۷ فواره جذاب ترکیه که در سال 2022 باید با تور استانبول بازدید کرد؟

کدخبر: 2375129

چه در حال برنامه ریزی برای اولین بار برای بازدید از شهر زیبای استانبول باشید، چه مالک یک ملک در شهر استانبول ترکیه باشید یا در گذشته چندین بار به شهر با تور استانبول رفته باشید، احتمالاً از فواره های زیادی که در گوشه و کنار آن قرار دارند آگاه هستید.

در ابتدا بیش از 1000 فواره در سراسر شهر وجود داشت ، اما به دلیل بی توجهی، این تعداد به طور چشمگیری به حدود 400 عدد کاهش یافته است.

بسیاری از فواره ها توسط همسران پاشا از زمان امپراتوری عثمانی ، که از سال 1453 تا 1922 حکمرانی کرد، تهیه شده است. نه تنها این، بلکه آنها همچنین به عنوان یک کمک خیریه به مردم استانبول ایجاد شدند و آب پاکی را به همه مردم شهر ارائه کردند.

این فواره‌ها نه تنها به‌خاطر دارایی‌های کاربردی‌شان ارزشمند هستند، بلکه معماری با جزئیات خیره‌کننده آن‌ها نیز زیبایی بیشتری را به این مقصد زیبا می‌افزاید. در مورد 7 فواره مورد علاقه ما در سراسر استانبول اطلاعات بیشتری کسب کنید. ما ( گلبرگ سیر)مطمئن هستیم که می خواهید خودتان از آنها دیدن کنید تا زیبایی و اهمیت آنها را تحسین کنید.

  • فواره 1 Üsküdar Ahmet III

به منطقه اوسکوداردر تور ارزان استانبول بروید، جایی که در امتداد خیابان اصلی فواره احمد III را خواهید دید . این فواره خاص توسط سلطان عثمانی، احمد سوم در سال 1728 ساخته شده است. به دلیل شکل چند ضلعی و نقوش گل آن، یکی از شگفت انگیزترین فواره های استانبول به حساب می آید.معماری آن با عبارات خود احمد سوم و ابیات خاصی که از شاعران شاکر، ندیم و رحمی برگزیده شده است، بیشتر شده است. این یک مورد علاقه خاص در بین بازدیدکنندگان و افراد محلی در تور لحظه آخری استانبول است.

فواره 1 Üsküdar Ahmet III

  • فواره آلمانی

این فواره خاص که در بین مردم محلی به Alman Çeşmesi نیز معروف است، در اصل در آلمان برای بزرگداشت بازدید امپراتور ویلهلم دوم از استانبول ساخته شد. این فواره بعداً در سال 1900 به استانبول تحویل داده شد، جایی که به لطف معماری زیبای خود یک جاذبه محبوب باقی مانده است.

ظاهر آلاچیق شکل آن با موزاییک های طلایی و 8 ستون مرمری جفت شده است که این چشمه را به دیدنی تبدیل کرده است. برای بازدید به یاد ماندنی از سلطان عبدالحمید دوم عثمانی، منتظر لوح سپاسگزاری از خود امپراتور باشید.

  • فواره سوم احمد سبیل

اگر در طول سفر خود به استانبول از محله جذاب سلطان احمد دیدن کنید، با چشمه سوم احمد سبیل شگفت زده خواهید شد . این فواره که در جلوی کاخ توپکاپی در میدان ایاسوفیا قرار دارد، به افتخار سلطان عثمانی که آن را در سال 1728 ساخته است، نامگذاری شده است .خود فواره شگفتی های معماری زیادی را ارائه می دهد، از گلدان های نقاشی شده با دست گرفته تا زیبایی های زینتی زیر سقف. شما همچنین شاهد انبوهی از نقوش گل همراه با دکوراسیون سنتی اسلامی به نام مقرنس خواهید بود.

طراحی این فواره نشان‌دهنده تغییر معماری کلاسیک در سراسر شهر به سبک باروک است که از نفوذ رو به رشد غرب در سال‌های اوج امپراتوری عثمانی ناشی شده است.

  • چشمه ایاصوفیه

در حالی که در منطقه هستید، به موزه ایاصوفیه بروید، جایی که فواره برجسته دیگری را خواهید دید که به سبک واقعی عثمانی ساخته شده است. فواره وضو که اغلب به عنوان فواره ایاصوفیه شناخته می شود، یکی از بزرگ ترین فواره های شهر است و یکی از خیره کننده ترین آنها نیز محسوب می شود.

این معماری که توسط سلطان محمود اول ساخته شده است، فواره ای از 16 قطعه و شیرهای برنزی را به نمایش می گذارد که در وسط قرار گرفته اند. بالای شیرها یک بنر برنزی با ترجمه "ما همه چیز را از آب آفریده ایم" قرار دارد. پوشش خود فواره گنبدی است که با هشت ستون مرمری بالا نگه داشته شده است. این آبنما یکی از مواردی است که باید در طول اقامت خود در استانبول حتما ببینید.

  • چشمه اسما سلطان

فواره اسما سلطان در میدان کادیرگا استانبول تاریخی منحصر به فرد دارد که توسط مردم محلی و گردشگران جشن گرفته می شود. فواره و تراس روباز برای اقامه نماز هر دو توسط اسما سلطان در سال 1781 ساخته شد . او دختر سلطان احمد سوم بود.

اسما فواره و تراس را که به نمازگاه نیز معروف است، ساخت تا مسافران هنگام عبور از شهر از آن استفاده کنند. در حالی که خود معماری به اندازه برخی فواره های دیگر که در سرتاسر استانبول می بینید باشکوه نیست، داستان آن منحصر به فرد است و سخاوت مردم محلی در دوران عثمانی را جشن می گیرد.

چشمه اسما سلطان

  • فواره میدان توپهانه

بازدید از میدان Tophane در بی اوغلو، استانبول ، فرصتی را برای دیدن فواره ای که به درخواست سلطان محمود اول در سال 1732 ساخته شده است، فراهم می کند. این فواره نمایش فوق العاده دیگری از تغییر ترجیحات معماری از کلاسیک به باروک است، شبیه به فواره احمد سبیل III .

این فواره در طول سال ها کمی فرسوده شد. با این حال، پس از بازسازی در سال 2006، با بودجه یک خانواده دوست داشتنی محلی، دوباره زنده شد. بام‌هایی را که از سقف فواره از روی شما می‌گذرند، همراه با حکاکی‌های پرآذینی که روی دیوارهای فواره حک شده‌اند، تحسین کنید.

  • فواره عایشه سلطان

در جلوی مسجد عمرهور در خیابان امراهور در Üsküdar فواره عایشه سلطان قرار دارد . نه به اندازه برخی از فواره های دیگر برجسته شده در این فهرست، این فواره خاص جذاب تر و جذاب تر و متمایزتر در نظر گرفته می شود.

تا سال 1940 از آن به عنوان یک فواره کاملاً کارآمد برای عموم مردم استانبول استفاده می شد ، با این حال، در حال حاضر یکی از جاذبه های محبوب برای کسانی است که از مسجد بازدید می کنند و روزانه تصاویر زیادی از آن گرفته می شود.از معماری واقعی به سبک عثمانی و منظره ای دوست داشتنی آن لذت ببرید.

۷ فواره جذاب ترکیه که در سال 2022 باید با تور استانبول بازدید کرد؟

البته این 7 فواره تنها قطره ای از صدها فواره هستند که در سراسر شهر استانبول کشف می شوند . اگر علاقه خاصی به دیدن فواره های جذاب دارید، توصیه می کنیم برای بازدید از هر یک از این فواره ها وقت بگذارید، با این حال، می توانید انتظار داشته باشید که از بسیاری دیگر شگفت زده شوید، زیرا در خیابان ها و میادین این شهر که قدم می گذارید با فواره های دیگری روبرو می شوید.

 

ارسال نظر: