10 ایده محوطه سازی حیاط برای ایجاد بهترین فضای زندگی

کدخبر: 2374645

فضای بیرونی خود را با یک یا چند مورد از این ایده های محوطه سازی زیبا کنید و حیاط  خود را به مکان مورد علاقه جدید خود تبدیل کنید. از پروژه های کوچک محوطه سازی گرفته تا تعمیرات اساسی حرفه ای، ما (گروه معماری آرسس)تمام الهاماتی را که برای ایجاد یک حیاط زیبا نیاز دارید، انجام می دهیم.

جهت اطلاعات بیشتر با گروه معماری آرسس تماس بگیرید

09127927904

09300145131

01

زمان بیشتری را صرف لذت بردن از حیاط و باغ خود کنید. هوای تازه، نور طبیعی و ایده‌های مناسب برای محوطه‌سازی حیاط ، فضای بیرونی شما را به یک  پاتوق بسیار مطلوب تبدیل می‌کند. ایجاد چشم‌انداز ایده‌آل حیاط  شما به صورت ترکیبی ، که فضایی آرامش‌بخش  می‌سازد و در عین حال به ویلا شما ارزش می‌افزاید!

محوطه سازی حیاط  شما می تواند به سادگی چند به روز رسانی جزئی باشد، یا می توانید کل محوطه بیرونی را با محوطه سازی زیبا، اتاق های کاملاً مجهز در فضای باز و سایر مناطق تفریحی بازسازی کنید. ایده های بی پایانی برای محوطه سازی حیاط  وجود دارد. اینجا برخی از آن ها را معرفی می کنیم با ما همراه باشید

محوطه سازی حیاط  باعث  جذابیت محوطه می شود. این سبک با انبوهی از گل‌ها، میوه‌های خوراکی  از جمله اسطوخودوس، گل های مروارید یا گل های دیگر ، شمشاد ، مقداری انگور و درختچه های دیگر استفاده می شود ظاهر کلی فقط محدود به گیاهانی است که در آب و هوای مناسب منطقه شما رشد می کنند.

محوطه سازی حیاط با آبنما

 

آب نماها به حیاط  ظرافت و زیبایی می بخشد. اجازه دهید صدای آب  ملایم فضای بیرونی شما را آرام کند. بسته به فضایی که در دسترس دارید، می‌توان یک آبنما را به حوض یا استخر حیاط خلوت اضافه کرد، یا می‌تواند یک سازه روی زمین یا میز کوچک باشد.

541

محوطه سازی حیاط با استخر

اضافه کردن عناصر محوطه سازی بیشتر به حیاط شما ممکن است لزوماً راه حل نباشد. رنگ آبی آرامش‌بخشی که به فضا می‌افزاید، باعث می‌شود احساسی شبیه یک تعطیلات در حیاط  خود داشته باشید.  ساخت ویلا با استخر مکانی است که باید در تابستان باشید، چه در حال معاشرت با دوستان باشید

یا شنا. استخرهای مختلفی برای مطابقت با نیازهای خاص شما وجود دارد - محوطه سازی ایده آل استخر حیاط  شما ممکن است شامل یک تخته غواصی، یک استخر کوچک برای بچه ها، یا یک شکل یا طول خاص باشد. پیمانکار مناسب استخر می تواند دید شما را زنده کند.

 

محوطه سازی حیاط با چمن و گل

 

چمن ضخیم و کاملاً مراقبت شده زیبایی ساده ای دارد که حیاط را شگفت انگیز می کند. هیچ وقت برای بهبود ظاهر و احساس چمنتان دیر نیست. چه از بذر علف بکارید ، چه با چمن مصنوعی

حیاط های  پر از گل دوست‌داشتنی هستند، اما گلدان‌ها به محوطه‌سازی حیاط خلوت شما چیز کمی می‌دهند. تخت گل های مرتفع برای هرس، کاشت و نگهداری  کمتری لازم است. تخت‌های گل را می‌توان در مناطقی قرار داد که مقدار مناسبی از آفتاب را دریافت کنند، که ممکن است به باغ‌های گل پررونق‌تر منجر شود.. با انتخاب گیاهانی که در فضای باز برای آب و هوای شما مناسب هستند، گل های خود را شاداب و شکوفا نگه دارید.

نورپردازی در محوطه سازی حیاط

اضافه شدن چراغ‌های رشته‌ای به فضای بیرونی در شب  به زیبایی محیط می‌افزاید و امکان دید را برای سرگرمی پس از غروب خورشید فراهم می‌کند. از لامپ‌های کلاسیک  گرفته تا   جدید، چراغ‌های رشته‌ای در طرح‌های مختلفی برای مطابقت با انواع ترجیحات سبک ارائه می‌شوند. اطمینان حاصل کنید که چراغ های رشته ای در فضای باز را به طور ایمن و خارج از مسیر مسیرهای پیاده روی آویزان کرده اید.

مقداری نور را به مناطقی از حیاط  خود بتابانید. انتخاب فانوس‌های فضای باز برای پیاده‌روها، افراد را ایمن نگه می‌دارد و فرصتی را برای صاحبان خانه ایجاد می‌کند تا اگر شخصی دیگری به فضای بیرونی آمد متوجه شوند .چیدمان فضای شما به شما امکان می دهد بهترین نوع نورپردازی مسیر را بشناسید، خواه نصب شده باشد یا قابل حمل، مانند این فانوس ها در عکس استفاده کنید.

01

 

 

ساخت آلاچیق در محوطه سازی حیاط

آلاچیق، ساختاری متمایز است که می تواند به تنهایی بایستد یا به کنار خانه شما متصل شود که به دلیل ستون های عمودی و تیرهای متقاطع خود شناخته شده است، افزودنی خیره کننده برای محوطه سازی حیاط است. می‌تواند سایه‌ای با سایبان پارچه‌ای یا گیاهان بالارونده ایجاد کند، مکانی زیبا برای نشستن باشد.

ساخت آتشکده در محوطه سازی حیاط

وقتی شب فرا می رسد، در اطراف یک آتشکده در فضای باز جمع شوید خاطرات در اطراف یک آتشکده ، برای پیر و جوان ساخته می شود. از روستیک گرفته تا شیک، سوخت چوب یا پروپان، آتشکده حیاط خلوت مطمئناً کاربرد زیادی خواهد داشت.

ساخت شومینه در محوطه سازی حیاط

یک شومینه در فضای باز ، معمولاً در حاشیه، بزرگتر از یک آتشکده و به طور کلی مجلل تر است ، می توانند مدرن یا روستایی باشند و از مجموعه ای از مواد ساخته شده اند. هنگام ساختن شومینه در فضای باز ، سعی کنید آن را در جهتی قرار دهید که باد غالب را مسدود کند، تا گرمای بیشتری را برای کسانی که جلوی آن نشسته اند حفظ کند.

محوطه سازی با سنگ ریزه

این ایده منظره‌سازی حیاط می‌تواند صرفاً تزئینی باشد، اما معمولاً راهی مطمئن برای قدم گذاشتن در باغ‌ها، روی چمن‌ها، روی بستر سنگی و حتی در آب‌های کم عمق ارائه می‌دهد.  مهمانان را با خیال راحت در حیاط خلوت خود با تهیه سنگ های پله ای که می خواهید مردم در آن راه بروند راهنمایی کنید. سنگ‌های پله خود را بسازید ، یا سنگ‌هایی را بخرید که مناسب حیاط خلوت شما باشد، مانند این سنگ‌های پله رزینی در عکس

به‌جای استفاده از تابلوی «نگه‌داری از چمن»، یک پیاده ‌روی شفاف راه ساده‌ای برای جلوگیری از ترافیک پیاده روی چمن‌زار است. بسته به دکوراسیون محوطه بیرونی شما، گذرگاه ها می توانند سنگ های ساده، کاشی های مرمری یا سیمانی، تخته های چوبی، بتن تزئینی و غیره باشند. آنچه را که متناسب با سبک شماست پیدا کنید و از آن برای ایجاد مسیری روشن در اطراف خانه خود استفاده کنید.

ساخت حوض در محوطه سازی حیاط

یکی از راه‌های تقویت آرامش در فضای باز، ساختن حوض است.  این ایده محوطه سازی حوض در فضای باز به فضایی بدون استرس تبدیل می شود که احساس آرامش را در خود ایجاد می کند. آن را با ماهی و گیاهان آبگیر، مانند تارو، یا نیلوفر آبی پر کنید. پس از ایجاد اکوسیستم، تعمیر و نگهداری به حداقل می رسد  و می توانید زمان بیشتری را صرف لذت بردن از حوض کنید تا کار روی آن. حوض حیاط خلوت افزودنی فوق العاده برای یک حیاط خلوت بزرگ است و ویژگی قابل توجهی را برای خانه به شما می دهد.

 محل بازی برای بچه ها در محوطه سازی حیاط

ایده های محوطه سازی حیاط خلوت باید با نیازها و خواسته های کل خانواده شما مطابقت داشته باشد. در یک حیاط، ممکن است به فضایی برای بازی بچه ها نیاز داشته باشید. قبل از تصمیم گیری در مورد تغییر که استفاده از حیاط  شما را محدود می کند، هر چیزی را که می خواهید از آن استفاده کنید در نظر بگیرید و مطمئن شوید که ایده های محوطه سازی شما با سبک زندگی شما هماهنگ است

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر: