با تندخوانی عاشق مطالعه می شوید!!! چرا کتاب نمیخونیم؟

کدخبر: 2374655

در هر سن و در هر شغل و جایگاهی که باشیم، مطالعه یکی از ارکان اصلی آن است چرا که با مطالعه می توان به اطلاعات دست پیدا کرد. اگر محصل باشید که نقش مطالعه در زندگی شما پررنگ تر است و اگر شاغل هستید نیز نیاز به مطالعه مجلات، مقالات و کتاب های تخصصی در زمینه کاری خودتان دارید  و اگر مهارت کلیدی تندخوانی را یاد بگیرید شما یک سر و گردن بالاتر از دیگران خواهید بود.

موانع و مشکلات در سر راه مطالعه !

با توجه به تحقیقات و پرسش های میدانی به این نتیجه رسیدیم که افراد از اهمیت مطالعه بسیار آگاه می باشند. البته منظور از مطالعه و کتاب خوانی فقط مطالعه کتاب نیست؛ بلکه مطالعه یک مطلب در اینترنت و فضای مجازی، مطالعه مجلات و روزنامه و ... همگی می تواند در دسته مطالعه و سرانه مطالعه کشور قرار بگیرد.

معمولا افراد به دنبال مطالب خلاصه و کم و جمع هستند تا در یک نگاه بتواند مطالب اصلی را به آنها برساند اما خب مشکل این موضوع این است که مسلما بخش زیادی از جان مطلب کاسته می شود. اما با توجه به اهمیت مطالعه و آگاهی افراد از این اهمیت به دلیل مشکل زمان مردم به دنبال مطالعه کافی و تخصصی نیستند.

زمان در  دنیای امروز حرف اول را می زند و مشغله های زندگی امروزی موجب شده تا افراد به دنبال کتاب خواندن و یا یادگیری مطالب جدید نروند.

موضوع بعدی در زمینه مشکلات مطالعه این است که افراد اذعان داشتند که مطالعه یک صفحه و یا حتی یک کتاب کوچک از آنها زمان زیادی می گیرد. برخورد با چنین مشکلاتی برای من واقعا جای تعجب داشت چرا که مردم آشنایی زیادی با تندخوانی و تکنیک های آن نداشتند!!

 

تندخوانی تمامی موانع را کنار می زند

تفاوتی ندارد که دانش آموز هستید و کتاب های درسی خود را مطالعه می کنید و یا دانشجو هستید و با حجم سنگینی از کتاب ها مواجه هستید و یا برای رشد کسب و کار خودتان نیاز به مطالعه و کسب اطلاعات جدید و به روز دارید و یا حتی خانه دار هستید و به مطالعه مجله و روزنامه و رمان علاقه دارید....

در هر سن و جایگاهی که باشید تندخوانی می تواند سرعت مطالعه شما را افزایش دهد. با استفاده از ترفندهای افزایش سرعت مطالعه می توانید کتابی را که نیاز به 2 الی 3 روز زمان برای مطالعه داشتید در 2 الی 3 ساعت مطالعه کنید!!

زمانی که با مردم در زمینه مطالعه صحبت می کنم اکثرا یک بیان مشترک دارند که ما فلان کتاب را شروع کرده ایم اما هنوز ماه ها  گذشته و فرصت نکرده ایم که آن را تمام کنیم و یا از مطالعه مطالب طولانی دست می پوشیم چرا که هم زمان بر می باشد و هم تمرکز در میانه راه مطالعه کم می شود اما با تندخوانی می توانید سرعت خود را ۳ تا ۵ برابر کنید و این یعنی صرفه جویی در زمان و یادگیری حداکثری!

تندخوانی چیست؟

تندخوانی چیست؟

سرعت مطالعه به میزان مطالعه تعداد کلمات در واحد زمان می باشد مثلا اگر در 10 دقیقه می توانید 1000 کلمه را مطالعه کنید به شرطی که تمرکز و یادگیری هم در مطالعه شما دخیل باشد، حال سرعت مطالعه شما 100 واحد می باشد و جالب است بدانید که جز کندخوان ترین افراد دسته بندی می شوید.

تندخوانی در اصل آموزش روش ها و تکنیک هایی هستند که با انجام دادن و تمرین کردن آنها می توانید سرعت پردازش مغز و سرعت حرکت  چشم خود را افزایش دهید و مطالب را سریع تر بخوانید.

 یعنی اگر قبلا برای مطالعه 1000 کلمه به 10 دقیقه زمان نیاز داشتید حال برای مطالعه همان مطلب با یادگیری و تمرکز بالا به ۲ دقیقه زمان دارید و سرعت مطالعه شما از 100واحد به 500 واحد می رسد و این یعنی سرعت مطالعه شما با تندخوانی ۵ برابر شده است و علاوه بر افزایش سرعت میزان تمرکز شما نیز با استفاده از تمرین های دوره تندخوانی افزایش پیدا کرده است.

کاربرد تندخوانی برای افراد و موقعیت ها:

در کشور ژاپن از دوران دبستان برای مطالعه دروس به کودکان تندخوانی را آموزش می دهند. این اتفاق در ایران هم می تواند بیفتد به شرط آنکه دانش آموزان ما از دوره دبستان تا دوره دبیرستان در دوره های تندخوانی شرکت کنند و این مهارت را بیاموزند.

تندخوانی برای تمامی دروس کاربرد دارد. با استفاده از دوره تندخوانی پیشرفته می توانید سرعت مطالعه تمامی درس های خود را افزایش بدهید و زمان بیشتری بر مرور و حل نمونه سوال داشته باشید.

تندخوانی در دانشگاه نیز بسیار کاربرد دارد. دروس سنگین دانشگاهی مخصوصا در رشته های پزشکی و  حقوقی و تحقیقاتی نیاز به تکنیکی دارد که بتوان مطالب را در زمان کوتاهی مطالعه کرد و به یاد سپرد. دانشجویانی که تندخوانی را آموزش دیده اند می توانند با حرکات چشم خود کلمات را سریع تر ببیند و با مغز خود سریع تر پردازش کنند.

 همچنین برای آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری، آزمون های تخصص در رشته های پزشکی و همچنین آزمون وکالت بسیار کاربردی است.

 تمامی افراد موفق در زمینه کسب و کار در دنیا اذعان دارند که همیشه در حال مطالعه هستند اما اگر مشغله های کاری به شما فرصت کافی برای مطالعه را نمی دهد پس باید مهارت تندخوانی را بیاموزید.

اما گستره تندخوانی و فواید آن به همین جا ختم نمی شود بلکه برای افرادی که مطالعه رمان و روزنامه و مجله و قرآن علاقه دارند نیز کاربردی است و می تواند سرعت مطالعه این افراد را نیز افزایش دهد. پس مهارت افزایش سرعت مطالعه برای تمامی گروه های سنی و در تمامی موقعیت ها کاربرد دارد و موجب صرفه جویی در زمان، افزایش میزان یادگیری و افزایش تمرکز می گردد.

چگونه تندخوان شویم؟

برای آنکه بتوانید سرعت مطالعه خودتان را افزایش دهید باید در دوره های تندخوانی شرکت کنید ،‌ با استفاده از تمرینات مخصوص بتوانید سرعت مطالعه خود را اصولی افزایش دهید. برخی از تکنیک های تندخوانی در دسترس همگان قرار دارد مثلا استفاده از خط بر در مطالعه و...

اما اینها موجب افزایش 5 برابری سرعت مطالعه شما نمی شود و باید تکنیک های تخصصی تری را در این زمینه آموزش ببینید که شرکت در دوره های آنلاین تخصصی می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

تندخوانی بهروز پرتوی

بهترین دوره تندخوانی در کشور

در زمینه آموزش مهارت تندخوانی کلاس ها و دوره های زیادی تهیه شده است اما بهترین دوره در زمینه افزایش 5 برابری سرعت مطالعه، دوره دکمه هاتو سریع تر ببند دکتر سید بهروز پرتوی است که خود دانش آموخته تونی بازان مبدع تندخوانی در دنیا هستند.

 در این دوره تخصصی کوتاه مدت در کمتر از یک ماه می توانید سرعت مطالعه خود را برابر افزایش دهید و تمامی تکنیک های اصولی تندخوانی را بیاموزید همچنین از پشتیبانی  ویژه توسط دکتر پرتوی بهره مند شوید.

 این دوره آموزشی آنلاین تند خوانی دارای تضمین افزایش سرعت مطالعه و عودت وجه دارد و با هزینه ای بسیار مناسب در دسترس تمامی افراد قرار می گیرد.

همچنین دکتر پرتوی تنها مولف کتاب تندخوانی تخصصی در ایران می باشند که برای تهیه آن و یا دریافت مشاوره می توانید با شماره 09207278684 تماس حاصل نمایید یا به سایت گروه آموزشی پرتوی تا مستقیما با دکتر پرتوی مدرس بهترین دوره تندخوانی کشور مشاوره داشته باشید.

 

 

 

ارسال نظر: