خرید انواع تجهیزات پسیو و اکتیو شبکه از راف نت

کدخبر: 2375596

تمامی شبکه‌های امروزی، متشکل از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلفی هستند که دارای پیکربندی های گوناگونی برای تبادل اطلاعات با یکدیگر هستند. به همین دلیل، کاربران و مدیران شبکه باید با ترکیب تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه و با درنظر داشتن مسائل مهمی چون مقرون به صرفه بودن، عدم وقوع افت کیفیت و حفظ سرعت و رعایت الزامات امنیتی را برای شبکه تضمین نمایند. در این مقاله، به بررسی و تشریح تفاوت های بین تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه، راهنمای خرید انواع تجهیزات پسیو شبکه و کاربردهای آنها از فروشگاه راف نت و نکات مورد توجه در خرید تجهیزات پسیو شبکه از راف نت خواهیم پرداخت.

تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه

 تفاوت بین تجهیزات اکتیو و پسیو

تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه بر اساس عوامل متعددی از قبیل منبع و عملکرد آن، قبلیت افزایش توان، کنترل جریان و ... با یکدیگر متفاوت هستند.

تجهیزات اکتیو عناصر یا وسایلی هستند که دارای قابلیت تامین انرژی یا رساندن آن به مدار را دارا می باشند. در مقابل، تجهیزات پسیو نیز قطعاتی هستند که برای کار به هیچ منبع خارجی نیاز نداشته و می توان انرژی را به صورت ولتاژ یا جریان در مدار ذخیره نمایند. بدین ترتیب می توان تفاوت ها را به صورت زیر بیان کرد:

1.       تجهیزات اکتیو انرژی یا توان را به صورت ولتاژ یا جریان تولید می کنند. اما تجهیزات پسیو انرژی را به صورت ولتاژ یا جریان ذخیره می نمایند.

2.       تجهیزات اکتیو قطعاتی مانند دیودها، ترانزیستورها، SCR، مدارهای مجتمع و غیره را شمال شده و تجهیزات پسیو نیز قطعاتی مانند مقاومت، خازن، پچ کورد، پچ پنل و هستند.

3.       تجهیزات اکتیو می توانند جریان را کنترل نمایند، اما تجهیزات پسیو چنین قابلیتی ندارند.

4.       تجهیزات اکتیو اهداکننده انرژی هستند، و این در حالی است که تجهیزات پسیو پذیرنده انرژی تلقی می شوند.

5.       تجهیزات اکتیو برای فعالیت در شبکه به منبع خارجی نیاز ندارند، اما تجهیزات پسیو باید به منبع خارجی متصل شوند.

تجهیزات پسیو

برخی از انواع تجهیزات پسیو شبکه عبارتند از:

  • انواع کابل و سوکت شبکه
  • پچ کورد
  •  رک 
  • پچ پنل
  •  و ...

سیستم مدیریت کابل

سیستم مدیریت کابل معمولاً به سازماندهی کابل ها در یک تاسیسات، دستگاه یا محفظه ای اشاره دارد؛ مانند جعبه اتصال کابل، محفظه ابزار فضای باز یا محفظه مخصوص داده ها. 

تجهیزات پسیو شبکه

پچ کورد

پچ کورد بخشی از تجهیزات پسیو شبکه بشمار می رود که به منظور اتصال دستگاه های شبکه به یکدیگر بکار می رود. این قطعه کابل کوچکی است که دو دستگاه فعال را به یکدیگر متصل کرده و به آنها امکان تبادل داده را ارائه می دهد.

رک شبکه

رک شبکه به عنوان یکی دیگر از تجهیزات پسیو شبکه، یک شاسی با فریم فلزی است که می تواند سخت‌افزارهای مختلف در شبکه‌های کامپیوتری و سرور را درون خود نگه بدارد، یا سازمان‌دهی و ایمن سازی کند. 

پچ پنل

وظیفه اصلی پچ پنل ، قرارگیری بین نقاط انتهایی کابلهای شبکه و تجهیزات دیگری مانند هاب، روتر و غیره است؛ می توان گفت که وجود این قطعه چندان ضرورتی ندارد اما استفاده از آن در شبکه هایی که در طی زمان مستلزم رشد و توسعه هستند، این روند را تسهیل خواهد کرد.

تجهیزات اکتیو شبکه

برخی از انواع تجهیزات اکتیو شبکه نیز عبارتند از:

  • سوئیچ شبکه
  • مودم
  • روتر 
  • و ....

سوئیچ‌ شبکه

سوئیچ‌ شبکه به عنوان یکی از اجزای جدانشدنی در شبکه شناخته شده و وظایف بسیار زیادی را در شبکه برعهده دارند که مهمترین آن، اتصال و برقراری ارتباط میان تجهیزات و قطعات موجود در شبکه به اشتراک گذاری اطلاعات و سیگنال‌ها در میان آن‌ها است. سوئیچ‌ شبکه در لایه‌ها و سطوح  مختلفی در شبکه کاربرد داشته و هرکدام از انواع آن دارای قابلیت‌های منحصر به فرد بسیاری برای شبکه‌هایی خاص هستند.

مودم

مودم‌ها به منزله وسیله اتصال کاربر به اینترنت بوده و به همین دلیل وجود آن‌ها در شبکه‌ حیاتی می باشد. مودم‌ها به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات اکتیو شبکه ، دارای نقش موثر بسیاری می باشد. به همین دلیل نیز انتخاب صحیح مودم ها براساس ویژگی ها و خصوصیات تجهیزات موجود در شبکه، بازدهی را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.  

برای آن‌که بخواهید به اینترنت پُرسرعت متصل شوید، لزوماً نیازی به خرید مودم‌های گران‌قیمت و با قابلیت‌های زیاد نیست. شما می‌توانید حتی با خرید مودم ارزان خانگی و اداری، از اینترنت پُرسرعت در خانه و محل کار خود استفاده کنید. انواع مودم‌های خانگی را می‌توان حتی در دفاتر کوچک اداری نیز استفاده کرد.

روتر

نقش روتر‌ها، به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات اکتیو شبکه، انتقال اطلاعات پردازش شده توسط مودم است که به همین دلیل نیز به عنوان یکی از پرکاربردترین تجهیزات اکتیو شبکه شناخته می شوند. امروزه وجود مودم‌ها، به تنهایی برای اتصال به اینترنت کافی نبوده و وظیفه اتصال تجهیزات مختلف شبکه به اینترنت، بر عهده روتر‌هاست. 

خرید تجهیزات اکتیو و پسیو از راف نت

فروشگاه راف نت، طیف گسترده ای از گزینه های مربوط تجهیزات اکتیو شبکه مانند مودم و روتر، و تجهیزات پسیو شبکه، شامل پچ کورد، پج پنل، کابل شبکه و غیره، انواع را برای کاربردهای مختلف و با بهترین و مقرون به صرفه ترین قیمت به کاربران ارائه می دهد. شما عزیزان می توانید برای خرید این تجهیزات با کامل ترین استانداردهای بروز جهانی، با مراجعه فروشگاه راف نت، و بررسی انواع قیمت ها، نبسبت به خرید نوع کالای متناسب با نیازهای خود اقدام نمایید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر همچنین می توانید با کارشناسان ما در شرکت راف نت در ارتباط باشید.

سخن پایانی

امروزه با کسب اطلاعات مفید و کافی پیرامون انواع تجهیزات شبکه اکتیو و تجهیزات شبکه پسیو، راه‌اندازی یک شبکه می تواند کاری ساده و بدون دغدغه تلقی شده و می توان به صورت ایمن از بهبود و ارتقای آن و همچنین بهره وری و راندمان مفید آن اطمینان حاصل نمود. در این مقاله‌، با بررسی شیوه های خرید تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه از راف نت، تفاوت ها، کاربردها، سعی داشتیم تا راهنمایی های مفید و کاربردی را به خریداران و خوانندگان گرامی، در راستای خرید انواع این تجهیزات پسیو شبکه، ارائه نماییم. در صورت وجود هرگونه سوال پیرامون محصولات ارائه شده در فروشگاه راف نت، می توانید با کارشناسان ما در واحد پشتیبانی در ارتباط باشید. از حسن توجه شما سپاسگزاریم. 

 

ارسال نظر: