معرفی تهراندشت

کدخبر: 2375158

تهراندشت یکی از مناطق سرسبز و خوش آب و هوای اطراف تهران بوده که در نزدیکی کرج قرار دارد. این منطقه به لحاظ قرار گیری روبروی منطقه کردان است. این منطقه از نظر جغرافیایی بسیار مساعد بوده و جزء برترین مناطق سرسبز و ویلائی اطراف تهارن به شمار می رود. باغات میوه، درختان زیاد، سطح بالای سفره های آب زیر زمینی، رودخانه و سایر جاذبه های گردشگری، این منطقه را به نوعی منطقه توریستی کرده است

. قیمت خرید زمین در تهراندشت و ویلا در هر یک از بخش های تهراندشت متفاوت بوده و قبل از خرید بایستی به ویژگی های هر بخش توجه کنید. تهراندشت خود از چند روستا و بخش جداگانه تشکیل شده است که در ادامه به بررسی هر یک از مناطق خواهیم پرداخت.

معرفی تهراندشت

00

پیش از بررسی شهرها و روستاهای اطراف تهراندشت، بهتر است با ماهیت تهران دشت آشنا شوید. ممکن است نام تهراندشت را از اطرافیان خود شنیده باشید و به دنبال خرید باغ یا ویلا در این منطقه باشید. تهران دشت در واقع در 10 کیلومتری کرج و در پای رشته کوه البرز قرار دارد.

 سطح بالای آب منطقه تهران دشت، درختان سر به فلک کشیده و سر سبز، باغستان های میوه و رودخانه بزرگ شهر سبب شده تا تهراندشت به عنوان بهشت گمشده شناخته شود.

خاک این منطقه به لحاظ حاصل خیزی ارزش طلا را داشته و به اصطلاح حتی یک دانه ناچیز هم قابل رشد در این خاک است. خرید ویلا در تهران دشت، خرید باغ شخصی در تهران دشت و یا حتی خرید زمین در تهراندشت برای سرمایه گذاری طولانی مدت از نمونه کارهای رایج در این منطقه بوده که در چند سال اخیر افراد زیادی به آن روی آورده اند.

 آینده درخشان این منطقه سبب شده تا بسیاری از افراد به این منطقه رفته و به دور از هیاهوی شهری در آن زندگی کنند.

 

سرخاب یا نگین تهران دشت

روستای سرخاب در فاصله 30 کیلومتری کرج و 80 کیلومتری شهر تهران قرار دارد. این روستا یکی از توابع و بخش های تهران دشت بوده که به” نگین تهران دشت” معروف است. آب و هوای معتدل، باغات سرسبز،

 باغستان های میوه، زمین های تحت کشت گل و گیاه و در بعضی از قسمت ها گلخانه های پرورش گل از جاذبه های مهم این منطقه به شمار می رود. تپه تاریخی روستای سرخاک از جاذبه های تاریخی این منطقه بوده که از قدمت بالائی برخوردار است.

از دیگر جاذبه های تاریخی آن می توان به قبرستان کهن سال این منطقه با مقبره امامزادگان اشاره کرد. در بخش شرقی این روستا، رودخانه عباس آباد جاری بوده که در مقایسه با قسمت غربی از خاک حاصل خیزتر و آب و هوای مساعدتری برخوردار است.

امروزه ساخت ویلا در سرخاب رونق خاصی به خود گرفته و حتی گردشگران نیز برای اقامت از ویلاهای اجاره ای این منطقه استفاده می کنند. اگر اهل پس اندازهای طولانی مدت هستید، خرید ویلا در سرخاب تهران دشت، گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری است.

شما می توانید با خرید ویلا یا زمین در این منطقه خوش آب و هوا، نه تنها از امکانات آن بهره ببرید بلکه به دور از هیاهو و آلودگی های شهری اوقات خوشی را در کنار خانواده و دوستان داشته باشید.

00

روستای آران

شاید نام روستا آران را نشنیده باشید. روستای آران از روستاهای سرسبز توابع تهران دشت بوده که چند سالی است ویلا سازی در آن باب شده است. جذابیت و محبوبیت این روستا به اندازه روستاهایی هم چون سرخاب نبوده اما آینده ای روشن در پیش رو دارد.

روستای آران با توجه به موقعیت جغرافیایی قرار گیری خود دارای مناظر زیبا و سرسبز بوده با یک آبشار 15 متری بوده که توجه هر گردشگری را به خود جلب خواهد کرد.

ارتفاع کم آب، شیب کم روستا، بالا بودن سطح آب زیر زمینی، خاک حاصل خیر، امکانات رفاهی هم چون برق، گاز، رستوران، سوپرمارکت و پست بانک از دیگر مزایای این روستا به شمار می رود. اگر بودجه پایینی دارید؛ بهتر است به خرید زمین در آران یا حتی خرید ویلا در این منطقه فکر کنید.

سهیلیه

سهیلیه، منطقه ای سرسبز با آب و هوای ییلاقی در 30 کیلومتر کرج است. این منطقه با برخورداری از آب و هوای مساعد و عالی، باغات میوه بسیاری داشته و هر سال بخش عمده ای میوه های استان کرج و تهران از باغات این منطقه فراهم می شود.

زمین های این منطقه بدلیل عبور رودخانه کردان حاصل خیز است. این منطقه با آب  هوای ییلاقی، تابستان های نه چندان گرم و زمستان های با سرمای کم دارد. این منطقه در بخش گودی یک دره قرار گرفته و به همین جهت، حفر چاه به آسانی صورت می گیرد. پرورش گل های آپارتمانی و زنیتی هم چنین کاشت و پرورش قارچ نیز در این منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و تعداد زیادی از افراد به عنوان حرفه اصلی خود مشغول به فعالیت در این حوزه هستند.

خرید زمین و ساخت و سایز ویلا یا باغ شخصی در این منطقه نیز همانند سایر مناطق تهراندشت از جایگاه خوبی برخوردار بوده و در چند سال اخیر تعداد زیادی ویلا در این منطقه ساخته شده است.

00

 

زعفرانیه

از دیگر مناطق خوش آب و هوای بخش البرز، شهرک زعفرانیه نام دارد. دلیل محبوبیت این منطقه، نزدیکی به روستای ساوجبلاغ بوده که سبب شده تا این منطقه دارای آب و هوای چهار فصل باشد. خرید ویلا یا ساخت باغ های شخصی در این منطقه رو به افزایش بوده و هرساله تعداد بسیاری از افراد از محیط شهری فرار کرده و به فضای سرسبز و حاصل خیز زعفرانیه پیناه می برند. بسیاری از افراد از خرید ویلا در این منطقه هراس داشته که بایستی توجه داشته باشید هر یک از ویلاهای این بخش دارای سند تک برگی و مجاز برای خرید و فروش بوده و قبل از خرید حتما به آن توجه کنید.

این شهرک تمامی امکانات رفاهی همانند برق، گاز، آب و تلفن هم چنین امکانات عمومی شامل رستوران، فروشگاه، سوپرمارکت و پست بانک را دارد. بخش های جنوبی این منطقه بدلیل برخورداری از مناظر بکر طبیعی از ارزش خرید بالائی در مقایسه با بخش های شمالی این منطقه بهره مند است.

نمکلان

خرید ویلا در نمکلان از روستاهای دیدنی و جذاب تهران دشت است. شرایط آب و هوایی این منطقه بستگی به فصل آن دارد. فصل بهار این منطقه کمی سرد یا خنک بوده و در فصل تابستان کاملا عکس این جریان برقرار است. درختان سرسبز و رودخانه های کوچک آب، آب و هوای این منطقه را مساعد کرده و بستری مناسب برای تفریحات لذت بخش افراد را فراهم کرده است. شرایط آب و هوایی بی نظیر این منطقه سبب شده تا افراد بدنبال خرید ویلا در این منطقه باشند.

قیمت ویلا و زمین در نمکلان کمتر از قیمت زمین در تهراندشت بوده و دارای سکنه کمتری در مقایسه با سایر روستاهای اطراف تهران دشت است.

جمع بندی

تهران دشت از مناطق وسیع و محبوب برای خرید ویلا، خرید باغ شخصی یا سرمایه گذاری است. بسیاری از ساکنان شهر کرج، قزوین یا حتی تهران ترجیح داده تا در این منطقه و روستاهای اطراف به واسطه پول یک سرمایه گذاری طولانی مدت داشته و با ساخت ویلا یا باغ، چهره کلی شهر را عوض کنند. اگرچه ساخت و سازهای انسانی سبب کاهش جذابیت طبیعت بکر این مناطق شده اما با این حال، مدرنیته سازی این مناطق با ساخت ویلاهای شخصی لوکس، چهره اروپائی به این مناطق داده است.

 

 

 

ارسال نظر: