با بهترین جایگزین گوشت مرغ بیشتر آشنا شوید

کدخبر: 2374744

مرغ یکی از مهم ترین منابع غذایی برای هر فرد در دنیا شناخته می شود. فرآیند تولید و عرضه این محصول با توجه به صنعتی بودن و استفاده از موادی همچون هورمون ها و آنتی بیوتیک ها مانند قبل سالم نیست. همین امر باعث شده است تا بسیاری از افراد به دنبال آن باشند که جایگزین مناسبی برای گوشت مرغ پیدا کنند. گوشت کبک ، قرقاول و ماهی سالمون به عنوان سه گوشت سالمی شناخته می شوند که هیچگونه مواد افزودنی نداشته و می توانند به عنوان گوشت سفید مورد استفاده قرار گیرند. ما در این مقاله قصد داریم که بیشتر در خصوص این سه دسته گوشت سفید عرضه شده در بازار اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

مطالبی که در این مقاله در مورد آن ها بحث می شود :

  • آیا گوشت کبک می تواند جایگزینی مناسب برای مرغ باشد؟
  • فواید گوشت قرقاول چیست و چرا یک گوشت جایگزین مرغ شناخته می شود؟
  • اهمیت استفاده از ماهی سالمون در رژیم غذایی سالم چیست؟

در صورتی که قصد دارید زندگی سالم تری داشته باشید و نمی دانید که کدام مواد غذایی را باید مصرف کنید، در این نوشته ما را همراهی نمایید.

 

آیا گوشت کبک می تواند جایگزینی مناسب برای مرغ باشد؟

کبک یکی از پرندگانی است که جایگاه ویژه ای را برای تامین مواد مغذی بدن دارا می باشد. کلسترول بسیار کم این محصول در کنار وجود پتاسیم و پروتئین در گوشت کبک این محصول را به یکی از بهترین جایگزین های مرغ تبدیل کرده است. مصرف گوشت کبک همچنین برای بانوان باردار می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. البته بهتر است بانوان باردار حتما با مشورت پزشک، مقدار مشخص شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. مصرف گوشت کبک در کنار تمامی این موارد بیان شده می تواند یک انتخاب کاملا مناسب برای تمامی کسانی باشد که از ضعف جسمانی رنج می برند.

گوشت کبک خواص بسیار زیادی دارد. از کاهش ریسک ابتلا به حملات قلبی گرفته تا حتی درمان و پیشگیری از عفوتت هایی که در مجاری تنفسی هر شخص ممکن است روی دهد. همه این عوامل باعث شده است تا به خصوص افرادی که در شهرهای بزرگ و آلوده زندگی می کنند، با استفاده از گوشت کبک بتوانند بیماری ها را به تعویق بیندازند. کودکان و افراد مسن نیز می توانند با مصرف گوشت کبک، سلامتی خود را حفظ کنند. درمان سریع تر بیماری و از بین بردن ضعف عمومی بدن از دیگر فوایدی است که باعث می شود مصرف این گوشت بسیار مورد توجه قرار گیرد.

00

فواید گوشت قرقاول چیست و چرا یک گوشت جایگزین مرغ شناخته می شود؟

قرقاول را می توان نزدیک ترین گوشت سفید نزدیک به گوشت مرغ دانست. این در حالی است که عملا میزان گوشت لخم در یک کیلوگرم قرقاول پاک شده بیشتر از گوشت لخم یک کیلوگرم مرغ پاک شده است و همین امر ارزش خرید این محصول را بسیار بالا می برد. قرقاول ها به صورت وحشی نگهداری می شوند و همین امر باعث می شود که سلامت گوشت آن ها بسیار بیشتر از سایر انواع گوشت موجود در بازار باشد. همچنین به دلیل کالری بسیار پایین در کنار پروتئین بالا، می توانند برای کاهش وزن یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما باشند.

مصرف گوشت قرقاول به این دلیل حائز اهمیت است که این گوشت می تواند در جلوگیری به بیماری های قلبی تاثیرگذار باشد ولی به دلیل کلسترول بالایی که دارد بهتر است در یک رژیم غذایی در کنار گوشت کبک و ماهی سالمون مورد استفاده قرار گیرد. در نظر داشته باشید که مصرف گوشت قرقاول باعث می شود که روند رشد در کودکان به دلیل وجود آهن در این گوشت بهینه شود و در عین حال مصرف آن برای افراد مسنی که کلسترول بالایی ندارند توصیه می گردد.

اهمیت استفاده از ماهی سالمون در رژیم غذایی سالم چیست؟

در نهایت ماهی سالمون نیز می تواند به عنوان یک مکمل غذایی در کنار گوشت کبک و قرقاول مورد استفاده قرار گیرد و از این لحاظ حائز اهمیت است. در نظر داشته باشید که با مصرف گوشت ماهی سالمون می توانیم اسیدهای چرب امگا3 بدن را تامین کنیم و در عین حال این محصول می تواند از عملکرد بسیار ویژه ای در تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن مانند ویتامین های گروه B داشته باشد. مصرف ماهی سالمون به صورت دو بار در هفته از سوی پزشکان توصیه شده است و افرادی که به سلامتی خود اهمیت می دهند، جایگاه ویژه ای را برای این محصول در نظر دارند.

ماهی سالمون امروزه از اهمیت بسیار زیادی برای بدن انسان برخوردار می باشد. این محصول می تواند ریسک ابتلا به سرطان را کاهش دهد و یکی از موارد بسیار مهم برای کنترل دیابت و التهاب های بدن به شمار می رود. پس در صورتی که قصد دارید زندگی سالمی داشته باشید. در کنار گوشت قرقاول و گوشت کبک می توانید ماهی سالمون را نیز در رژیم غذایی خود قرار دهید. این محصول با کیفیت بسیار بالایی تولید شده و در بازار عرضه می گردد تا مصرف کنندگان بتوانند با خیال راحت از آن استفاده داشته باشند.

 

نتیجه گیری

گوشت مرغ باید کمتر مصرف شود. این توصیه ای است که از سوی بسیاری از کارشناسان تغذیه و پزشکان همواره بیان می شود و شما می توانید با خرید و استفاده از انواع گوشت جایگزین که در این مقاله به بررسی آن ها پرداختیم، رژیم غذایی سالم تری را داشته باشید. رژیم غذایی سالم تنها برای جلوگیری از بیماری و افزایش طول عمر مفید نبوده و می تواند از بروز بسیاری بیماری ها در زمان پیری جلوگیری نماید. همچنین کیفیت زندگی شما را افزایش خواهد داد. در کنار این مسائل والدینی که به سلامت عمومی کودکان خود توجه ویژه ای دارند، حتما گوشت ماهی سالمون، گوشت کبک و گوشت قرقاول را در رژیم غذایی آن ها لحاظ می کنند.

در نظر داشته باشید که خرید این سری از انواع گوشت سالم امروزه با روندی بسیار رو به گسترش همراه می باشد. همین امر باعث شده است تا خرید اینترنتی این سه نوع گوشت سالم از سوی فروش اینترنتی نیلسون جایگاه ویژه ای داشته باشد و شما با خیال راحت می توانید نسبت به ثبت سفارش این محصولات به صورت تازه اقدام نمایید.

 

 

 

ارسال نظر: