بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران

کدخبر: 2375032

خودرو ها از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که هماهنگی و کار کردن درست این قطعات در کنار هم سبب حرکت درست خودرو میشود. مهم ترین اجزایی که در هر خودرو قرار دارند عبارتند از موتور، سیستم برقی و گیربکس خودرو. در حال حاضر اغلب خودرو ها برای کارایی بالاتر و جلوگیری از خرابی های احتمالی از گیربکس های اتومات بهره می برند. تعمیر گیربکس های اتومات با توجه به اجزای داخلی به کار رفته در ساخت این گیربکس ها و نوع اتصالات آن ها کاملا با گیربکس دستی تفاوت دارد و باید توسط افراد متخصص انجام شود.

00

نشانه های خرابی گیربکس اتومات مواردم ختلفی را شامل می شوند اما به صورت عمومی عبارتند از:

 

لغزش گیربکس

اگر ماشین شما بدون هیچ دلیل مشخصی در حال تعویض دنده است و موتور شما شروع به تولید صدای ناله می کند، ممکن است با لیز خوردن گیربکس مشکل داشته باشید. خوانش RPM بالای 3500 یا تاخیر در شتاب می تواند نشان دهنده لغزش گیربکس باشد. این ممکن است ناشی از کم بودن مایع گیربکس، یا بدتر از آن، فرسوده شدن باندها یا چرخ دنده های انتقال باشد.

 

جابجایی خشن یا عدم پاسخگویی

گاهی اوقات یک ماشین از تعویض دنده امتناع می کند یا به آرامی تعویض نمی کند. اگر هنگام تعویض دنده صدای تند می شنوید یا تعویض دنده سخت را احساس می کنید، ممکن است گیربکس شما در مراحل ابتدایی خرابی باشد. هر گونه پاسخ تاخیری در شتاب یا حرکت ممکن است نشان دهنده این باشد که وسیله نقلیه شما مشکل انتقال دارد.

 

نشت روغن گیربکس اتومات

گیربکس ها واحدهای مهر و موم شده هستند و هرگز نباید نشتی داشته باشند. اگر متوجه یک لکه قرمز روشن یا تیره در زیر ماشین خود شدید، مقداری مقوا زیر ماشین بگذارید و مشخص کنید که آیا نشتی فعال است یا خیر. همچنین رنگ مایع را بررسی کنید – اگر مایع قهوه ای تیره یا سیاه است، دما بسیار بالا است و باید گیربکس خود را بررسی کنید.

 

صدا از گیربکس اتومات

گاهی اوقات، مشکلات خودرو خود را بسیار ظریف نشان می دهد و برای شناسایی مشکل نیاز به یک گوش آموزش دیده دارد. با این حال، وقتی گیربکس دستی یا اتوماتیک شما را به دردسر می اندازد، هیچ رمز و رازی وجود ندارد. اگر صداهای غیرمعمولی مانند ناله، وزوز یا زمزمه می شنوید، ممکن است انتقال شما منبع مشکل باشد.

 

چراغ موتور را بررسی کنید

این یکی بدیهی به نظر می رسد، اما چراغ “موتور بررسی” یا “موتور خدمات به زودی” اغلب نادیده گرفته می شود. سنسورهای موجود در موتور خودرو ممکن است فعالیت غیرمعمولی را از گیربکس که نتوانید تشخیص دهید، دریافت کنند. با روشن شدن چراغ چک موتور در تعمیر خودرو معطل نکنید. عدم رسیدگی به مشکل در انتقال شما در مراحل اولیه می تواند به معنای فاجعه باشد.

 

این موارد نشان می دهند که گیربکس اتومات خودروی شما دچار مشکل شده است و باید هر چه سریع تر برای تعمیر آن اقدام کنید با توجه به اینکه تعمیر گیربکس اتوماتیک امری تخصصی است باید در مراکز تخصصی انجام شود، مرکز تهران پلاس یکی از بزرگ ترین و تخصصی ترین مراکز تعمیر و سرویس گیربکس اتومات در ایران است تمامی خدمات مرتبط با گیربکس اتومات در این مرکز توسط افراد متخصص انجام می شوند.

00

تعمیر گیربکس اتومات ، گیربکس بازسازی شده مجموعه ای از قطعات است که باید در هماهنگی کامل با هم کار کنند. ممکن است بیش از 1000 قطعه جداگانه وجود داشته باشد که از فنرهای ریز تا دنده های سنگین بزرگ را شامل می شود.

 

هنگامی که یک گیربکس بازسازی می شود، “قطعات نرم” جدید مانند مهر و موم و دیسک های کلاچ با “قطعات سخت” موجود مانند چرخ دنده ها و پمپ ها مخلوط می شوند. به طور متوسط، انتظار می رود که یک انتقال بازسازی شده بین 30000 تا 50000 مایل طول بکشد. اگر کار بسیار خوب انجام شود و تعمیر و نگهداری منظم انجام شود، بازسازی گیربکس می تواند تا زمانی که گیربکس اصلی (به طور متوسط ​​120000 تا 200000 مایل) طول بکشد. با این حال، مواردی وجود دارد که در قابلیت اطمینان گیربکس بازسازی شده نقش دارند، مانند کیفیت بازسازی، وضعیت گیربکس که بازسازی شده و شیوه نگهداری/رانندگی.

 

گرما پاشنه آشیل گیربکس اتوماتیک است. گرمای بیش از حد نه تنها به دلیل نگهداری ضعیف، بلکه به دلیل سبک رانندگی/استفاده نیز ایجاد می شود. اگر رانندگی می‌کنید، باید بگوییم «با شدت»، دمای گیربکس شما مرتباً در سمت بالا قرار می‌گیرد و از چراغ توقف دور می‌شوید یا برای عبور از افراد مجبور به تعویض دنده می‌شوید.

 

این سناریو برای رانندگی در کوهستان یا مناطق تپه ای نیز صدق می کند. بکسل کردن مرتب بارهای سنگین یا حمل بارهای سنگین در داخل وسیله نقلیه (که می تواند برای بسیاری از کاربردهای تجاری کاربرد داشته باشد)، همچنین می تواند فشار زیادی را بر روی گیربکس بازسازی شده شما وارد کند.

 

اگر هر یک از این سناریوها در مورد شما صدق می کند، باید به خود و انتقال خود لطف کنید و یک خنک کننده انتقال کمکی نصب کنید. این به سیال انتقال اجازه می دهد تا گرمای قابل توجهی بیشتری را قبل از بازگشت به گیربکس دفع کند.

 

یافتن علت اصلی مشکل

 

تعویض قطعات در گیربکس فقط برای اینکه ماشین شما چند ماه بعد با همین مشکل به مغازه برگردد، فایده ای ندارد. اگر علت اصلی مشکل شناسایی نشود، ممکن است اتفاق بیفتد. این می تواند به اندازه مایل های انجام شده توسط وسیله نقلیه ساده باشد، اما می تواند یک ترک کوچک در جایی از یکی از قطعات باشد که اگر شناسایی نشود می تواند همچنان مشکل ساز باشد. یافتن این علت ریشه ای می تواند زمان بیشتری از حد انتظار نیاز داشته باشد.

 

مشکلات مربوط به گرفتن قطعات

 

اگر ماشین شما یک مدل قدیمی یا کمیاب است، ممکن است تعمیرگاه برای تامین قطعه مشکل داشته باشد. اگر این اتفاق بیفتد می تواند باعث تاخیر قابل توجهی شود. معمولا تعمیرگاه با توجه به برند و مدل خودرو از احتمال بروز این مشکل مطلع می شود. اگر آنها این دانش را دارند، باید شما را از قبل آگاه کنند.

 

با توجه به نقش مهمی که گیربکس اتومات در سلامت و کارایی خودرو ایفا می کند تعمیر این بخش از خودرو باید توسط افراد متخصص انجام شود. گیربکس اتومات در ساختار تفاوت های فراوانی با گیربکس دستی دارد و این موارد باید در زمان تعمیر گیربکس مورد توجه قرار گیرد. در مرکز تهران پلاس تعمیر انواع گیربکس اتومات با توجه به این موارد و در نظر گرفتن علل خرابی گیربکس توسط افراد متخصص انجام می شود و تمامی خدمات با ضمانت کامل ارائه می شوند.

 

 

 

تعمیرگاه گیربکس اتومات

گیربکس یکی از اجزای ضروری و مهم در خودرو است که حتی اهمیتی فراتر از موتور در انتقال نیرو و شتاب به چرخ ها را بر عهده دارد اگر گیربکس خودرو به درستی کار نکند، شتاب موتور به چرخ ها منتقل نمی شود و خودرو نیروی لازم را ندارد بنابراین موتور ناچار است تا بیش از توان کار کند در نتیجه مدتی پس از خرابی گیربکس موتور خودرو هم دچار مشکل می شود. بسیاری از مشکلات ایجاد شده در گیربکس خودرو اگر در زمان مناسب تشخیص داده شوند قابل حل شدن هستند.

 

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک به مراکزی گفته می شود که در آن نیروی متخصص با دانش و آگاهی کامل نسبت به انواع گیربکس اتومات و نوع مشکلاتی که ممکن است در این گیربکس ها ایجاد شود آماده خدمت رسانی به شما هستند.

 

00

 

یکی از دغدغه ها و مشکلات اصلی صاحبان خودرو های خارجی در زمان خرابی گیربکس اتومات خودرو انتخاب مرکزی مناسب برای تعمیر گیربکس اتومات خودروی لوکس خود است. اغلب خودرو های تولیدی برند های خارجی به دلیل کیفیت بالایی که دارند در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارند و در ایران نیز مانند سایر کشور های دنیا خودرو های لوکس طرفداران زیادی دارد.

برای رفع مشکل خودروی خود و یا انجام سرویس های دوره ای و یا هماهنگی جهت ارسال خودروبر رایگان در تمامی نقاط تهران، با کارشناسان ما تماس بگیرید:

 

—————————————————————————–

 

راه های ارتباطی با تهران پلاس

 

تلفن: ۴۴۵۱۲۹۰۹-۰۲۱

 

موبایل: ۰۹۱۲۵۷۲۱۳۴۱

 

 

ارسال نظر: