پروژه های ساختمانی در منطقه چیتگر تهران

کدخبر: 2375488

پروژه های در حال ساخت در منطقه 22 تهران 

منطقه 22 تهران به عنوان آخرین منطقه ضمیمه شده به شهرداری تهران بیشترین آمار ساخت و ساز را دارا میباشد و از آنجایی که تنها منطقه تهران است که شامل طرح تفصیلی میشود میتوان در آن برج های بلند مرتبه زیادی را مشاهده نمود که در حال ساخت و اجرا هستند . در این مطلب به معرفی پروژه های ساختمانی در منطقه چیتگر تهران میپردازیم و انواع آن شامل تعاونی ساز ، شخصی ساز و شرکتی را به همراه نحوه خرید و فروش برایتان معرفی خواهیم کرد در ادامه با ما همراه باشید .

پروژه های ساختمانی در منطقه چیتگر تهران

پروژه های تعاونی ساز در منطقه 22 

پروژه های تعاونی ساز بدینصورت هستند که ار همان ابتدا کلیه عملیات تهیه زمین ، اخذ جواز و ساخت تا مرحله پایانی و تکمیل پروژه بصورت جمعی انجام میشود . یعنی عده ای مجمعی را تشکیل داده و برای انجام عملیات ساخت پروژه هزینه های آنرا تامین مینمایند و بر اساس آنچه که در پروژه مشارکت کرده و به اصطلاح سهم داشته باشند در انتها از آنچه باقی میماند میتوانند متراژ مسکونی دریافت نمایند . نمونه ای از این پروژه ها ، پروژه الهیه و فرشته میباشد . از مزایای اینگونه ساخت و ساز میتوان به این نکته اشاره نمود که سود سازنده در آن وجود ندارد و تنها هزینه افرادی که برای مدیریت پروژه حقوق دریافت میکنند که معمولا از خود سهامداران انتخاب میشود میبایست پرداخت شود ولیکن از معایب این نوع ساخت و ساز این است که تمام هزینه ها بر اساس قیمت روز محاسبه میشود و مانند پیش خرید با قیمت قطعی نیست که قیمت مشخص باشد . 

یکی دیگر از مشکلات این است که دریافت اقساط و هزینه های ساخت از اعضا زمانیکه تعدادشان زیاد میشود مشکل است و معمولا پرداخت به موقع اقساط یکی از شروط اصلی برای ساخت و سازهای انبوه است که نیاز به سرمایه زیادی دارد که در این حالت تعاونی قوانینی برای سلب امتیاز افراد بد حساب در نظر میگیرد که در صورت عدم پرداخت به موقع اقساط فرد دیگری را جایگزین نمایند .

پروژه الهیه و فرشته

سازنده های شخصی و فروش قطعی 

این حالت که حتما با آن آشنایی دارید بدینصورت است که سازنده پروژه ای که در حال ساخت دارد را با قیمت قطعی به خریدار میفروشد و در هنگام قرارداد 40 الی 60 درصد مبلغ کل را نیز دریافت مینماید در این حالت سازنده موظف است با قیمت مشخص شده در زمان تعیین شده به همراه جریمه دیرکرد که در قرارداد مشخص میشود واحد را ساخته و با متریال و امکانات مشخص شده در قرارداد اولیه به خریدار تحویل دهد . به نمونه ای از این نوع ساخت و سازها میتوان به پروژه ستین اشاره نمود . 

توجه داشته باشید از مزایای این نوع خرید میتوان به این موضوع اشاره نمود که پروژه با سرعت بسیار بیشتری پیش خواهد رفت و تعهداتی نیز در صورت تاخیر زمانی وجود دارد اما از معایب آن این است که مبلغ زیادی را در ابتدا باید به سازنده پرداخت نمود و همچنین در این نوع پیش فروش معمولا سازنده ها تورم و افزایش قیمت را در نظر میگیرند و قیمت روز یک واحد آماده را محاسبه کرده و به شما اعلام مینمایند و مزیت را نیز پرداخت اقساطی اعلام مینمایند و اگر پیش بینی شما از افزایش قیمت ها این است که قطعا گرانی و تورم در پیش است بهتر است این نوع پیش خرید را انتخاب نمایید در غیر اینصورت ممکن است زمان تحویل پروژه با توجه به زمانیکه سرمایه خود را در پروژه قرار داده اید سودی که تصور میکردید نصیب شما نشود . 

چگونه سرمایه گذاری پر سود تری داشته باشیم ؟

اگر قصد سرمایه گذاری در خرید آپارتمان مسکونی دارید بهتر است بدانید برای بهتر و پرسود تر کردن سرمایه گذاری خود چندین فاکتور را باید مد نظر داشته باشید . اول اینکه منطقه ای را انتخاب نمایید که رو به رشد باشد یعنی جای ترقی و افزایش قیمت در آن وجود داشته باشد . این نکته بسیار مهمی است زیرا تمامی منطقه های تهران حتی آنهایی که امروز جزو مناطق لوکس و پیشرفته به حساب می آیند در گذشته بدینصورت نبوده اند و پس از گذر زمان به آبادانی و رشد رسیده اند در نتیجه اگر امروز میخواهید سرمایه گذاری داشته باشید که در آینده رشد مضاعفی داشته باشد بهتر است منطقه ای نوساز و در حال رشد را انتخاب نمایید و شرایط امروز آنرا در نظر نگیرید بلکه آینده آنرا تصور نمایید . 

پروژه ستین

مورد بعدی انتخاب واحدی است که از نظر امکانات و بروز بودن در سطح قابل قبولی باشد نه اینکه امکانات بسیار لوکس و فراتر از سطح منطقه داشته باشد زیرا در این حالت قیمت آن نیز به قدری افزایش میباید که عده ی بسیاری ترجیح میدهند متراژ بیشتر و یا منطقه ای بهتر را برای خرید آپارتمان انتخاب نمایند . بهتر است امکانات در سطح استاندارد های روز و حتی کمی بالاتر باشد . به عنوان مثال ساختمانهایی که 15 سال پیش در منطقه 1 ساخته شده اند اگر دارای استخر نبودند ویژگی خیلی مهمی به شمار نمی آمد اما امروز همان ساختمانها به دلیل نداشتن استخر که یک ویژگی مهم در ساختمانهایی است که در چند سال اخیر ساخته شده اند نقطه ضعف دارند و در قیمت آنها تاثیر گذار است . پس بهتر است امکاناتی را انتخاب نمایید که کمی از سطح استاندارد های روز بالاتر نیز باشد . 

کدام مناطق را در نظر داشته باشیم 

منطقه 22 تهران به عنوان آخرین منطقه اضافه شده به شهرداری تهران دارای بروز ترین و مدرن ترین الگوهای شهرسازی است و منطقه 5 نیز یکی دیگر از مناطقی است که ساخت و ساز در آن در جریان است . این 2 در کنار یکدیگر بیشترین آمار ساخت و ساز و معاملات را به خود اختصاص داده اند و سرمایه گذاری در هر یک بسته به بودجه شما متفاوت است اما منطقه 22 تهران فضای وسیع و قابل ساخت بسیار بیشتری دارد و هنوز تا چند سال آینده ساخت و ساز در آن در جریان است .  اگر نیاز به بررسی پروژه های ساختمانی در حال ساخت در این منطقه دارید میتوانید وب سایت https://www.tehran-borj.ir را مشاهده فرمایید . 

همچنین میتوانید به اطراف تهران نیز نگاه ویژه ای داشته باشید پردیس ، شهریار ، شهر قدس از مناطقی هستند که فاصله چندانی با تهران ندارند اما از نظر رشد و ساخت و ساز جزو مناطق جدید به شمار می آیند و رشد و ترقی بسیار خوبی داشته اند . در نهایت سرمایه گذاری در هر کدام بسته به میزان سرمایه اولیه شما متفاوت است . 

 

ارسال نظر: