پروژکتور ال ای دی، انواع نورپردازی و فاکتورهای خرید یک پروژکتور خوب

کدخبر: 2375547

مکان های وسیع و با متراژ بالا برای نورپردازی نیازمند ادوات روشنایی مخصوصی هستند. این فضاها را نمی‌توان با چراغ‌های رایجی که در فضاهای روزمره استفاده می‌کنیم، نورپردازی کرد. اینجا جاییست که پروژکتورها وارد می‌شوند. امروزه پروژکتور ال ای دی با مصرف برق بسیار پایین‌تر یعنی حدود 80 درصد مصرف کمتر، توانسته‌اند نیاز به یک روشنایی با صرفه و با دوام برای فضاهای بزرگ را به خوبی تأمین کنند. اما از مصرف برق بسیار کمتر پروژکتورهای ال ای دی نسبت به نمونه‌های قدیمی متال هالید و سدیمی که بگذریم، پروژکتورهای ال ای دی مزایای دیگری هم نسبت به این مدل‌ها ازائه می‌دهند.

پروژکتور ال ای دی

مزایای پروژکتورهای ال ای دی

  • پروژکتورهای ال ای دی طول عمر بسیار بیشتری نسبت به نمونه های قدیمی دارند.
  • شما می‌توانید در پروژکتورهای ال ای دی زاویه تابش و شدت نور را مطابق دلخواه تنظیم کنید.
  • حرارت تولیدی در پروژکتورهای ال ای دی بسیار کمتر از پروژکتورهای قدیمی می‌باشد. موضوعی که مستقیما بر طول عمر چراغ اثر می‌گذارد.
  • کیفیت بالاتر نور تولیدی در پروژکتورهای ال ای دی 

گفتیم که از پروژکتورهای ال ای دی برای تأمین روشنایی فضاهای وسیع استفاده می‌شود اما انواع نورپردازی به وسیله پروژکتورها چگونه است؟

انواع نورپردازی با پروژکتورهای ال ای دی

  1. روشنایی عمومی به وسیله پروژکتورهای ال ای دی:

    رایج‌ترین کاربرد پروژکتورهای ال ای دی در ورزشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی و اماکن عمومی است. نور سراسری‌ای که توسط پروژکتورهای ال ای دی تأمین می‌شود به ورزشکاران در زمان حضور در زمین کمک می‌کند تا دید بسیار بهتری داشته باشند و تماشاچیان هم تجربه بهتر و خوشایندتری از فضا می‌گیرند. جدا از اماکن ورزشی، کارخانجات و سوله‌های صنعتی برای تامین نور محیط داخلی خود استفاده می‌کنند. زیرا نور با کیفیت این پروژکتورها علاوه بر بهبود ایمنی محیط محل کار مانع از خستگی کارکنان می‌شود.

  2. روشنایی دکوراتیو و تزئینی به وسیله پروژکتورهای ال ای دی:

    حتما تا به حال در بازدید از اماکن تاریخی و برخی موزه‌ها با نورپردازی‌های زیبایی که بر روی این بناها اعمال می‌شود روبه‌رو شده‌اید. با توجه به اینکه پروژکتورهای ال ای دی از قابلیت تنظیم شدت و زاویه نور برخوردارند، این اماکن عموما از پروژکتورهای ال ای دی برای نورپردازی فضای خود استفاده می‌کنند. پروژکتورهای ال ای دی قابلیت تولید رنگ‌های مختلف نوری را هم دارند که در نورپردازی تزئینی ویژگی مهمی محسوب می‌شود.

  3. تأمین امنیت محیط با استفاده از پروژکتورهای ال ای دی:

    یک روشنایی کافی و خوب شرط لازم برای تأمین امنیت در هر فضایی است. پروژکتور LED مکمل خوبی برای سیستم‌های امنیتی است. نور با کیفیت پروژکتورهای ال ای دی سبب می‌شود تا تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌هی مداربسته نیز با واضح و شفاف باشند.

    همچنین در کشورهای پیشرفته نیز پروژکتورهای ال ای دی نقش کلیدی در تأمین روشنایی معابر عمومی را دارند.

دمای رنگ نور مناسب برای انتخاب پروژکتور ال ای دی چیست؟

هر کدام از دماهای رنگ نور آفتابی، مهتابی و طبیعی کاربرد خود را دارند و شما با توجه به نیاز و کاربری‌تان می‌توانید یکی از این رنگ‌ها را برای پروژکتور ال ای دی مورد نظرتان انتخاب کنید.

به عنوان یک راهنمای کلی اگر قصد استفاده از پروژکتور ال ای دی در باغ و فضاهای سبز را دارید. پروژکتورهای ال ای دی آفتابی می‌تواند جلوه گرم و زیبایی به فضای شما دهد و اگر برای نورپردازی امنیتی قصد خرید پروژکتور ال ای دی دارید دمای رنگ نور مهتابی همه چیز را برای شما شفاف می‌کند. پروژکتورهای ال ای دی با دمای رنگ طبیعی نیز با رنگی معتدل و دلنشین، جلوه بصری بسیار خاص و زیبایی در فضا ایجاد می­کند و نور آن به نور روز نزدیک تر است.

چند فاکتور مهم که هنگام خرید پروژکتورهای ال ای دی باید در نظر داشته باشید!

  • توان مصرفی: خب اولین و مهمترین فاکتور در هنگام خرید پروژکتورهای ال ای دی توان مصرفی است که با توجه به حجم روشنایی مورد نیاز شما تعیین می‌شود. پروژکتورهای ال ای دی از 30 وات تا 200 وات پروژکتورهای موجود در بازار هستند.

  • شاخص نمود رنگ: این شاخص معیاری برای سنجش کیفیت رنگ اجسام در زیر نور چراغ است و عددی مابین 0 تا 100 را به خود اختصاص می‌دهد. هرچه شاخص نمود رنگ (CRI) به عدد 100 نزدیک‌تر باشند رنگ اجسام تحت نور آن چراغ واقعی تر است.

  • محافظت در برابر رطوبت و گرد و غبار: با توجه به محیطی که پروژکتور قرار است در آن استفاده شود سعی کنید از پروژکتورهایی استفاده کنید که در برابر آب، رطوبت و گرد و غبار مقاوم باشد.

  • عدم چشمک و سوسو زدن نور: که در اصطلاح به آن فلیکر هم گفته می‌شود مسأله‌ایست که در صورت وجود در چراغ اثرات ناخوشایند و مخربی دارد. فلیکر موجب ایجاد اختلال و برفک درتصاویر دوربین‌های مداربسته شده و چشم انسان را نیز آزار می‌دهد.

  • ضمانت و گارانتی معتبر: این نکته مهم را حتما هنگام خرید به یاد داشته باشید و سعی کنید از برندهایی خرید کنید که کالای خود را گارانتی معتبر می‌نند در این حالت در صورتی که مشکلی برای چراغ پیش بیاید خیالتان راحت است ضمن اینکه دقت کنید تولیدکننده‌هایی که گارانتی و ضمانت معتبر دارند نشان دهنده‌ی این است که بیشتر از کیفیت محصول خود اطمینان دارند.

    شرکت اکووات، تولیدکننده محصولات روشنایی ال ای دی 3 و 5 سال گارانتی بی قید و شرط برای تمامی محصولاتش ارائه میدهد.

 

برچسب ها : پروژکتور ال ای دی,پروژکتور LED,پروژکتور سی او بی,پروژکتور اس ام دی

 

ارسال نظر: