۵ روش صرفه‌ جویی در زمان در مطب دندانپزشکی

کدخبر: 2375576

ما در این محتوا قصد داریم راه‌حل‌ هایی را بررسی کنیم که می‌توانند مهارت صرفه‌ جویی در زمان در مطب دندانپزشکی را به شما بیاموزند.

امروزه به دلایل گوناگونی، درصد بسیار زیادی از ایرانی‌ ها حداقل دارای چند دندان خراب هستند. در نتیجه، میزان مراجعات افراد به دندانپزشکی ها برای درمان بیماری ‌های دهانی و دندانی افزایش پیدا کرده است. همچنین استفاده از تجهیزات دندانپزشکی با کیفیت بالا از جمله یونیت دندانپزشکی برای راحتی افراد و استفاده از اتوکلاو دندانپزشکی جهت استریل و ضدعفونی کردن وسایل، بخصوص در زمان کرونا می توانند عواملی برای شلوغی یک مطب‌ دندانپزشکی باشند. حال اگر شما به ‌عنوان یک دندانپزشک مشغول فعالیت هستید، می‌توانید برای صرفه‌ جویی در زمان در مطب دندانپزشکی، اقداماتی را انجام دهید. این اقدامات به شما کمک می‌کنند تا مدیریت مناسبی روی زمان خود داشته باشید و در کنار ارائه خدمات به تمامی بیماران ‌های خود، دچار فرسایش شغلی و خستگی بیش ‌از حد نشوید. اگر دندانپزشک خوبی هستید و بسیاری از بیماران برای خدمات درمانی زیبایی به شما مراجعه می‌کنند، ما را تا انتهای محتوا همراهی کنید.

روش های صرفه جویی در زمان در مطب دندانپزشکی

روش های صرفه جویی در زمان در مطب دندانپزشکی - فیروز دنتال

بیایید به‌ طور دقیق راه‌حل‌ هایی را بررسی کنیم، که می‌توانند هنر صرفه‌ جویی در زمان در مطب دندانپزشکی را به ما بیاموزند. 

استفاده از انواع اپلیکیشن‌ ها و نرم‌افزار های دندانپزشکی

یکی از روش ‌های تاثیرگذار برای صرفه‌ جویی در زمان در مطب دندانپزشکی، استفاده از انواع مختلف اپلیکیشن ‌هایی است که در کنار ارائه خدمات درمانی حرفه‌ای، به شما کمک می‌کنند مدیریت زمان مناسبی داشته باشید. هر کدام از این اپلیکیشن‌ ها بر اساس قیمت خود، ویژگی ‌های منحصر به ‌فردی دارند و خدمات متفاوتی را به شما ارائه می‌دهند. به ‌طور کلی بسیاری از این اپلیکیشن‌ ها می‌توانند برای شما برنامه ‌ریزی کنند، طرح درمان ارائه دهند، عکس و اطلاعات بیماران را در خودشان ذخیره کنند، وقت ملاقات ‌ها را برنامه‌ ریزی کنند، و به ‌طور کلی مدیریت کامل و جامعی از روند ملاقات با بیماران و درمان آن‌ ها داشته باشند.

به این موضوع توجه داشته باشید که روند کار این نرم‌افزار ها، این ‌گونه نیست که شما یک سری داده به آن ‌ها بدهید و منتظر بمانید که نرم‌افزار تمامی اقدامات ضروری را انجام دهد. این نرم‌افزار ها نیاز به مدیریت دارند و شما باید با بررسی ‌های روزانه، متوجه شوید که چگونه باید برنامه‌ریزی‌ های خودتان را پیش ببرید و چه اقداماتی در چه تاریخی و مهم و حیاتی هستند. 

برای صرفه‌ جویی در زمان در مطب دندانپزشکی، بررسی ‌های قبل ‌از درمان را هوشمندانه انجام دهید.

برای صرفه‌ جویی در زمان در مطب دندانپزشکی، بررسی ‌های قبل ‌از درمان را هوشمندانه انجام دهید. - فیروز دنتال

روش دیگری که می‌تواند به صرفه‌ جویی در زمان در مطب دندانپزشکی منجر شود، انجام بررسی ‌های لازم قبل ‌از شروع روند درمان است. برای مثال شما می‌توانید فرم ‌های آماده‌ای را تهیه کنید و چند ساعت یا حتی یک روز قبل ‌از قرار ملاقات، این فرم ‌ها را برای بیماران خود ارسال کنید. سوال ‌ها و اطلاعاتی که شما در این فرم‌ ها آن ‌ها را درخواست می‌کنید، بر اساس درمان مورد نظر متفاوت می‌باشند. شما می‌توانید با ارسال این فرم ‌ها شب قبل ‌یا چند ساعت قبل ‌از شروع ملاقات و روند درمان، اطلاعات بیمار سریعتر را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که استفاده از چه روش درمانی مناسب می‌باشد.

این ‌موضوع به شما کمک می‌کند تا هم در زمان خودتان صرفه ‌جویی مناسبی داشته باشید و هم وقت بیمار را هدر ندهید. با بررسی ‌هایی که از قبل انجام دادید، هنگامی ‌که بیمار شما به مطب مراجعه کرد، می‌توانید بلافاصله روند درمان او را شروع کنید و بدون هیچ‌ گونه مشکل و دغدغه‌ای از صرفه‌ جویی در زمان در مطب دندانپزشکی لذت ببرید.

هر روز صبح برنامه‌ریزی کنید.

برنامه‌ریزی یکی از تاثیرگذارترین روش‌ های صرفه‌ جویی در زمان در مطب دندانپزشکی است. قاعدتاً شما برای ارائه خدمات باکیفیت‌تر  از منشی یا تکنسین برنامه‌ریزی، خدمات می‌گیرید. می‌توانید هر روز صبح، اطلاعات برنامه کاری روزانه خود را از تکنسین یا منشی دریافت کنید و تصمیم بگیرید که در چه بازه زمانی چه اقدامی را انجام دهید. به این موضوع توجه نمایید که این برنامه‌ریزی تنها شامل خدماتی که شما باید به بیماران ارائه دهید نمی‌شود. برای مثال شما می‌توانید در این برنامه‌ریزی تایم ناهار، استراحت و حتی فیلم دیدن خودتان را ثبت کنید تا بتوانید در کنار انجام وظایف کاری، کمی نیز روی تفریح و سلامت خود برنامه‌ریزی داشته باشید. برنامه‌ریزی، علاوه‌ بر این که می‌تواند در داشتن روتین و منظم به شما کمک کند، در آرامش ذهنی شما تاثیر بسیار زیادی دارد. آرامش ذهنی، نیز در ادامه می‌تواند به شما کمک کند تا صددرصد توانایی ‌های خودتان در جهت درمان بیماران بهره ببرید و درصد موفقیت درمان را افزایش دهید.

به ‌هیچ‌ عنوان چند کار را به‌ صورت هم ‌زمان انجام ندهید.

بسیاری از پزشکان برای صرفه‌ جویی در زمان در مطب دندانپزشکی، چند کار را به‌ صورت هم‌ زمان انجام می‌دهند. برای مثال هنگامی ‌که برنامه‌ریزی وجود نداشته باشد و شما تایمی ملاقات را با بیماران خود فیکس نکرده باشید، ممکن است که دو بیمار به ‌صورت هم ‌زمان مراجعه کنند. در این شرایط شما نمی‌توانید یک بیمار را منتظر بگذارید زیرا این رفتار اصلا حرفه‌ای نیست. پس قاعدتاً تصمیم می‌گیرید کار دو بیمار را به ‌صورت هم ‌زمان انجام دهید و در بازه ‌های زمانی کوتاه‌ مدت بین بیماران جابجا شوید. این اقدام، اقدامی بسیار خطرناک است زیرا می‌تواند تاثیر بسیار مخربی در ارائه خدمات دندانپزشکی داشته باشد. علاوه ‌بر این موضوع، به‌ هیچ‌ عنوان هنگام انجام خدمات درمانی روی بیماران، تلفن‌ همراه خود را چک نکنید، با پرسنل صحبت نکنید و تلویزیون نبینید. هر کدام از این اقدامات می‌توانند تاثیر مخربی روی کیفیت خدمات درمانی شما داشته باشد و باعث دوباره کاری شوند.

برای صرفه‌ جویی در زمان، قرار ملاقات را با بیماران چک کنید.

صرفه‌ جویی در زمان - فیروز دنتال

برای صرفه‌ جویی در زمان در مطب دندانپزشکی، قرار ملاقات را با بیماران خود فیکس کنید. یکی از مهم‌ترین معضلاتی که برای بسیاری از پزشکان و دندانپزشکان پیش‌ آمده، این است که بیماران در قرار مقرر شده به مطب مراجعه نمی‌کنند. برای صرفه‌ جویی در زمان در مطب دندانپزشکی، بهتر است که شما چند ساعت قبل ‌از نوبت، با بیماران تماس بگیرید و نوبتشان را به آن‌ ها اطلاع دهید. در این شرایط هم یک یادآوری اجمالی انجام داده‌اید و هم به بیماران نکاتی را می‌فهمانید. با این رفتار، مشخص میکنید که شما سر زمان مقرر منتظر بیماران هستید و هیچ‌ گونه بهانه‌ای را بابت دیرکرد بیمار را نخواهید پذیرفت. این ‌موضوع شاید در دید اولیه زیاد کاربردی به‌ نظر نرسد، اما مطمئن باشید که می‌تواند به شما کمک کند در مسیر صرفه‌ جویی در زمان در مطب دندانپزشکی، موفق‌تر عمل کنید و راحت‌تر به اهداف خود برسید. 

جمع‌ بندی 

زمان فاکتور مهمی است که در دنیای امروز همه ما اهمیت آن را میدانیم. هدر رفت زمان علاوه ‌بر ایجاد ضرر های مالی، می تواند استرس ‌های زیادی را در ما ایجاد کند. این هنر شماست که با صرفه ‌جویی در زمان تلاش کنید تا به‌ نحو احسن از هدیه‌ای که به شما ارائه‌ شده بهره ببرید. پس سعی کنید با روش ‌های بیان ‌شده در زمینه صرفه‌ جویی در زمان در مطب دندانپزشکی از زمان خود بیشترین استفاده را ببرید.

 

 

ارسال نظر: