آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی

کدخبر: 2375438

امروزه یکی از روش‌هایی که در بازاریابی کسب‌‎وکار و تجارت‌ به‌کار گرفته می‌شود، تولید محتوا برای وب‌سایت، به‌منظور بهبود سئو داخلی است. تولید محتوا انواع مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین نوع آن، رپورتاژ آگهی است؛ که در سایت اصلی قرار داده نشده و به‌منظور تبلیغات در سایت‌های دیگر انتشار می‌یابد.

نوشتن محتوا به شیوه رپورتاژ آگهی، نه تنها موجب جذب غیرمستقیم اعتماد کاربر شده، بلکه در بهبود سئو سایت و تبلیغات در فضای مجازی نقش اساسی دارد. رپورتاژ را می‌توان بخش مهمی از سئو در‌نظر گرفت که اگر به خوبی نوشته و اجرا شود، منجر‌به بهبود رتبه‌ی خوبی برای سایت می‌گردد. برای آشنایی با تولید محتوا در قالب رپورتاژ آگهی تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات است که در قالب گزارش نوشته می‌شود. نوشتن یک آگهی در قالب گزارش و متن، به ‌دلیل بیان غیرمستقیم تبلیغات درون محتوا، موجب می‌گردد تا مخاطب به این نوع آگهی اعتماد کرده و تحت تاثیر آن قرار بگیرد. رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش‌های تولید محتوا برای تبلیغات اینترنتی و برند‌سازی است که امروزه نیز اغلب سایت‌ها برای بهبود سئو وب‌سایت خود و برندسازی، از این نوع رپورتاژ در زمینه‌ی معرفی محصولات خود استفاده می‌کنند؛ تا به این روش اعتماد مخاطب را برای خرید محصول و هدایت به صفحه خود جلب نمایند.

رپورتاژ آگهی برای همیشه در سایت‌ باقی‌مانده و به مخاطبان نمایش داده می‌شود؛ در حالت کلی، انتشار آن معمولاً با دو هدف برندینگ و بهینه‌سازی سئو انجام می‌گیرد.

محتوای رپورتاژ آگهی چه ویژگی هایی دارد؟

توجه کنید که محتوای رپورتاژ آگهی با سایر محتواهای معمولی کمی متفاوت بوده و در نوشتن محتوای آن، باید موارد زیر رعایت گردد:

  • تعداد کلمات محتوای رپورتاژ آگهی از 1000 کلمه بیشتر است.

  • نوشتن تیترهای جذاب و جالب که مخاطب را تحت‌ تاثیر قرار دهد، مهم است

  • برای لینک سازی آن از کلمات کلیدی هدف استفاده می‌شود.

  • از تگ نوفالو در لینک‌ها استفاده نشده و تمامی لینک‌ها، فالو قرار داده می‌شوند.

  • در رپورتاژ آگهی، به خوبی از تگ‌های h1 و h2 استفاده شود.

  • حداقل 3 و حداکثر 5 لینک، در متن رپورتاژ آورده شود.

  • در متن محتوای رپورتاژ، به نام برند مورد‌نظر، لینک داده شود.

  • در رپورتاژ آگهی حتماً از تصاویر باکیفیت استفاده‌شده و در متن جایگزین تصویر، کلمات کلیدی به‌کار رود.

آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی

اگر قصد جذب مخاطبان زیادی را برای وب‌سایت خود داشته و می‌خواهید سئوی سایت خود را بهبود بخشید، باید رپورتاژ آگهی خود را در سایت‌های مناسب انتشار دهید. برای نحوه نوشتن درست و یافتن سایتی مناسب برای انتشار، باید به موارد زیر دقت کنید:

  • شناسایی کاربران و مخاطبان

بهتر است تا پرسونای مخاطبان خود را به خوبی شناخته و بر اساس آن اقدام به نوشتن و انتشار رپورتاژ آگهی کنید؛ این کار به شما کمک می‌کند تا مخاطبان هدف را به‌سمت سایت خود هدایت کنید.

  • نحوه نوشتن محتوا

نوع مخاطب، تعیین کننده‌ی نوع رپورتاژ آگهی است. به‌طور‌مثال اگر سایت، در زمینه‌ی فروش محصولات مادر و کودک است؛ جملات نوشته شده در محتوا بهتر است کوتاه، مختصر و کامل باشند. در هنگام سفارش تولید محتوا، به صفحه اصلی سایت لینک داده و از کلمات کلیدی در محتوای رپورتاژ استفاده کنید. حدود 1000 الی 1200 کلمه، حد استاندارد یک محتوای رپورتاژ برای سئو شدن است.

  • ساده نوشتن

از نوشتن جملات و عبارات طولانی پرهیز شود؛ متن رپورتاژ آگهی مقاله‌‌ی علمی نیست و مخاطب آن، عموم مردم از هر قشر و تحصیلاتی هستند. هرچه متن روان‌تر و کوتاه‌تر باشد، برای مخاطب جذاب‌تر است؛ پس ساده‌نویسی را در نوشتن آن فراموش نکنید.

  • سئو کردن محتوا

سئو کردن یعنی کلمه یا کلمات کلیدی به‌درستی در متن قرار گرفته و از کلمات مترادف و هم‌معنی در داخل محتوا استفاده شود. به‌عبارتی پس از نوشتن محتوا، باید آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

انتشار رپورتاژ آگهی چه زمانی انجام شود؟

بهترین زمان برای منتشر کردن رپورتاژ آگهی، هنگامی است که سایت مورد‌نظر در زمینه‌ی عبارت و کلمات کلیدی، در صفحه اول گوگل قرار دارد. در این زمان با انتشار رپورتاژ آگهی، رتبه سایت در کلمات کلیدی ارتقا پیدا کرده و بالاتر از رقبا قرار می‌گیرد؛ در نتیجه انتشار رپورتاژ آگهی زمانی بیشترین بازده را دارد که کلمات کلیدی، جایگاه مناسبی داشته و در صفحه‌ی اول یا دوم گوگل قرار داشته باشند، در این شرایط می‌توانید با خرید بک‌ لینک دائمی از سایت‌های پربازدید و معتبر، رتبه خود را در گوگل ارتقا بخشید.

اصول نوشتن رپورتاژ آگهی

در نوشتن آن باید از هرگونه دروغ و بزرگ‌نمایی خودداری شود. در‌واقع رپورتاژ آگهی، نوعی بررسی بی‌طرفانه است که در آن محصول یا خدمات به‌صورت واقع‌بینانه بررسی می‌شوند. به‌ عبارتی، باید نکات مثبت کسب‌و‌کار، طوری بزرگ‌نمایی شود که به‌صورت غیرمستقیم در ذهن مخاطب نفوذ کند، به‌ همین‌ علت در قدم اول باید شخصیت و نیاز‌های مخاطب شناسایی شده و به خوبی تجزیه‌و‌تحلیل شود.

پس از آگاهی بر علایق مخاطب و نیاز آن به محصول، بررسی و شرح دادن پیرامون آن به‌صورت مفصل انجام گیرد تا مزایا و ویژگی‌های کسب‌و‌کار شما نسبت به سایر رقبا مشخص شود.

درنهایت رپورتاژ آگهی شما باید به شکلی کاملاً غیر مستقیم، محصول و خدمات خود را به‌عنوان راه‌حلی کارساز برای حل مشکل کاربر ارائه کند؛ با این اقدام، فروش به‌صورت چشم‌گیری افزایش می‌یابد. توجه کنید که در‌حال‌حاضر رپورتاژ آگهی، یکی از موثرترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌گردد.

چگونه رپورتاژ آگهی باعث ارتقاء رتبه سایت در گوگل می شود؟

یکی از روش‌های بالا بردن رتبه سایت، استفاده از رپورتاژ آگهی است. هنگام تولید محتوای این رپورتاژ، 1 الی 3 کلمه کلیدی به‌صورت فالو به سایت شما لینک داده‌شده و دریافت لینک فالو از سایت‌های پربازدید و معتبر، بیشترین تاثیر گذاری را در بالا بردن رتبه‌ی سایت در گوگل خواهد داشت.

برای داشتن بیشترین بازده از رپورتاژ آگهی، باید سایت میزبان رپورتاژ، دامین آتوریتی یا اعتبار دامنه مناسبی داشته باشد؛ این بدین معنا است که هر وب‌سایتی که رپورتاژ در آن منتشر می‌گردد، باید جایگاه قابل‌قبولی در موتورهای جستجو مانند گوگل داشته باشد.

تفاوت رپورتاژ آگهی با تبلیغات اینترنتی

همان‌گونه که در مطالب بالا به‌آن اشاره کردیم، رپورتاژ آگهی با سایر تبلیغات اینترنتی بسیار متفاوت بوده و به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد؛ برخی از تفاوت‌های رپورتاژ آگهی با سایر تبلیغات‌ها عبارتند از:

  • تبلیغات اینترنتی مستقیماً به ترویج یک کسب‌و‌کار می‌پردازد؛ اما رپورتاژ آگهی در قالب یک مقاله با ارائه‌ی مطالب مفید و به‌صورت کاملاً غیرمستقیم اعتماد مشتریان را جلب می‌نماید.

  • رپورتاژ آگهی به‌صورت دائم روی سایت‌های معتبر قرار می‌گیرد؛ اما تبلیغات اینترنتی، کوتاه‌مدت بوده و تأثیرات آن نیز کوتاه‌مدت است.

  • با انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌هایی با‌اعتبار بالا و به‌صورت دائمی، گوگل با توجه به اعتبار سایت مورد‌نظر، موجب ارتقا رتبه سایت شما نیز می‌شود.

جمع بندی

همان‌گونه که همه‌ی ما می‌دانیم، تایم زیادی از زندگی روزمره و اطلاعات ما در بستر اینترنت سپری می‌شود؛ بنابراین تبلیغات و رونق دادن به کسب‌و‌کار برای اینکه بازخورد مناسبی داشته باشد، باید مطابق آخرین الگوریتم‌ها و روش‌های بازاریابی در فضای اینترنت انجام بگیرد که یکی از روش‌های آن، انتشار و نوشتن رپورتاژ آگهی است. اگر وب‌سایت‌ها بتوانند رپورتاژ آگهی خوبی نوشته و آن را زمان مناسب در سایت پربازدیدی انتشار دهند، با ارتقا رتبه بسیار خوبی در گوگل مواجه خواهند شد.

 

ارسال نظر: