر داشته باشد. در صورت بروز این مشکل و خرابی در ماکرویو بهتر است از یک متخصص و فرد ماهر کمک بگیرید. 

رسا سرویس یکی از مطرح ترین شرکت های تعمیراتی و تعویض و تأمین قطعات از برندهای معتبر و شناخته شده دنیا است که به تعمیر ماکروویو آریستون و سایر برندها می پردازد و شما عزیزان می توانید با خیالی آسوده از خدمات این شرکت بهره مند شوید. ما در این مقاله تلاش کردیم تا نکاتی در خصوص قرار دادن ظروف در داخل ماکروویو در اختیار شما قرار دهیم تا شما عزیزان در مواقع نیاز و با مطالعه مطالب آن عملکرد بهتر و موفق تری داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چه ظروفی را می توان درون ماکروویو قرار داد؟

برای این که ماکروویو عملکرد بهتری و کارکرد بهتری داشته باشد بهتر است با آگاهی و اطلاعات بیشتری از آن استفاده کنید و نکاتی را در زمینه قرار دادن ظروف مختلف در داخل ماکروویو رعایت نمایید. به عنوان مثال در زمان قرار دادن ظرف در داخل ماکروویو توجه داشته باشید که به هیچ عنوان آن را پر نکنید. قرار دادن برخی از ظروف درون ماکروویو ممکن است سبب ترکیدن و شکستن ظرف داخل آن و آسیب به ماکروویو نیز شود. به همین دلیل بهتر است در قرار دادن ظروف دقت و توجه کافی را به خرج دهید. 

یکی از بهترین ظروفی که می توانید از آن برای گرم کردن و قرار دادن غذا در داخل ماکروویو استفاده کنید، ظروف گرد یا بیضی می باشند. این ظروف به صورتی هستند که گرما و حرارت به تمامی نقاط آن به صورت یک نواخت منتقل می شود. این کار سبب عملکرد بهتر ماکروویو نیز می گردد. اما ظروف مربعی شکل، به صورتی هستند که گرما در آن ها به صورت یک نواخت پخش نشده و ممکن است سبب سوخته شدن غذاهای اطراف آن شود. 

همچنین ظروفی که گود هستند نیز مناسب تر و بهتر هستند. به طور کلی ظروف ساخته شده از جنس سلیکون، شیشه، پلاستیک های مخصوص ماکروویو، ظروف سرامیکی و چینی، ظروفی هستند که مناسب برای قرار گرفتن در داخل ماکروویو می باشند. 

نکاتی-قرار-دادن-ظرف-داخل-ماکروویو

کدام ظروف را نباید در ماکروویو قرا داد؟

ظروف پلاستیکی معمولی، ظروف فومی، ماگ ها و ظروفی که دارای روکش های فلزی و فویل های آلومینیومی است برای قرار گرفتن در ماکروویو مناسب نیستند. زیرا این ظروف اشعه ماکروویو را منعکس می کنند و سبب آسیب به خود و ماکروویو می گردند. برای عملکرد بهتر و قرار دادن ظروف در داخل ماکروویو با قدرت تحمل و ایمنی ماکروویو آشنا شوید و بدانید چه موادی در برابر قرار گرفتن در مقابل گرما و حرارت ماکروویو ها مقاوم هستند. در صورت عدم مقاومت مواد و ظروف در برابر حرارت و گرما ممکن است با قرار گرفتن در ماکروویو، شکسته و سبب آسیب به ماکروویو گردند.

 در صورت عدم آگاهی درست و مواجه شدن با این مشکل برای برطرف نمودن آن بهتر است از یک متخصص و فرد مجرب در این زمینه کمک بگیرید. رسا سرویس یکی از شناخته شده ترین شرکت های تعمیراتی و تأمین کننده قطعات لوازم های خانگی در برندهای مختلف است و به تعمیر تمامی لوازم خانگی با برندهای متفاوت نظیر تعمیر ماکروویو بوش و یا تعمیر ظرفشویی بوش و ... می پردازد و شما عزیزان می توانید با اطمینان خاطر از خدمات و کمک های متخصصین این کمپانی بهره مند شوید. 

مواد و ظروف مقاوم در برابر حرارت و گرمای ماکروویو

یکی از متداول ترین و بیشترین موادی که از آن ها در ساخت ظروف مخصوص ماکروویو استفاده می شود، شیشه های سرامیکی یا شیشه های مقاوم در برابر حرارت می باشند. ظروف کورل نیز یکی از ظروف مناسب برای قرار گرفتن در ماکروویو می باشند، زیرا این ظروف نیز ساخته شده از شیشه هستند. سرامیک نیز جنسی است که برای قرار گرفتن در ماکروویو بی خطر است، اما دارای انواع مختلف می باشد. 

به همین دلیل باید به علامت پشت ظرف نیز دقت نمود که مناسب برای قرار دادن در ماکروویو می باشد یا خیر. همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره نمودیم ظروف سلیکونی نیز یکی از جنس ها و موادی هستند که مناسب برای قرار دادن درون ماکروویو می باشند. به طور کل برای این که بدانید چه ظروفی مناسب قرار دادن در ماکروویو می باشند، باید بدانید ظروفی که در داخل ماکروویو قرار می دهید نباید گرم تر از دمای داخلی ماکروویو شوند. 

ظروف-ماکروویو

جمع بندی نهایی

همان طور که پیش تر و در متن این مقاله به آن اشاره نمودیم قرار دادن برخی از ظروف در داخل ماکروویو سبب بروز مشکل و آسیب به ماکروویو و ظرف می گردد. پس بهتر است جنس ظروف مناسب برای ماکروویو را به خوبی بشناسید و سپس از آن ها برای گرم کردن و پختن غذا در داخل ماکروویو استفاده نمایید. به عنوان مثال همان طور که در بالا به آن اشاره نمودیم ظروف ساخته شده از جنس پلاستیک معمولی و یا ظروفی که دارای روکش های فلزی و آلومینیومی باشند به دلیل انعکاس اشعه ماکروویو به هیچ عنوان مناسب برای قرار دادن در آن نمی باشند. پس بهتر آن است از قرار دادن این ظروف در داخل ماکروویو اجتناب کنید. اما ظروفی که از جنس سلیکون، شیشه و سرامیک و ... هستند برای قرار گرفتن در ماکروویو بسیار مناسب می باشند. اما در برخی موارد به دلیل سهل انگاری و استفاده نادرست و نامناسب از ظروف در داخل ماکروویو ممکن است به دستگاه آسیب وارد شود که در این واقع بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید و مشکل به وجود آمده را به صورت اصولی و صحیح برطرف نمایید.

رسا سرویس یکی از شناخته شده ترین و معتبر ترین شرکت های ارائه دهنده خدمات تعمیراتی و تأمین قطعات است که با به کارگیری افراد مجرب و ماهر اقدام به ارائه خدمات تعمیراتی و واردات قطعات از تمامی برندهای مطرح دنیا نموده است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها با همکاران ما در رسا سرویس تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.

https://rasaservices.co/

 

ارسال نظر: