رامسر، انزلی و آستارا سه شهر ویژه‌ی شمالی

کدخبر: 2374558

می دانید که شهرهای شمالی یکی از مقاصد همیشگی سفر از هر جای ایران هستند. همین که ایرانی باشید کافی است برای اینکه تا اسم تعطیلات می آید فکر سفر به شمال در سرتان جرقه بزند. دیگر فرقی نمی کند تهران باشید یا اهواز. منطقه‌ای سرسبز با بی‌شمار جاذبه طبیعت‌گردی یا تفریحی که تجربه هر کدام از آن ها می‌تواند سفری خاطره ‌انگیز برای شما رقم بزند، قطعا به اندازه کافی برای هرکسی جذابیت دارد.

در سفر به شمال هر سلیقه‌ای می‌تواند به مراد دل خود برسد؛ اگر کسی اهل طبیعت‌گردی باشد، بهترین مقاصد طبیعت‌گردی را می‌تواند در شمال ایران پیدا کند و اگر به دنبال تفریح و هیجان باشد، باز هم می ‌تواند به جذاب ‌ترین گزینه ‌های تفریحی در شمال دسترسی پیدا کند. حالا مسئله اصلی این است که از بین اینهمه شهر خوش آب و هوای شمالی کدام یک را انتخاب کنیم؟ سه شهر در شمال ایران وجود دارد که به دلیل قابلیت ‌های فوق ‌العاده خود توانسته‌اند طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کنند و مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران باشند.

  1. رامسر

رامسر، یکی از شهرهای شمالی کشور است که به ‌دلیل برخورداری از چشم ‌اندازهای طبیعی و مسحورکننده، دیدنی ‌های متعدد و طبیعتی افسانه‌ای، یکی از معروف ‌ترین و محبوب ‌ترین مقاصد سفر در طول سال و به خصوص در فصل های بهار و تابستان به شمار می‌رود.تعداد زیاد گردشگرانی که به رامسر می روند باعث شده تا هتل ها و اقامتگاه های متنوع و متعددی هم برای مسافران در نظر گرفته شود.چرا که اجاره ویلا در رامسر همیشه متقاضیان زیادی دارد. این شهر با قرارگیری در حاشیه‌ جنگلی کوه‌ های البرز و دریای خزر، از چشم ‌اندازی بکر و بی نظیر برخوردار است و همین امر از دلایل محبوبیت آن در بین دیگر شهرهای شمالی کشور بوده و به عروس شهرهای ایران شهرت دارد.

سخت‌ سر، نام پیشین غربی ‌ترین شهر استان مازندران است. وجود مناطق ییلاقی بسیار زیبا، قلل مخروطی، باغ ‌های مرکبات، مزارع چای، شالیزارهای برنج، آبشارهای متعدد، بوستان‌ های جنگلی، غارها، چشمه‌ ها، دریاچه، ساحلی زیبا و خیره‌کننده، آب ‌های گرم معدنی و علاوه بر همه این ها آب و هوای مطبوع از دیگر ویژگی‌های این شهر شمالی کشور است که باعث شده تا این شهر جایگاه مناسبی را در صنعت گردشگری به ‌دست آورد.

روستای جواهر ده، قلعه‌ی مارکوه، کاخ مرمر، تله کابین، گرسماسر و... از جاذبه های طبیعی رامسر هستند که شما می توانید از دیدن آن ها لذت ببرید.

  1. بندر انزلی، شهر نیلوفرهای آبی

جاذبه های گردشگری بندر انزلی | بندر انزلی | تالاب انزلی | جاهای دیدنی انزلی  و رشت | مجله دلتا

بندر انزلی شهری خوش آب ‌و هوا در شمال ایران است که امروزه به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و پیشینه این منطقه مقصد بسیاری از مسافران شده است. از دیدنی های این شهر می‌توان به جاذبه ‌های طبیعی و تاریخی متعددی از جمله مرداب انزلی، پل انزلی، آکواریوم منطقه آزاد و بقعه بی ‌بی حوریه اشاره کرد.

شاید توقع همه از یک شهر شمالی در حد دریا و ساحل باشد، اما بد نیست بدانید که انزلی به جز این ها دیدنی های بسیاری دارد. اگر قصد سفری تفریحی-سیاحتی دارید، بندر انزلی گزینه ای مناسب برای شماست. به هیچ وجه هم نگران اسکان و اقامتتان نباشید. شما می توانید به راحتی از طریق سامانه های رزرو آنلاین برای اجاره ویلا در انزلی اقدام کنید. طبیعتا وقتی خیالتان از بابت اجاره اقامتگاه راحت باشد سفر هم برایتان دلنشین تر می شود.

مناره انزلی یا برج ساعت به عنوان فانوس قدیمی دریایی بندرانزلی، پل غازیان با قدمتی حدودا ۸۰ ساله، کاخ میان پشته که هم ‌اکنون به موزه نظامی تبدیل شده و انواع سلاح ها از دوران صفویه تا به حال در آن یافت می ‌شوند، گورستان لهستانی ‌ها محل دفن ۶۳۹ مهاجر لهستانی گریخته از حمله نازی‌ ها و حافظیه انزلی به عنوان صحنه هنرنمایی گروه ‌های موسیقی در انزلی، آرامگاه آقا سید محمد نجفی، پارک شهر، مجتمع تفریحی طرح دریا و پارک و بلوار ساحلی بندر انزلی،موج شکن غازیان، پل انزلی، پل غازیان و... از دیگر دیدنی های شهر به شمار می روند. برای بازار دوستان و عاشقان خرید هم گزینه های زیادی وجود دارد. بازار کاسپین، بازار پردیس، بازار ساحلی، بازار گیلار، شنبه بازار و بازار سپه از مهم ‌ترین بازارها و همچنین جاذبه ‌های تاریخی بندرانزلی هستند.

  1. آستارا

آستارا شهری است در مرکز منطقه تالش که بین رشته کوه های تالش و دریای خزر و شمال استان گیلان واقع شده و دارای جاذبه های طبیعی زیبا و بکری می باشد. همچنین مراکز خرید و بازارهای این شهر هم بسیار معروف هستند.

حتما می دانید که این شهر دارای اقلیم کوهستانی و آب و هوای مرطوب می باشد. پس در هنگام سفر لباس گرم را فراموش نکنید.یک نکته مهم دیگر در سفر به آستارا این است که بهتر است قبل از شروع سفر برای اجاره ویلا در آستارا اقدام کنید. چراکه این روزها اجاره اقامتگاه به صورت حضوری نه به صرفه است و نه مطمئن. امروزه شما می توانید با مراجعه به یکی از وبسایت های معتبر که در این زمینه فعالند، هرنوع اقامتگاهی را که می خواهید در هر شهری اجاره کنید و دردسرهای اجاره اقامتگاه در طول سفر را کم کنید.

آستارا با داشتن جاذبه‌ های گردشگری متعدد در تمامی فصول سال میزبان تعداد زیادی از مسافرین ایرانی و گردشگران خارجی می‌باشد. منطقه نمونه گردشگری حیران، ساحل صدف، طرح شناگاه سفیر امید و نیز بازارچه ساحلی، چشمه آبگرم کوته کومه و علی داشی در گیلده، تالاب استیل، پناهگاه حیات وحش لوندویل و… همه از دیدنی های بی نظیر این شهر هستن که دست به دست هم می دهند تا سفری خوش را برای مسافران رقم بزنند.

اقامتی دلنشین در حاشیه دریای خزر با لیدوماتریپ

لیدوماتریپ، یک وبسایت معتبر در زمینه گردشگری است که بیش از 7 هزار اقامتگاه در سرتاسر ایران را پوشش داده است. از کلان شهرها گرفته تا دورترین روستاها. شما می توانید با مراجعه به نشانی سایت لیدوماتریپ، www.lidomatrip.ir انواع اقامتگاه اعم از ویلا، سوئیت، بوم گردی، هتل، هتل آپارتمان و... را با توجه به استاندارها، بودجه، سلیقه و نیازتان انتخاب و رزرو کنید.

لازم به ذکر است تیم پشتیبانی لیدوماتریپ به صورت 24 ساعته از لحظه‌ی رزرو تا زمان تحویل و تخلیه‌ی اقامتگاه پاسخگوی شما خواهند بود. پس هیچ نگرانی به دلتان راه ندهید و با خیال راحت شهر مورد نظرتان را انتخاب کرده و انواع اقامتگاه‌ها را با هم مقایسه کنید و با اطمینان رزروتان را ثبت کنید و درصورت بروز هرگونه مشکل و یا سوالی با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

 

 

ارسال نظر: