نکاتی که در مورد {تخصص روانپزشکی} نمیدانید

کدخبر: 2375513

چه کسانی نیاز به روانپزشک دارند امروزه افراد زیادی وجود دارند که از اختلالات روانی خود رنج می‌برند و ‌نمی‌دانند که باید چه کار کنند تا آرامش را به زندگی خود برگردانند و زندگی را بر اساس همان روال قبلی پیش ببرند. روانپزشک و خدماتی که به بیماران خود ارائه می‌کند، در اصل برای از بین بردن همین بیماری‌ها و اختلالات روی کار آمده‌ است. زمانی که یک فرد دچار هراس شده است و یا نه، زمانی که فردی اختلالات پارانوئید را در شخصیت خود می‌بیند، می‌تواند به دکتر روانپزشک مراجعه کند و درمان شود. ما در ادامه در مورد روانپزشک و وظایف و خدمات او بیشتر صحبت خواهیم کرد و به معرفی بهترین روانپزشکان (اعصاب و روان) تهران می‌پردازیم.

دکتر روانپزشک

به دکتری که در حیطه‌ی روانی افراد فعالیت می‌کند و بیماری‌های روحی و روانی افراد را درمان می‌کند، روانپزشک می‌گویند. به دلیل این که این فرد مدارک مختلفی را برای فعالیت در این حوزه دریافت کرده است و با انواع بیماری‌های روانی هم آشنایی دارد، می‌تواند برای بیماران خود دارو تجویز کند. در حال حاضر خدمات روانپزشکی در کنار کلیه‌ی خدماتی که به اعصاب و روان افراد مرتبط می‌شوند مثل خدمات معاینه‌ی فیزیکی، پزشک عمومی و آزمایش‌های روانی به افراد ارائه می‌شوند. فردی که به  عنوان دکتر روانپزشک تهران شناخته شده است، می‌تواند در تیم‌های سلامت روان هم فعالیت داشته باشد و با روانشناس هم‌ همکاری کند. از این رو، استانداردهای روانشناختی هم فقط و فقط با توجه به فعالیت‌هایی که این افراد انجام می‌دهند، میسر می‌شود.

دکتر روانپزشک در تهران چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند

0

بیماری‌های روانی جزو بیماری‌هایی هستند که برای درمان آن هم به علوم روانپزشکی نیاز است و هم به علوم روانشناسی. بنابراین دکتر اعصاب و روان تهران با کمک دکترهای روانشناسی به درمان بیماران خود می‌پردازد. علاوه بر این، یک روانپزشک بدون این که بیمار خود را به پزشک دیگری ارجاع دهد و یا از او آزمایش بخواهد، می‌تواند به راحتی بیماری‌های پنهان در روان آن را بشناسد و آن‌ها را برطرف کند. کلیه‌ی بیماری‌های ذهنی مثل افسردگی، بیماری‌ها و اختلالات رفتاری، مشکلات موجود در یادگیری، احساسات ضعیف، سوگواری‌های مداوم و همچنین اضطراب از جمله بیماری‌هایی هستند که راهکار درمانی آن‌ها فقط و فقط دستان یک روانپزشک جا گرفته است. شما عزیزان می‌توانید برای درمان هر کدام از این بیماری‌ها به رزرو نوبت به صورت آنلاین و ملاقات با متخصص اعصاب و روان تهران بپردازید و بیماری خود را درمان کنید و یا در هر شهر دیگری که هستید میتوانید به دکترتو مراجعه کنید و از متخصصین اعصاب و روان نوبت بگیرید. برخی دیگر از بیماری‌هایی که روانپزشک می‌تواند آن‌ها درمان کند عبارتند از:

  • نگرانی
  • افکار آسیب رسان
  • ناتوانی در تمرکز
  • روان‌گسیختگی
  • دو قطبی
  • اعتیاد به قمار و الکل و مواد مخدر
  • عدم آرامش و تیک‌های عصبی
  • و ....

متخصص اعصاب و روان تهران چه وظایفی دارد

به طور کلی افرادی که در روانپزشکی صاحب نظر هستند، این حرفه را حرفه‌ای می‌دانند که‌ هم با روانشناسی و هم با عصب شناسی در ارتباط است. بنابراین روانپزشک هم باید ذهن و رفتار انسان‌ها را همانند روانشناسان مورد بررسی قرار دهد و هم باید مغز و سیستم عصبی موجود در آن را یا استفاده از علوم عصب شناسی، بررسی کند. امروزه برای روانپزشکان دو وظیفه‌ی بسیار مهم تعریف شده است که وظیفه‌ی اول این افراد این است که بیماری یک فرد را بشناسند و آن را ارزیابی کنند. روانپزشک برای انجام این وظیفه‌ی خود باید به بررسی و تاثیر مواد مختلف بر روی روان و تاثیر محیط زندگی افراد در سیستم عصبی بپردازد اما در وظیفه‌ی دیگر، روانپزشکان به بررسی علائم ‌موجود در بدن بیمار با توجه به سابقه‌ی زندگی فرد می‌پردازند و تمامی عواملی را که در زندگی آینده‌ی او مؤثر هستند را زیر نظر می‌گیرند. حال پس از شناخت این موارد، متخصص اعصاب و روان تهران می‌تواند روند بهبود بیماری فرد بیمار را در مسیر رسیدن به سلامت پیش ببرد‌.

چه زمانی باید به دکتر روانپزشک در تهران مراجعه کنیم

0

بسیاری از افرادی که از مشکلات روحی رنج می‌برند، باید به روانپزشک مراجعه کنند اما ممکن است این افراد از زمان مراجعه به روانپزشک اطلاع نداشته باشند. این را بدانید که هر زمانی که احساس کردید زندگی شما از حالت عادی خود خارج شده است و ممکن است حالات و هیجانات روانی شما سبب آسیب رسیدن به دیگران شود، باید به سراغ روانپزشک بروید. حال فرقی ندارد که شما جوان هستید، نوجوان هستید، بزرگسال هستید و یا مسن؛ در هر صورت باید به درمان کردن روان خود از طریق ارتباط گرفتن با دکتر روانپزشک تهران بپردازید و اگر در کرج هستید میتوانید به دکتر متخصص اعصاب و روان (روانپزشک) کرج مراجعه کنید. تغییر در عادت خواب، نوسانات خلقی شدید، ناتوانی در کنترل هیجانات و خشم، وجود عادات جنسی خطرناک، کشش به سوی اعتیاد و ترس بیش از حد از امور عادی از جمله مواردی هستند که‌ نشان می‌دهند شما باید هر چه سریعتر به روانپزشک مراجعه کنید.

چگونه بهترین دکتر متخصص اعصاب و روان تهران را پیدا کنیم

 برای این که بتوانید بهترین روانپزشک را پیدا کنید، باید به برخی از ویژگی‌هایی که متخصص اعصاب و روان تهران دارد، توجه بورزید. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • روانپزشک خوب فروتنی دارد و داروهای خود را بر اساس دانش خود تجویز می‌کند.
  • روانپزشک خوب از راهنمایی‌های سایر پزشکان استفاده می‌کند و تمام شرایط را نیز بررسی می‌نماید.
  • این فرد تجربه‌ی کاری بالایی دارد و به جزئیات و کلیات بیماری بیمار احترام می‌گذارد.
  • امید دادن و افزایش انگیزه‌ی زندگی بیمار هم جزو ویژگی‌های یک روانپزشک خوب است.

سریعترین راه گرفتن نوبت از دکتر روانپزشک تهران

دیگر تا به امروز همه‌ی ما می‌دانیم که بهترین و سریعترین راه دریافت نوبت از پزشکان مختلف از جمله دکتر اعصاب و روان تهران این است که به سایت دکترتو سر بزنیم. این کار نه تنها در صرف هزینه‌های زیاد دریافت نوبت صرفه جویی می‌کند بلکه می‌تواند تایم رفت و آمد افراد را هم کاهش دهد و از این نظر هم به صرفه باشد. به همین دلیل است که بسیاری از بیماران روانی ترجیح می‌دهند که با استفاده از همین فضای مجازی بهترین پزشک را در این حوزه شناسایی کرده و خدمات مختلف درمانی را از روانپزشک تهران دریافت کنند.

 

 

 

 

ارسال نظر: