مزایای چاپ افست نسبت به چاپ دیجیتال که نمیدانید!

کدخبر: 2374908

با ابداع شدن روش‌های مختلف چاپ، انتخاب مورد مناسب برای مخاطبان به یک تصمیم‌گیری دشوار تبدیل شده است. در حالی که چاپ افست و دیجیتال به عنوان دو روش محبوب در بازار یافت می‌شوند، درک تفاوت‌ها و مزایای هر کدام نسبت به یکدیگر کار چندان ساده‌ای نیست؛ به خصوص برای افرادی که تجربه چاپ دیجیتال و افست را ندارند و از ویژگی‌های منحصر به‌فرد هر کدام آگاه نیستند.

این مطلب، نوعی راهنما برای شماست تا مزایای چاپ افست نسبت به دیجیتال را به صورت کامل درک کنید. چاپخانه آنلاین کوثر پرینت، با ارائه خدمات انواع چاپ در کاغذهای متنوع، قصد دارد تا به سوالات عمده کاربران خود در این مطلب پاسخ دهد.

مزایای چاپ افست نسبت به چاپ دیجیتال چیست؟

 

تفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال

 

در حالت کلی، چاپ افست دارای مزایایی منحصر به فرد است که آن را از چاپ دیجیتال متمایز می‌کند. افرادی که می‌خواهند از بین دو روش چاپ دیجیتال و افست مورد بهتر را برای خود برگزینند، بهتر است این مزایای متمایزکننده را بدانند؛ چرا که هر کدام از این مزایا، می‌توانند مستقیما روی کیفیت کار تاثیر داشته باشند. در ادامه، تمام مزایای چاپ افست در مقایسه با چاپ دیجیتال برایتان شرح داده می‌شود:

  • تنوع کاغذ در چاپ افست، بسیار زیاد است و افراد آزادی انتخاب بیشتری در انتخاب آن‌ها دارند.
  • با وجود اینکه چاپ از نوع افست قیمت نسبتا پایینی دارد، افراد می‌توانند کاغذهای مورد نظرشان را با تیتراژ بالا چاپ کنند.
  • کیفیت چاپ در مقایسه با روش‌های دیگر بسیار بیشتر است و می‌توان تفاوت وضوح بین آن‌ها را متوجه شد.
  • در چاپ‌های افست، هیچ محدودیتی در ابعاد کاغذ برای چاپ وجود ندارد و افراد می‌توانند حتی کاغذهای  A1 با این روش چاپ کنند.
  • تنوع رنگی این نوع چاپ نیز مورد دیگری از مزایای آن است؛ به طوری که افراد گزینه‌های بسیار زیادی برای انتخاب رنگ طرح مورد نظرشان دارند.
  • تمیزی چاپ در نوع افست، مثال‌زدنی است. به عبارتی دیگر، هیچ خط و خشی در کاغذهای چاپ شده در این دسته نمی‌افتد و طرح نهایی بسیار تمیز بوده و ظرافت بالایی خواهد داشت.

 

معایب چاپ افست

معایب چاپ افست

 

همان‌طور که انتظار می‌رود، روش چاپ افست معایبی نیز در مقابل چاپ دیجیتال دارد. این معایب، دلایلی هستند که عده کمی از افراد چاپ دیجیتال را به افست ترجیح می‌دهند؛ بنابراین اهمیت بسیار زیادی دارند و بهتر است با دقت آن‌ها را مطالعه کنید. در ادامه، برجسته‌ترین معایب روش افست در مقایسه با دیجیتال برایتان شرح داده می‌شود.

  • در صورتی که به دنبال چاپ کاغذ با تیتراژ پایین هستید، هزینه چاپ افست برای شما چندان باصرفه و معقول نخواهد بود.
  • برای چاپ از نوع افست، نیاز به زینک و پلیت وجود دارد که باعث می‌شود تهیه و استفاده از آن‌ها کمی زمانبر و دشوار باشد.
  • بعد از اینکه دستگاه چاپ تنظیم شد، دیگر نمی‌توان تنظیمات آن را برای تیتراژهای بعدی تغییر داد. این مورد، مشکلی فنی در دستگاه‌های چاپ از نوع افست است که می‌توان مشکلات ناشی از آن را مشاهده کرد.

آیا کیفیت در چاپ افست کاهش میابد؟

آیا کیفیت در چاپ افست کاهش میابد؟

 

مطمئنا کیفیت چاپ در هر کدام از این روش‌ها متفاوت است و هر کدام تا اندازه‌ای مشخص می‌توانند طرح با کیفیت چاپ کنند. بدیهی است که با افزایش کیفیت در چاپ، افراد باید هزینه بیشتری نیز برای آن بپردازند؛ چرا که دستگاه چاپ با کیفیت و دقیق، هزینه بیشتری دارد. البته دغدغه دیگری که در این میان به وجود خواهد آمد، این است که کیفیت نتیجه نهایی به دست آمده در کدام روش چاپ بهتر خواهد بود. مسلما جواب این سوال، یکی از دو روش چاپ افست و دیجیتال است.

کیفیت روش‌های افست و دیجیتال بسیار به یکدیگر نزدیک است و می‌توان هر دو مورد را روش‌هایی برای چاپ طرح‌های با کیفیت نامید؛ اما اگر بخواهیم یک مورد را بهتر از گزینه دیگر بشماریم، مطمئنا کیفیت چاپ افست بهتر از دیجیتال خواهد بود. طرح شما در چاپ از نوع افست به هیچ وجه کاهش نمی‌یابد و بدون کوچک‌ترین خط و خشی چاپ می‌شوند. در حالی که شاید در روش‌های چاپ با تیتراژ بالا، افست جزو ارزان‌ترین‌ها باشد.

کوثر پرینت

مجموعه چاپ کوثر   kosarprint.com  با سالها سابقه در زمینه چاپ همواره استفاده از چاپ افست را به شما پیشنهاد میکند،چاپ افست به دلیل کم هزینه بودن باعث میشه شما بتوانید با خیال راحت محصول مورد نیاز خود را در تیراژ های بالا به چاپ برسونید.البته بهتره انجام شدن این کار و به مجموعه های خبره بسپارید.  

خلاصه مقاله

در مطلب فوق، شما را با مزایای چاپ افست در مقایسه با چاپ دیجیتال آشنا کردیم تا در صورت تمایل، نسبت به چاپ طرح مورد نظرتان با این روش اقدام کنید. با توجه به تاسیس شدن چاپخانه‌های آنلاین در سرتاسر کشور، به جرئت می‌توان کوثر پرینت را بهترین گزینه برای کاربران ایرانی نامید. این چاپخانه آنلاین به دلیل دستگاه‌های پیشرفته‌ای که در اختیار دارد، می‌‌تواند طرح مورد نظر شما را با بالاترین کیفیت چاپ کند. برای ثبت سفارش، سایت چاپخانه آنلاین کوثر پرینت در اختیار شماست.

 

 

ارسال نظر: