درد بعد از ایمپلنت نشانه چیست؟

کدخبر: 2374899

درد بعد از ایمپلنت نشانه چیست؟ سوالی که ممکن است ذهن افراد را پیش از انجام انجام ایمپلنت دندان کمی مشغول کند. در طول انجام کاشت ایمپلنت دندان هرگز دردی را حس نخواهید کرد زیرا به صورت کامل دهان  و دندان ها بی حس شده است و برخی از افراد نیز تحت بیهوشی کاشت ایمپلنت هایشان انجام می شود. اما ممکن است بعد از کاشت ایمپلنت دندان مواردی موجب درد برای بیمار شود و احساس نا خوشایندی را برای او فراهم کند. به همین علت دلیل درد ایمپلنت دندان خیلی اهمیت دارد و تنها پزشک می تواند متوجه دلیل آن شود. البته اینکه درد از چه ناحیه ای حس شده است و چه مقدار شدت دارد مهم است. به همین علت باید بدانید بعد از چند وقت درد و ناراحتی باید با دندان پزشک خود مشورت کنید. معمولا درد طبیعی ایمپلنت دندان تا دو هفته ادامه دار خواهد بود و این بسیار طبیعی است اما در صورتی که وضعیت درد بیمار بهبود پیدا نکند باید در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه نمود.

 

0

 

یکی از رایج ترین عواملی که موجب ایجاد درد در ناحیه ایمپلنت دندان می شود، عفونت است که در صورتی که دستورالعمل های مراقبتی را بعد از ایمپلنت رعایت نکنید احتمال خطر ابتلا به عفونت را افزایش داده اید. برای انجام ایمپلنت دندان مرحله اول سوراخ کردن استخوان فک برای قرار دادن پایه ایمپلنت دندان است. ایمپلنت در واقع درون استخوان فک مانند ریشه دندان عمل می کند. در صورتی که مبتلا به عفونت دندانی شوید قطعا در این مرحله این اتفاق رخ داده است و با مصرف آنتی بیوتیک و داروهایی که پزشک تجویز می کند می توانید در مدت زمان کوتاهی آن را درمان کنید. البته گاهی کمی عفونت جزئی در ناحیه لثه های می تواند نشانه بهبودی برای بیمار باشد که دراین صورت باید ایمپلنت تیتانیومی درون استخوان فک محکم تر شده و یک دوره دارو برای رفع آن مصرف شود. هر چه لثه شما سالم تر باشد طبیعتا تمامی روند های دندان پزشکی که بر روی دندان های خود انجام می دهید با موفقیت روبرو خواهد شد. انواع ایمپلنت دندان نیز از این قائده مستثنا نیست.

درد ایمپلنت نشانه چیست؟

همانطور که گفته شد در صورتی که دردهای بعد از ایمپلنت دندان در بلند مدت وجود داشته باشد نشان بر آن است که در روند بهبودی مشکلی پیش آمده است و باید هر چه سریعتر درمان آغاز شود. درهای ایمپلنت دندان در بلند مدت می تواند به دلایلی همچون موارد زیر باشد:

0

عفونت لثه به دلیل مراقبت های ناصحیح از ناحیه ایمپلنت دندان

پس از انجام جراحی ایمپلنت دندان باید مانند دیگر جراحی های دندان جوانب احتیاط رعایت شود تا در صورتی که عفونت رخ داد از گسترش آن جلوگیری شود. البته با توجه به پیشرفت تکنولوژی های مدرن امروزه کمتر پیش می آید که فرد دچار عفونت در ناحیه ایمپلنت دندان شود. اما به هر صورت در صورتی که در ناحیه ایمپلنت دچار عفونت شوید هم قطعا به این زودی دچار درد فوری نخواهید شد. یکی از دلیلی هایی که می گویند باید بعد از ایمپلنت در فواصل زمانی مشخص به پزشک خود مراجعه کنید این است که در صورت بروز عفونت سریعا آن ر درمان کنند تا  پیشروی نکند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طول درمان ایمپلنت می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

جا به جا شدن ایمپلنت دندان از مکان اصلی خود

مانند دیگر اعضای بدن که وقتی دست یا پاهایمان شکسته می شود باید آن را به صورت کامل ثابت نگهداریم تا جوش خورده شود دندان هم همین روند را دارد. جهت جوش خوردن ایمپلنت دندان نیز باید 8 الی 12 هفته هیچگونه ضربه و فشاری به آن وارد نشود تا به صورت کامل با استخوان فک جوش بخورد. در صورتی که ایمپلنت با استخوان فک به خوبی جوش نخورد در نتیجه بافت نرم اطراف ایمپلنت دندان رشد نمی کند و در نهایت از استحکام کافی برخوردار نخواهد بود.  در صورتی که ایمپلنت لق باشد و در جای صحیح خود جوش نخورده باشد طبیعتا به مرور دچار درد و ناراحتی شدید خواهید شد.

وارد شدن فشار بیش از حد به ایمپلنت تازه کاشته شده در دهان

ممکن است در حین جویدن مواد غذایی فشاری به دندان ها وارد شود که در این صورت مشکلی پیش نخواهد آمد و طبیعی است اما اگر به ایمپلنت دندان ضربه شدید وارد شودممکن است این فشار بیش از حد درد شدیدی به همراه داشته باشد. البته فشارهای شدید دندان مانند جویدن یخ یا جویدن آجیل با پوست یا جویدن نانخن و مداد می تواند فشاری  به دندان وارد کند که در نتیجه استخوان فک اطراف ایمپلنت شکسته و آسیب ببیند. اینکه تاکید می شود از پزشک با تجربه و متخصص کمک بگیرید به این علت است که در صورتی که برای ایمپلنت دندان طول مشخصی در نظر گرفته شود دیگر با فشار های عادی مواد غذایی فشار زیادی به استخوان وارد نمی شود و اطراف ایمپلنت دیگر ملتهب نمی شود و در نتیجه دیگر عفونت در آن نفوذ نخواهد کرد.

عدم توجه و رعایت دستورات پزشک بعد از کاشت ایمپلنت دندان

قطعا متخصص ایمپلنت بعد از کاشت برای شما باید ها و نبایدهایی را بیان می کند که باید تا دوره تعیین شده آن ها را رعایت کنید. در غیر ین صورتاگر به دستورات پزشک عمل نکنید ممکن است به مرور زمان احساس ناراحتی بیشتری را تجربه کنید و زمان بهبودی شما به مرور افزایش پیدا کند. برای مثال افرادی هستند که بلافاصله بعد از کاشت ایمپلنت دندان اقدام به ورزش و فعالیت های بدنی شدید می کنند که این کار ممنوع است. بهتر است برای هفته اول استراحت کافی داشته باشید و از فشار بیش از حد به خود پرهیز کنید.

0

عدم رعایت مراقبت های لازم و بهداشت دهان و دندان

درست است که زمانی که جای خالی دندان از دست رفته را با ایمپلنت دندان پر میکنید علاقه دارید آن را به همه نشان داده و به راحتی از آن استفاده کنید اما باید بدانید که مراقبت از این دندان بسیار اهمیت دارد. درست است که دندان ایمپلنت شده پوسیده یا خراب نمی شود اما در صورتی که آسیبی به آن وارد کنید یا بهداشت آن را رعایت نکنید لثه و دندان های مجاور آن را خراب خواهید کرد. باید دندان خود را از هرگونه مواد غذایی سطحی و عمیقی پاک نموده تا منجر به پوسیدگی دندانی نشود، زیرا ماندن غذا بین دندان به مرور باعث ایجاد التهاب، عفونت لثه و پوسیده شدن دندان می شود. مسواک کشیدن، نخ دندان کشیدنو استفاده از دهانشویه های حاوی فلوراید از مورادی است که هرگز بعد از ایمپلنت نباید فراموش شود. البته مراجعه منظم به پزشک نیز در سلامت ماندن دندان های شما تاثیر بسزایی دارد.  حتی اگر دچار التهاب لثه شده باشید با مسواک و نخ دندانکشیدن می توانید درد خود را تسکین دهید.

البته بعد از رفع بی حسی اغلب افراد احساس درد در ناحیه ایمپلنت خود خواهند کرد که طبیعی است و ممکن است تا یک هفته ادامه دار باشد اما اگر بیشتر از آن شد باید سریعا به پزشک مراجعه کنید. دردی که بعد از بی حسی تحمل خواهید کرد با مصرف مسکن هایی که پزشک برای شما تجویز می کند کمی از بین خواهد رفت.

 

 

 

ارسال نظر: