5 علت اینکه تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد

کدخبر: 2375522

یکی از مشکلات رایج در تلویزیون های ال ای دی قطع شدن تصویر علیرغم وجود صدا است.

اگر تمام تفاوت های ظریف و ویژگی های یک تلویزیون مدرن ال ای دی را بررسی نکنید ، ممکن است به نظر برسد که مهمترین عنصر آن صفحه نمایش است و این مسئله معمولا به این دلیل است که در تمام تلویزیون ها این صفحه نمایش است که بیشترین توجه را به خود جلب می کند نه بلندگو ها یا سایر عناصر این دستگاه.

اگر بنا به دلایلی هیچ تصویری روی صفحه نمایش وجود ندارد ، ممکن است دلیل آن نه تنها در نقض یا خرابی خود صفحه نمایش بلکه در سایر عناصر مهم دستگاه نیز باشد.

دلایل قطع شدن تصویر علیرغم وجود صدا در تلویزیون های ال ای دی چیست؟

دلایل قطع شدن تصویر علیرغم وجود صدا در تلویزیون های ال ای دی در برندهای مختلف مانند تلویزیون ال جی ، سامسونگ ، اسنوا ، تلویزیون سونی و غیره یکسان بوده و شامل موارد زیر می باشد:

1. خرابی برد تیکان

T-Con  نوعی واسطه بین مادربرد اصلی و ماتریس صفحه نمایش می باشد . برد تیکان به گونه‌ای طراحی شده است که سیگنالی را که از مادربرد به صورت محتوای ویدئویی دریافت می‌کند به سیگنالی تبدیل می‌کند که ماتریس صفحه نمایش قادر به درک آن باشد و آن را به این ماتریس منتقل می کند. یکی از دلایل اصلی نقص در برد کنترل زمان وجود صدا علیرغم وجود تصویر روی صفحه نمایش است.

این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که سیگنال ویدئویی در برد تلویزیون به دلیل نقص در برد تیکان نمی‌تواند به ماتریس صفحه نمایش ارسال شود.

اما برای بررسی نهایی خرابی این برد خاص و تشخیص آن ضروری است که این کار توسط یک تکنسین با تجربه و ماهر انجام شود.

5 علت اینکه تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد 

2. خرابی منبع تغذیه

در صورتی که تلویزیون ال ای دی صدا وجود داشته اما تصویر وجود ندارد و در عین حال اگر چراغ قوه تلفن همراه را بر روی صفحه نمایش تلویزیون روشن کنید تصاویری را که باید روشن و رنگارنگ می بود را مشاهده کنید، نشانه ای از نقص در منبع تغذیه تلویزیون است که باید توسط تکنسین های متخصص تشخیص داده شود . در تلویزیون های مدرن که عناصر مختلفی روی آن قرار دارد اگر تصویر روی صفحه نمایش ظاهر نمی شود خازن های متورم در منبع تغذیه گاهی اوقات می تواند علت ایجاد این مشکل باشد.

3. خرابی اینورتر در تلویزیون

ساختار یک تلویزیون مدرن ال ای دی بسیار پیچیده است ، بنابراین برای اینکه یک تصویر روشن و قابل مشاهده بر روی صفحه نمایش ظاهر شود عملکرد صحیح نور پس‌زمینه‌ی صفحه ضروری است. با این حال تنها اتصال دو شاخه به سوکت کافی نیست، زیرا چندین عنصر اضافی به طور همزمان مسئول نور پس زمینه هستند .  یکی از مهمترین عناصر برد که عملکرد آن ارتباط نزدیکی با ال ای دی دارد اینورتر نور پس زمینه است.

اگر بنا به دلایلی معلوم شود که اینورتر کار نمی کند ، تصویر روی صفحه ظاهر می‌شود اما نور پس زمینه ندارد ، بنابراین ممکن است با وجود اینکه تصویر وجود دارد به دلیل نداشتن نور پس زمینه مشاهده نشود.

خرابی اینورتر نور پس زمینه ممکن است شامل خرابی عناصر برد مانند خازن ها، ترانزیستور ها ، دیود ها و غیره باشد . همچنین ممکن است برخی از کنتاکت ها اکسید شده باشند . بنابراین برای تشخیص و تعمیر مشکل لازم است که از افراد ماهر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

4. آسیب به ماتریس صفحه نمایش

ناخوشایندترین خرابی تلویزیون، آسیب به ماتریس صفحه نمایش آن است می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد.

به عنوان مثال آسیب می تواند به صورت مکانیکی و پس از برخورد یک جسم خارجی با صفحه نمایش یا افتادن تلویزیون رخ دهد و عناصر ماتریس نیز می‌توانند بسوزند. هر دو مورد اول و دوم منجر به از دست دادن توانایی دستگاه در بازتولید تصویر می شود .

جایگزین کردن ماتریس صفحه نمایش در تلویزیون یک کار بسیار پرهزینه و اغلب حتی غیر عملی است ، بنابراین در بیشتر موارد تصمیم گرفته می شود که تلویزیون با یک تلویزیون جدید جایگزین گردد.

5. خرابی برد اصلی  تلویزیون

نه‌ تنها در کامپیوتر و لپ تاپ های خانگی مادربرد وجود دارد بلکه در تلویزیون نیز این قطعه وجود دارد.  اغلب مادربرد در تلویزیون برد اصلی نیز نامیده می شود.

خرابی مادربرد می تواند منجر به دست دادن توانایی تلویزیون در باز تولید تصویر شود. زیرا بسته به ماهیت نقص، خرابی های مختلفی ایجاد می شود. اگر خرابی مادربرد در مدار تبدیل و انتقال سیگنال ویدئویی رخ داده باشد تصویر روی صفحه کاملاً وجود ندارد. برای تشخیص خرابی مادر برد تلویزیون و تعمیر آن لازم است دستگاه به طور کامل باز شود ، بنابراین نیاز به استفاده از تجربه و مهارت تعمیرکاران دارد

امداد تی وی ، مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون در تهران 

چنانچه دستگاه تلویزیون شما دچار هر یک از مشکلات فوق باشد ، امداد تی وی با تجهیزات پیشرفته عیب یابی و تعمیر ، در کمترین زمان اقدام به رفع مشکل می کند. 

در هر منطقه از تهران و مناطق اطراف ، کافی است با امداد تی وی تماس بگیرید تا تکنسین های مجرب ، به محل اعزام شوند. 

تعمیر انواع تلویزیون های ایرانی و خارجی ، تعمیرات تلویزیون ال جی در تهران ، تعمیرات تلویزیون سونی در تهران و تعمیر تلویزیون اسنوا در تهران از جمله خدمات امداد تی وی است که در منزل انجام می شود. 

تلفن : 09335051212

www.emdadtv.com

 

ارسال نظر: