سیم و کابل خراسان

کدخبر: 2374539

علت اتصالی کردن سیم و کابل

شاهراه ارتباطی میان تأسیسات برقی یک ساختمان و ابزار الکتریکی آن مکان، مدارها هستند که با شبکه پیچیده‌ای از سیم و کابل داده‌ها و برق را منتقل می‌کنند. مدارهای الکتریکی در حین کار قادر به کنترل میزان جریان عبوری هستند.

به‌مجرداینکه حد مجاز عبور برق غیراستاندارد شود، در مدار اتصالی رخ خواهد داد. مدارها مجموعه‌ای از سیم و کابل‌هایی هستند که به‌واسطه ابزار الکتریکی، به پریزها متصل می‌شوند.

 بار کلی مدار در زمان روشن بودن دستگاه‌ها افزایش می‌یابد. اگر این مقدار بار موجود در یک مدار از حد مجاز بیشتر شود فیوز پریده و مدار قطع می‌شود.

هنگامی که یک مدار فیوز نداشته باشد، افزایش حجم بار در سیم‌ها سبب سوختن عایق سیم‌ها و درنهایت ایجاد حریق می‌گردد. مدارهای الکتریکی در میزان تحمل بار تفاوت دارند و برخی از آنها فشار بالاتری را تحمل کنند.

تمامی ابزار الکتریکی باید برای تأمین منبع تغذیه خود به پریزها متصل شوند. هر میزان مطلع بودن درباره سیستم مدارهای خانه سبب می‌شود تا از اتصالی در آنها جلوگیری شود. قطعی برق و پریدن فیوز از نشانه‌های اساسی اتصالی در مدار هستند.

اگر در زمانی که وسایل برقی روشن هستند، لامپ‌ها نور کمتری داشته باشند، برق قطع و وصل شود و یا از سمت کلید و پریز بوی سوختگی استشمام شود، کاهش نیروی ابزار الکتریکی، سوختن کلید و پریز و درنهایت افزایش دمای ابزار الکتریکی از نشانه‌های اتصالی کردن در مدار خواهد بود.

نواقص بعد از قطعی

درصورتی‌که بعد از قطع مدار این نواقص ادامه پیدا کردند لازم است تا متخصص فنی به رفع مشکل آن اقدام کند. اختصاص مدارهای الکتریکی مناسب برای یک ابزار الکتریکی اولین لامل برای جلوگیری از اتصالی کردن در مدار خواهد بود. آشنایی با مدارهای خانه منجر به شناخت آنها برای اتصال به چندین وسیله برقی می‌شود.

در آشپزخانه ممکن است در هنگام روشن شدن فر، لامپ‌ها نور کمتری منتشر کنند که بیانگر یکسان بودن مدار آنهاست درحالی‌که این کار غیرحرفه‌ای و ناایمن است. فایده بررسی و ارزیابی مدارهای یک‌خانه این است که هر فرد به این نتیجه می‌رسد که باید مدارهای جدیدی نصب کند یا همان شبکه قبلی کفایت خواهد کرد.

 

کاربرد سیم و کابل در مصارف صنعتی و خانگی

حوزه‌های متنوع صنعتی به‌عنوان چرخ‌دنده‌های تولیدی همگی از سیم و کابل‌ها برای انتقال برق فشار ضعیف استفاده می‌کنند. سیم‌ها عموماً یک هادی دارند که منتقل‌کننده برق است و عایقی دارند که سبب می‌شود جریان الکتریکی به اطراف نشت نکند. کابل‌های برق که از چند سیم ساخته شده‌اند برای انتقال برق فشارقوی و فشار متوسط به کار می‌روند. کاربردهای این کابل‌ها در تأسیسات الکتریکی یک ساختمان، متعدد است.

 تعریف فنی کابل‌ها چنین بیان می‌کند که چندین هادی به همراه یک عایق سبب می‌شود تا برق فشارقوی و متوسط عبور کنند، به صورتی که ولتاژ بر روی خود کابل فازی باشد و ولتاژ بر روی سطح زمین یا اطراف به صفر برسد.

62

 

هادی کابل‌ها نیز مانند سیم‌ها از جنس آلومینیوم یا مس هستند. هم‌اکنون در همه صنایع و ساختمان‌سازی‌ها از کابل‌های مختلفی استفاده می‌شود که قادر به عبور جریان‌هایی با بار متفاوت هستند و بدین ترتیب نیاز کاربران را رفع می‌کنند.

کابل و سیم‌هایی که توسط برندهای مختلف در بازار فنی تولید و توزیع شد، هم برای ولتاژ کمتر ۲۲۰ ولت و هم برای ولتاژ بیش از ۲۲۰ ولت کاربرد دارد. مصارف خانگی سیم و کابل‌ها محدود به مدارها و کلید و پریزهای ساختمان است که متناسب با تابلو برق یا کنتور آن مکان نصب شده‌اند. رنگ‌های این سیم‌ها در مدارهای خانگی از اهمیت بالایی برخوردار هستند تاحدی‌که می‌توان با شناخت آنها می‌توان وظیفه آنها را در مدار فهمید یا اینکه مقدار تحمل ولتاژی آن را سنجید.

کلیه سیم‌های خانگی بر اساس مؤلفه‌های خاصی مانند سایز، کاربرد، متریال سازنده و تعداد هادی‌های موجود در کابل‌ها لیبل‌گذاری خواهند شد. برای مثال سایز یک سیم درواقع سنجش قطر آن است که توسط یک دستگاه سنجش سیم حاصل شده است. اگر قطر سیم کوچک باشد به همان اندازه، سایز آن بیشتر است. دامنه مدار باید با اندازه سیم‌ها تناسب داشته باشد. اتصال و حریق در اثر عدم هماهنگی دامنه مدار و سایز سیم به وجود می‌آید.

سیم و کابل خراسان افشار نژاد

صنعت الکتریک در ایران و در دهه چهل شمسی شاهد کلیدخوردن شرکت کابل خراسان افشار نژاد بود که در شهر مشهد تأسیس شد و به تولیدات در زمینه ابزار برقی پرداخت. گام اولیه تأسیس این شرکت با عایق کردن سیم‌های گرانول وارداتی ژاپنی با استفاده از وسایل ایتالیایی برداشته شد.

پس از گذشت چند سال کلیه فناوری تولیداتی از ژاپن وارد این شرکت شد و میزان تولیدات آن را افزایش داد.

کابل افشار نژاد همواره در تولیدات خود کیفیت و رضایت مشتری را سرلوحه کار خود قرار داده و نیم‌قرن تجربه تولیدی این شرکت به طور اخص ضمانت سابقه درخشان محصولات این برند را خواهد کرد‌.

کابل‌های فشار ضعیف مانند سیم و کابل ساختمانی، کابل کنترلی، کابل افشان و کابل‌های قدرتی با xple و pvc کابل‌های مخابراتی، کابل آیفونی، سیم‌های ماشین، کابل‌های شیلددار غیرمسلح و مسلح، هالوژن فری و درنهایت سیم و کابل‌های سیم‌های نسوز از جمله تولیدات این شرکت بزرگ هستند.

تولیدات این شرکت که شامل موارد گفته شده بود همگی از ویژگی‌هایی مانند انعطاف بالا، دوام و استحکام برخوردارند که همین امر سبب می‌شود تا کیفیت کار حفظ شود و برای نصب در همه قسمت‌های یک ساختمان مناسب باشد.

 

62

هادی‌های سیم و کابل خراسان از مس کلاس پنج است که علاوه بر انعطاف‌پذیری بالا، خمش بسیار خوبی داشته و برای نصب در هر مکانی ایدئال خواهد بود. هر واحد از بار الکتریکی به‌راحتی از سامانه سیم و کابل خراسان افشارنژاد عبور می‌کند و ولتاژ نامی آن ۴۵۰ تا ۷۵۰ ولت خواهد بود.

سیم و کابل پرتو الکتریک

یکی از برندهای برتر در زمینه سیم و کابل در تهران با نام پرتو الکتریک شناخته می‌شود که در حدود یک دهه سابقه تولیدات انواع کابل و سیم، دارد. تنوع در تولیدات این برند سبب شده تا نیاز کاربران به بهترین نحو مرتفع شود و مشتریان بیشتری به این برند جذب شوند. افراد متخصص و نیروی انسانی کارآمدی که در این تشکیلات مشغول به کارند، بادقت لازم محصولات را کیفیت‌سنجی و سپس به بازار لوازم فنی ارائه می‌کنند. مشاوره و راهنمایی این افراد در انتخاب صحیح محصولات مؤثر و مفید خواهد بود.

معرفی فروشگاه آقای برق

برندهای مختلف سیم و کابل در سراسر کشور نمایندگی‌هایی دارند که محصولات آنها را عرضه کند. یکی از این منابع مورد تأیید برای خرید سیم و کابل فروشگاه آقای برق است که سامانه اینترنتی آن با نام تاج نیوسان شناخته می‌شود.

سوابق ۱۲ ساله این سامانه فروش در حوزه‌هایی مانند لامپ‌های ادیسونی، هالوژن‌ها، انواع پنل‌های روشنایی، چراغ‌های ریلی، پروژکتورها و انواع سیم و کابل‌ها می‌باشد.

 لوازم فنی و صنعتی که در فروشگاه آقای برق به فروش می‌رسند عبارت‌اند از: کلید هوایی، کنتاکتورها، رله‌ها، محافظ جان، استابلایزر و سافت استارتر و کلیدهای حرارتی از برندهای مشهور هیوندا ال اس و زیمنس.

برندهای سیم و کابل معروف داخلی مانند کسری، پرتو، زاگرس و خراسان افشار نژاد از شرکت‌هایی هستند که محصولات خود را در آقای برق عرضه می‌کنند؛ فروش محصولات باکیفیت و ارائه قیمت مناسب همراه با مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید محصولات، اصول اساسی فروشگاه آقای برق هستند.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان تماس حاصل فرمایید : 02136915246

 

 

ارسال نظر: