انواع روش های برش کاری فلزات

کدخبر: 2375142

همان گونه که می دانید امروزه در صنایع مختلف روش های بسیار متنوعی برای برش انواع فلزات وجود دارد. امروز در این مقاله قصد درایم با شما در مورد انواع روش های برش کاری فلزات، صحبت کنیم. اگر علاقه مند به این موضوع هستید، لطفا تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

برش کاری فلزات:

به عملیاتی که در آن انواع فلزات مختلف را به روش های مکانیکی و یا سایر روش های دستی، برش می دهند و به قطعات کوچک تر تبدیل می کنند، برش کاری فلزات می گویند.

 

انواع روش های برش کاری فلزات:

روش سنتی برش فلزات:

روش سنتی برش کاری فلزات به چند صورت انجام می گیرد، از جمله: فرز کاری، سوراخ کاری، سنگ زنی، اره کاری، سمباده کاری، تراش کاری، روزه زنی و غیره.

 

  • سمباده کاری:

در روش سمباده کاری برای برش فلزات از عملیات سایش استفاده می شود که مقدار باری که در این روش از روی انواع فلزات برداشته می شود نسبت به روش سنگ زنی کم تر می باشد. بسته به نوع فلز برای برش کاری، از سمباده های نرم و یا سخت، استفاده می شود.

  • فرز کاری:

یکی از قدیمی ترین روش ای بریدن انواع فلزات، فرز کاری می باشد. ماشین فرز دارای یک قطعه به نام کله گی می باشد که به وسیله دستی و نیز اتوماتیکی، قابل کنترل است. در این دستگاه یک قسمت به نام اسپیندل دارد که وظیفه آن نگه داشتن ابزار و چرخاندن آن به دور محور دلخواه می باشد.

  • اره کاری:

یکی از روش های سنتی بریدن فلزات، اره کاری می باشد. از اره کاری برای برش انواع فلزات و یا ایجاد شیار در آن ها استفاده می شود.

  • روزه زنی:

برای برش کاری فلزات به روش روزه زنی می توانداز ابزارهای متنوعی مانند دستگاه های فرز رولینگ و فرمینگ، حدیده و قلاویز، استفاده کرد.

 

روش های مدرن برش فلزات:

روش های مدرن برش فلزات به دلیلی که با سرعت بیش تر و با کیفیت بیشت تر عملیات برش فلز را انجام می دهند، امروزه به  شدت مورد توجه بسیاری از صنعت گران قرار گرفته اند. این روش ها عبارت است از:

  • برش پلاسما:

دستگاه های برش پلاسما به دو صورت دستی و اتوماتیک وجود دارند که از مدرن ترین دستگاه های برش فلزات به شمار می روند و استفاده از آن ها در صنایع مختلف، رایج است. از مزایا استفاده از دستگاه برش پلاسما می توان به سرعت بسیار بالا، کیفیت برش عالی، دقت بالا، ایمنی خوب، امکان حمل و نقل راحت در استفاده از نوع دستی این دستگاه و ضایعات بسیار کم، اشاره نمود.

00

  • برش لیزری:

یکی از روش های مدرن برش فلزات، استفاده از دستگاه لیزر فلزات، می باشد. استفاده از دستگاه لیزر برای برش فلزات، دقت کار، سرعت و کیفیت کار را، افزایش می دهد. دستگاه لیزر برش فلزات، فلزات با ضخامت پایین را بسیار با سرعت بالا انجام می دهد و هر چه ضخامت فلز بالاتر رود، سرعت برش نیز، کم تر می شود. استفاده از لیزر در دستگاه برش فلزات بسیار راحت می باشد و حتی بدون اپراتور نیز انجام می شود. به دلیل تفاوت در ضخامت انواع فلزات، برای برش فلزهای مختلف از دستگاه های لیزر مختلف نیز، استفاده می شود. برش استیل، برش ورق های آهنی، برش آلومینیوم و غیره، با استفاده از دستگاه برش لیزری، امکان پذیر می باشد.

  • برش فلزات با گیوتین:

اگر به دنبال یک روش سریع و بهینه برای برش فلزات هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از گیوتین برای برش فلزات می باشد. با استفاده از این روش فلز شما بسیار تمیز و با کیفیت برش می خورد. دستگاه گیوتین با ایجاد زاویه مناسب و فشار، برش را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. دستگاه گیوتین مجهز به سی ان سی می باشد و با تنظیم فاصله تیغه ها و هم چنین تنظیم جریان، می توان از این دستگاه برای برش انواع فلزات استفاده کرد.

برش فلزات با استفاده از واتر جت:

برش واتر جت یکی از روش های مدرن برش فلزات می باشد که در این روش فشار بالای آب باعث برش انواع ورق مانند برش فولاد می شود. در این روش، فرایند کار به این صورت است که در آن ترکیبی از آب و سنگ ساینده با فشارر بالایی حدود ۶۰۰۰ پوند بر اینج، از طریق سوراخ کوچکی خارج می شود و از این طریق باعث سایش و هم چنین برش قطعه فلزی مورد نظر می شود.  از مزایای برش فلزات با استفاده از واتر جت می توان به این مورد اشاره نمود که برش فولاد در این روش بسیار دقیق، تمیز و یک دست می باشد و لبه های برش خورده کاملا صاف هستند. استفاده از این روش برای برش فلزات برای هر ضخامت فلزی، هیچ محدودیتی ندارد.  

  • برش فلزات با هوا گاز:

یکی از قدیمی ترین روش های برش فلزات، هواگاز می باشد که بسیار ارزان و اقتصادی است.  فرایند کار این دستگاه به این صورت است که در دستگاه مورد نظر یک نازل برش وجود دارد و که سوخت گاز از نازل برش جهت بریدن فلزات بیرون می آید و باعث ایجاد حرارت و گرما می کند. این حرارت به قدری زیاد است که باعث سرخ شدن فلز در منطقه مورد برش می شود. بعد از این مراحل از نازل دیگر، مقداری اکسیژن خارج می شود که فلز مورد نظر در اثر برخورد با اکسیژن سوخته می شود و برش می خورد. با استفاده از این روش می توان فلزهای ۶ تا ۲۵ میلی متر را برش داد. از معایب برش فلزات به صورت هوا گاز می توان به تولید خاکستر زیاد، ایجاد گرما و حرارت زیاد در حین کار کردن و ایجاد زوایای برش شیب دار اشاره کرد.

00

 

 

  • برش کاری سی ان سی:

یکی از روش های مدرن برای برش انواع فلزات، استفاده از دستگاه سی ان سی، می باشد. از دستگاه سی ان سی می توان برای برش انواع ورق های آهنی و غیر آهنی مانند برش آلومینیوم، برش استیل، انواع آلیاژها و غیره، استفاده کرد.

برای برش انواع فلزات می توانید از دستگاه های مختلفی استفاده کنید که در طول این مقاله به چند مورد از آن ها اشاره کردیم. حال ممکن است که این سوال برای شما پیش بیاید که این دستگاه ها را از کجا خریداری کنیم؟ کدام شرکت دستگاه برش فلزات را در برترین کیفیت تولید می کند؟ اگر به دنبال یافتن جواب این سوال هستید، خواندن ادامه مقاله را از دست ندهید.

شرکت رادوکس:

یکی از شرکت های که سابقه بسیار طولانی در زمینه ساخت و تولید دستگاه برش فلزات دارد، شرکت رادوکس می باشد. این شرکت همواره با ارائه با کیفیت ترین محصولات و فروش آن ها با مناسب ترین قیمت ها، توانسته است رضایت بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. شرکت رادوکس برای تمام کالاهای خود ضمانت و خدمات پس از فروش مدت دار در نظر گرفته است. اگر قصد خرید دستگاه برش فلزات را دارید، میتوانید دستگاه مورد نظر خود را با کیفیت عالی و با قیمتی مناسب تر از همه جا به صورت تضمینی از شرکت رادوکس، تهیه کنید.

 

 

 

ارسال نظر: