5 نوع کفپوش ورزشی و کاربرد آنها

کدخبر: 2375546

استفاده از کفپوش در سالن های ورزشی یکی از موارد ضروری می باشد . کفپوش سالن های ورزشی باید شرایط خاصی داشته باشند تا بتواند حداکثر ایمنی را در هنگام تمرین برای ورزشکار و آزادی حرکت بدون ایجاد خطر را تضمین کند.

اهمیت طراحی این کفپوش ها و همچنین توجه به زیبایی آنها را نیز نباید دست کم گرفت ، زیرا هرچه یک سالن ورزشی زیبا و شیک تر باشد بازدید از آن بیشتر می‌شود .

انواع کفپوش سالن ورزشی

 ۱. مناسب ترین کفپوش برای قسمت پذیرش ورزشکاران در باشگاه

پذیرش یا قسمت ثبت نام باشگاه ورزشی مهمترین قسمت آن است که ورزشکاران ابتدا به آنجا وارد شده و مورد استقبال قرار می گیرند . بنابراین باید با نوعی کفپوش که پیش نمایش خوبی از سالن ورزشی می باشد و همچنین کاربردی است ، پوشیده شود.

برای این قسمت شما می توانید از دو نوع کفپوش استفاده کنید که شامل موارد زیر می باشند :

- کفپوش لمینت پارکت شده

پارکت لمینت شده رگه و رنگ چوب را به زیبایی تولید می کند ، به طوری که نتیجه نهایی عالی را هم در لمس و هم در دیدن تضمین می کند.

مزایای این نوع کفپوش زیاد است . این نوع کفپوش ها با سیستم به هم پیوسته ساده نصب می شوند و نیاز به نگهداری خاصی ندارند.

لمینت پارکت شده  در مقابل نور ، گرما ،فشار ، سایش ، مواد شیمیایی و از همه بیشتر رطوبت مقاومت بالایی دارد.

با این حال انتخاب نوع کفپوش لمینت بسیار مهم است و انتخاب های مختلفی در بازار وجود دارد که استفاده از ورقه ورقه های HDF را برای سالن های ورزشی بیشتر توضیه شده است.

- کفپوش رولی

این نوع کفپوش ها از جنس ‌pvc بوده و برای نصب دارای دو نوع بدون اتصالات و اتصالات انبساطی می باشند که بسته به بستری که می‌خواهید روی آن قرار بگیرید می‌توانید از بین چسباندن با نوار دو طرفه بر روی یک سطح صاف یا استفاده از چسب تسطیح کننده برای قرار گرفتن بر روی سطوح ناهموار استفاده کنید.

کفپوشهای رولی به طور کلی دارای ضخامت ۲ میلیمتر بوده و از خاصیت ضد سایشی و لغزشی برخوردارند.

این نوع کفپوش ها همچنین دارای طرح های مختلفی مانند پارکت یا فرش هستند.

۲. کفپوش مناسب برای سالن ورزشی

بسیاری از ورزش های مختلف وجود دارند که در داخل سالن های سرپوشیده و باشگاه ها انجام می شوند ، این ورزش ها شامل والیبال ، بسکتبال ، کشتی ، ایروبیک، ژیمناستیک ، بدنسازی و غیره می باشند.

در باشگاه های ورزشی کف اتاق هایی که در آن تمرینات ورزشکاران انجام می شود باید مجهز به کفپوش هایی باشد که توانایی محافظت از مفاصل و رباط های ورزشکاران را داشته باشد .

ضخامت و تراکم این کفپوش ها نیز باید به اندازه ای باشد که بتواند تاثیرات شدید ناشی از وزن دستگاه ها را جذب کند و کنترل برگشتی آن باید به روش بهینه مدیریت شود ، به گونه‌ای که از ورزشکار در برابر هرگونه میکروتروما و شکستگی محافظت کند

بهترین کفپوش برای ورزش‌هایی همچون والیبال و بسکتبال داخل سالنی کفپوش فوم دار ورزشی است . این نوع کفپوش ها از دوام و مقاومت زیادی برخوردار بوده و در طرح ها و رنگ های مختلفی ارائه می‌شوند.

در صورتی که از کف پوش های زیر فوم دار در سالن های بدنسازی استفاده شود این کفپوش ها از مقاومت بالایی در برابر دستگاه های بدنسازی برخوردار بوده و نصب بسیار راحتی نیز دارند.

اما برای ورزش های دیگری همچون کشتی ، تنیس ، بدمینتون ، فوتسال و غیره استفاده از کفپوش pvc ‌ایده ال است. 

5 نوع کفپوش ورزشی و کاربرد آنها 

۳. کفپوش پلی اورتان

یکی دیگر از انواع کفپوش ورزشی که برای ورزش های داخل سالنی از آن استفاده می شود کفپوش پلی اورتان نام دارد .

این نوع کفپوش ها قابلیت ضربه گیری زیادی داشته و می‌توانند شوک ناشی از آسیب به بدن ورزشکاران را کاهش دهند.

استفاده از این نوع کفپوش ها در سالن های ورزشی چند منظوره که چندین رشته ورزشی مختلف در آن ارائه می شود رایج است ، زیرا مناسب برای هر نوع ورزشی می باشد.

۴. کفپوش لاستیکی

در سالن های ورزشی تناسب اندام از کفپوش های لاستیکی استفاده می شود . این کفپوش ها نیز از دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند .

مقاومت کفپوش های لاستیکی در برابر لکه و آب ، باعث نگهداری آسان از این نوع کفپوش ها شده است .

این نوع کفپوش ها می توانند ضربه گیری از بدن ورزشکاران را انجام داده و همچنین بر حسب طرح و رنگ دلخواه انتخاب شوند . ولی انتخاب اول و استاندارد کفپوش باشگاه بدنسازی ، استفاده از کفپوش فوم دار ورزشی است .

۵. کفپوش پی وی سی چند لایه

کفپوش های pvc چند لایه برای ورزش های ایروبیک یا هوازی مناسب هستند و همچنین می توانند مانع از کاهش تلاش ورزشکار با جذب ضربه های حرکتی شوند.

ضخامت این نوع از کفپوش ها ۴ میلیمتر بوده و علاوه بر سالن های ایروبیک می ‌توانند به عنوان کفپوش برای ورزش های بسکتبال و والیبال و کفپوش زمین ورزشی روباز نیز استفاده شوند.

از پرکاردبردترین انواع کفپوش ورزشی که به دلیل کیفیت و دوم بالا ، طرفداران زیادی دارد، کفپوش ورزشی پایافلور است . برای مشاوره و خرید مستقیم کفپوش ورزشی ، با پایافلور تماس بگیرید .

۰۹۱۲۳۱۰۰۷۳۶

www.payafloor.com

 

ارسال نظر: