بوستر پمپ چیست و چگونه کار می کند؟

کدخبر: 2375302

انواع بوستر پمپ

پمپ های تقویت کننده آب زمانی بسیار مفید هستند که بدانید چگونه و کجا از آنها استفاده کنید. اگر فشار آب خانه شما کم است، احتمالا بسیار از این قضیه اذیت می‌شوید. بوستر پمپ‌ها می‌توانند فشار آب را در هر جایی که نیاز دارید افزایش دهند. در این مقاله به بررسی بوستر پمپ، بوستر پمپ آبرسانی، بوستر پمپ آتشنشانی و بوستر پمپ پنتاکس می‌پردازیم با ما همراه باشید. شرکت پایا گسترش خورشید تابان یکی از بزرگترین شرکت های سازنده بوستر پمپ در ایران است.

بوستر پمپ چیست؟

کاربردهای بوستر پمپ ها بسیار زیاد است و حتی برای کاربردهایی مانند آبیاری چمن یا باغ با استفاده از سیستم آبیاری یا افزایش فشار آب در یک ساختمان چند طبقه یا مجتمع آپارتمانی دارند که در این مواقع استفاده از آنها ضروری است.

بوستر پمپ ها چگونه کار می‌کنند؟

بوستر پمپ ها همانطور که از نامشان پیداست عمل می‌کنند. آنها فشار آب را در امتداد خط آب افزایش می‌دهند تا فشار از دست رفته ناشی از عبور آب از طریق لوله‌های سیستم لوله کشی را بازیابی کنند.

به طور کلی، بوستر پمپ‌ها، پمپ‌های گریز از مرکز هستند که از یک موتور و یک پروانه تک یا چندگانه برای مکش آب به ورودی و عبور آب از طریق خروجی پمپ استفاده می‌کنند. اغلب بوستر پمپ‌ها معمولا توسط یک دستگاه سنجش فشار متصل به پمپ کنترل می‌شوند. با این حال، برخی از بوستر پمپ ها می توانند از روش های مختلفی برای تقویت آب استفاده کنند، مانند استفاده از دیافراگم نوسانی برای فشرده کردن آب به داخل و خارج از پمپ، مشابه نحوه عملکرد کمپرسور هوا. با این حال، این موارد بسیار کمتر رایج هستند.

بوستر پمپ آبرسانی

بوستر پمپ آبرسانی با سرعت متغیر نام خود را از آنجا گرفته‌اند که با سرعت‌های مختلف کار می‌کنند که بر حسب چرخش در دقیقه (RPMs) اندازه گیری می‌شود. آنها را می‌توان تا 3450 دور در دقیقه تنظیم کرد تا با عملکرد خاص مطابقت داشته باشند. بوستر پمپ آبرسانی با سرعت متغیر وقتی سرعتشان کاهش می‌یابد انرژی کمتری مصرف می‌کنند. عملکرد بوستر پمپ آبرسانی با سرعت ثابت نسبتا ساده است. اگر کاربر یک پمپ با سرعت ثابت را تنظیم کند که به طور مداوم کار کند، پمپ بدون توجه به وجود یا نبودن بار کار می‌کند. رایج ترین سوالی که این روزها در انتخاب پمپ وجود دارد این است که از بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر یا ثابت استفاده کنیم.

اول از همه چیزی به نام پمپ با سرعت متغیر وجود ندارد. پمپ یک پمپ است. آنچه پمپاژ با سرعت متغیر را تشکیل می‌دهد یک موتور با سرعت متغیر است که به یک پمپ متصل شده است.

انتخاب تکنولوژی پمپاژ باید بر اساس هزینه های چرخه عمر (به علاوه برخی ملاحظات دیگر) باشد و به شدت به ماهیت سیستم پمپاژ بستگی دارد. اساساً دو نوع سیستم وجود دارد - آنهایی که ذخیره سازی شناور دارند و آنهایی که ندارند. این تفاوت زیادی در نوع تحلیل مورد نیاز ایجاد می‌کند.

سیستم‌های با ذخیره سازی

سیستم‌های ذخیره‌سازی دارای مزیت قابل توجهی در پمپاژ هستند، زیرا امکان خاموش کردن پمپ‌ها وجود دارد. این انبار یا سیستم ذخیره‌سازی می‌تواند به مخزن ذخیره آب مرتفع یا چاه فاضلاب اشاره داشته باشد.

اگر پمپ دور ثابت مناسب را به درستی انتخاب کنید، می‌توانید آن را در یک نقطه کارکرد کارآمد برای پر کردن مخزن ذخیره یا تخلیه چاه و خاموش کردن آن راه اندازی کنید. پمپاژ با سرعت ثابت در این کاربرد انتخاب بهتری است.اگر یک پمپ با سرعت ثابت دارید، می توانید آن را به طور مداوم در یک نقطه کارآمد راه اندازی کنید.

بوستر پمپ آتشنشانی

پمپ های سانتریفیوژ رایج ترین بوستر پمپ آتشنشانی هستند و در اکثر سیستم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در پمپ‌های گریز از مرکز، فشار عمدتا با عمل نیروی گریز از مرکز یا چرخش ایجاد می‌شود. آب در پمپ‌های گریز از مرکز وارد ورودی مکش می‌شود و به مرکز پروانه عبور می‌کند. در یک ساختمان، یک سیستم شیر آتش نشانی یک اقدام ایمنی یا تجهیزات اضطراری مورد نیاز در برخی ساختمان‌ها است که شامل مجموعه‌ای از اجزا است که وقتی با هم جمع می‌شوند منبع آب برای کمک به مقامات آتش نشانی در آتش‌سوزی فراهم می‌کنند.

به بیان دیگر پمپ آتش نشانی یک سیستم شیر آتش نشانی منبع آب با فشار و جریان کافی است که از طریق لوله‌ها در سرتاسر ساختمان به شبکه‌ای از دریچه‌های واقع در موقعیت استراتژیک برای اهداف اطفاء حریق منتقل می‌شود. در برخی شرایط، آب یک سیستم شیر آتش نشانی را می‌توان با سایر اقدامات ایمنی مانند سیستم‌های آبپاش آتش نشانی خودکار یا قرقره های شلنگ آتش نشانی تقسیم کرد.

بوستر پمپ پنتاکس

پنتاکس متعهد است که در زمان واقعی به نیازهای خاص بازارهای مختلف پاسخ دهد و توجه ویژه ای به پیشرفت تکنولوژیکی داشته باشد. بوستر پمپ پنتاکسبا توجه به یک سیاست دقیق برای رضایت مشتری ساخته شده است.

بوستر پمپ پنتاکس مدل  CAP پمپ گریز از مرکزی برای تأمین منابع آب (حتی اگر با گاز مخلوط شود) در سیستم‌های کوچک و متوسط خانگی و مدنی است. هنگام اتصال به مخازن اتوکلاو، یک سیستم فشار آن را کنترل می‌کند.

بوستر پمپ پنتاکس مدل CM EN733 برای مصارف کشاورزی و صنعتی است. بوستر پمپ پنتاکس، پمپ گریز از مرکز افقی ساخته شده به استانداردهای EN 733 است. به طور گسترده در منابع آب، سیستم‌های فشار و آتش نشانی، سرمایش، گرمایش، آبیاری، کاربردهای صنعتی و کشاورزی استفاده می‌شود.

00

 

بوستر پمپ پنتاکس مدل CM برای مصارف داخل ساختمانی و مسکونی است. پمپ گریز از مرکز تک پروانه، بسیار بی صدا مناسب برای مصارف خانگی، عمرانی و صنعتی برای تضمین فشار ثابت در صورت تغییر جریان است.

بوستر پمپ پنتاکس مدل CB برای مصارف صنعتی،داخل ساختمانی و مسکونی است. بوستر پمپ پنتاکس مدل CB  یک پمپ گریز از مرکز دو پروانه برای ساخت سیستم‌های فشار برای کارخانه‌های عمرانی و صنعتی است. این پمپ دو پروانه مخالف سر بالا با تحویل خوب را تضمین می کنند.

بوستر پمپ پنتاکس مدل  CR برای مصارف کشاورزی و داخل ساختمانی است. پمپ گریز از مرکز متوسط برای کاربردهای کشاورزی کوچک و متوسط قابل استفاده است. این یک پمپ پروانه باز است که به ذرات کوچک جامد اجازه عبور می‌دهد.

خرید بوستر پمپ از پمپ خوب

خرید پمپ آب و یا بوستر پمپ می‌تواند خیلی سخت باشد. انواع برند‌های مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. اما اگر بدانید نیاز شما چیست شاید خرید بوستر پمپ برای شما آسان‌تر شود. اما ممکن است حتی دقیق متوجه نیازهای تاسیسات آبی خود نشویم. این جایی است که باید از مشاور افراد متخصص کمک بگیریم. شرکت پایا گسترش خورشید تابان با سایت پمپ خوب www.pumpekhoob.com می‌تواند به شما در خرید قطعه مورد نظرتان کمک کند. شما می‌توانید انواع بوستر پمپ آبرسانی، آتش نشانی و... را از این مجموعه تهیه کنید و از کیفیت آن مطمئن باشید.

 

 

ارسال نظر: