آیا لپ تاپ Elite Dragonfly G3 می‌تواند لینوکس را اجرا کند؟

کدخبر: 2375033

کمپانی اچ پی یک لپ تاپ جذاب به نام Elite Dragonfly G3 را در دست عرضه دارد که کاربران زیادی به آن امیدوار هستند و این محصول می‌تواند امکانات بسیار جالبی برای علاقه‌مندان داشته باشد. لپ تاپ اچ پی قرار است که از پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل استفاده کند و صفحه نمایشی بلندتر نسبت به مدل‌های قبلی خود خواهد داشت و طراحی آن هم قرار است که حالت ساده‌تری داشته باشد تا کاربران تجاری هم بتوانند آن را دوست داشته و به سراغش بروند. قیمت لپ تاپ اچ پی Elite Dragonfly G3 با توجه به چنین امکاناتی ارزش بالایی خواهد داشت و می‌توانید آن را در لیست خرید خود قرار دهید.

یکی از نکات مهمی که این روزها بحث آن داغ شده است، امکان اجرای لینوکس است. خبر خوب این است که چنین امکانی فراهم شده است، اگرچه، به‌طور رسمی این پشتیبانی وجود ندارد. اکثر لپ تاپ‌های بازار با سیستم عامل ویندوز روانه بازار شده‌اند و این گزینه‌ای که ما داریم، هم درایورهای رسمی برای لینوکس را ارائه نمی‌کند. اما اگر واقعا می‌خواهید که لینوکس را روی این لپ تاپ اجرا کنید، از نظر فنی چنین قابلیتی وجود ندارد. اگر قصد دارید که برنامه‌های لینوکس را اجرا کنید، نکته دیگری که وجود دارد و باید به آن توجه کنید، زیر سیستم‌هایی است که برای لینوکس وجود دارد و باید از آن طریق برای این منظور اقدام کنید.

اجرای برنامه‌های لینوکس روی ویندوز

اگر فقط قصد دارید که از سیستم عامل لینوکس برای اجرای برنامه‌های خاص استفاده کنید، شاید نیازی به آن وجود نداشته باشد. ویندوز ۱۱ با زیر سیستم ویندوز برای لینوکس عرضه شده است و این به شما امکان می‌دهد که توزیع‌های مختلف لینوکس را از طریق یک رابط خط فرمان اجرا کنید. می‌توانید برنامه‌های لینوکس مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی را نیز نصب کرده و از آن استفاده کنید. برای فعال کردن حالت WSL باید به برنامه تنظیمات رفته و سپس گزینه‌های Apps > Optional Features > More Windows Features را فعال کنید. لپ تاپ خود را بعد از اینکار ریست کرده و اجزاه بدهید که بالا بیاید.

پس از آن، می‌توانید توزیع لینوکس مورد علاقه خود را از فروشگاه مایکروسافت دریافت کرده و گزینه‌هایی مانند اوبونتو، کالی لینوکس، دبیان و موارد دیگر را داشته باشید. از این بخش، می‌توانید از ترمینال لینوکس برای نصب برنامه‌ها استفاده کنید و تقریبا به همه کارها دسترسی پیدا کنید. اگر می‌خواهید دسترسی سریع‌تری به ویژگی‌ها و بهبودهای WSL دسترسی پیدا کنید، می‌توانید پیشنمایش Windows Subsystem for Linux را در فروشگاه مایکروسافت هم دریافت کنید. این همان ویژگی را در برنامه تنظیمات فعال می‌کند. با این تفاوت که به جای اینکه به نسخه ویندوز شما متصل شود، بیشتر به‌روز خواهد شد.

نصب لینوکس روی لپ تاپ Elite Dragonfly G3

نصب لینوکس روی لپ تاپ Elite Dragonfly G3

اگر واقعا قصد دارد که یک توزیع کامل لینوکس را روی لپ تاپ Elite Dragonfly G3 اچ پی نصب کنید، همچنان این گزینه برای شما فراهم است. اچ پی درایورهای رسمی ارائه نمی‌کند، اما درایورهای پشتیبانی شده توسط کامیونیتی را خواهید داشت که و به‌طور کلی به‌خوبی هم کار می‌کنند. از طرف دیگر، می‌توانید یک ماشین مجازی ایجاد کرده و نسخه کامل لینوکس را در ویندوز اجرا کنید. برای نصب لینوکس، ابتدا باید توزیع لینوکس مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را از وب سایت رسمی پیدا کنید. گزینه‌های زیادی هم وجود دارد،‌اما اوبونتو یکی از محبوب‌ترین‌ها است و می‌توانید آن را دریافت کنید.

صرف نظر از اینکه اوبونتو یا توزیع لینوکس دیگری را انتخاب می‌کنید، یک فایل ISO را دانلود خواهید کرد. از این بخش، می‌توانید از Rufus استفاده کرده و یک درایو نصب قابل بوت ایجاد کنید تا لینوکس را به‌صورت بومی روی کامپیوتر خود اجرا کنید. اگر هم می‌خواهید که این کار را انجام دهید، می‌توانید از راهنماهای موجود برای نحوه بوت دوگانه ویندوز ۱۱ و لینوکس استفاده کنید. با چنین امکانی، قیمت لپ تاپ اچ پی کاملا ارزشمند دیده می‌شود و می‌توانید از قابلیت‌های متعددی استفاده کنید. می‌توانید کل فرایند را به همین شکل دنبال کنید.

ایجاد ماشین مجازی

اگر نیازی به نصب لینوکس به صورت بومی روی لپ تاپ خود ندارید، می‌توانید به جای آن یک ماشین مجازی ایحاد کنید. برای این کار می‌توانید از برنامه‌ای مانند VMware WorkStation Player استفاده کنید تا فالی ایزو را که دانلود کرده‌اید برداشته و با آن یک ماشین مجازی بسازید. این ماشین مجازی یقینا نمی‌تواند مانند نصب اصلی، کارایی یکسانی داشته باشد، اما برای رفع نیازهای شما کافی است. اگر فقط قصد اجرای چند برنامه یا برخورداری از چند برنامه را دارید که باید از آن‌ها استفاده کنید، از این راه حل عالی می‌توانید استفاده کنید. همچنین، این راه برای امتحان لینوکس قبل از نصب اصلی هم کاربرد دارد و می‌توانید برنامه‌های ویندوز و لینوکس را هم به‌صورت همزمان روی آن اجرا کنید.

بررسی بیشتر لپ تاپ Elite Dragonfly G3

لپ تاپ Elite Dragonfly G3 اچ پی با تغییرات قابل توجهی نسبت به مدل گذشته بازنگری شده است. برخی از آن‌ها احتمالا برای استفاده در قالب تجاری مناسب هستند و برخی از امکانات دیگر هم جنبه سرگرمی دارند. به هر حال، این نسخه بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت و ارزش آن در برابر قیمت لپ تاپ ایسوس هم یقینا بالا خواهد بود. این محصول ظاهر و حس خاصی به همراه دارد و طوری است که کاربرانی که برای اولین بار از لپ تاپ اچ پی استفاده نمی‌کنند هم آن را درک خواهند کرد.

این محصول تفاوت چندانی از نظر ظاهری با دیگر لپ تاپ‌های Elite Dragonfly ندارد و تقریبا راه سری Spectre x360 را دنبال می‌کند و از نسبت تصویر ۳:۲ استفاده می‌کند. این صفحه بلندتر از یک پنل ۱۶:۹ است و فضای بیشتری را برای انجام کارهای مخلف فراهم می‌کند و با اسکرول‌های کمتری می‌توانید به آن دست پیدا کنید. این محصول فضای بیشتری هم برای تاچ پد بزرگ‌تر فراهم کرده است. پنل این دستگاه تنها از رزولوشن ۲۹۱۰ در ۱۲۸۰ استفاده می‌کند، اما کیفیت لازم را دارد و می‌توانید تصویر واضح و بزرگی را داشته باشد. لزوما تغیریات بزرگ دیگری وجود ندارد و تنها می‌توانیم به کلیدهای نسبتا بزرگ‌تر آن هم اشاره کنیم.

خرید لپ تاپ از مقداد آی تی

خرید لپ تاپ از مقداد آی تی

مقداد آی تی به‌عنوان یک سایت پیشرو شناخته می‌شود که می‌توانید برای خرید لپ تاپ به این سایت مراجعه کنید. این سایت مرجعی برای قیمت لپ تاپ ایسوس و برندهای دیگری مانند قیمت لپ تاپ لنوو در مدل‌های مختلف است و برای پیدا کردن مناسب‌ترین قیمت، کار سختی نخواهید داشت. کافی است که از بین لپ تاپ‌های متنوع موجود، چند مدل را با همدیگر مقایسه کرده و با توجه به سطح بودجه خود، گزینه‌های عالی را برای خرید انتخاب کنید.

همیشه بیاد داشته باشید که لپ تاپ‌ها در انواع مختلف برای کارهای دانشگاهی، اداری، خانگی و گیمینگ عرضه می‌شوند و هر کدام هم بازه قیمتی مشخص خودشان را دارند. قیمت لپ تاپ ایسوس گیمینگ احتمالا از همه مدل‌ها بیشتر است و بهترین پردازنده گرافیکی در کنار طراحی شکیل و زیباتر را برای شما خواهد داشت. با بررسی قیمت لپ تاپ اچ پی و امکانات آن هم متوجه خواهید شد که این محصولات هم ارزش خرید بالایی دارند و می‌توانید در صورت نیاز به سراغ آن‌ها بروید. لنوو هم لپ تاپ‌هایی در بازار دارد که بدنه مقاومی داشته و نسبت به قیمت لپ تاپ لنوو می‌تواند سال‌های بیشتری برای شما کار کند.

 

ارسال نظر: