معرفی رستوران های مشهور شهر مشهد

کدخبر: 2375589

شهر مشهد به دلیل وجود بارگاه امام رضا(ع) و جاذبه های گردشگری فراوانی که دارد سالانه میزبان زائران و گردشگران بسیاری است. به همین دلیل هتل ها و رستوران های با کیفیت زیادی در این شهر وجود دارند تا مسافران بتوانند به راحتی و با هر توان مالی که دارند اقامت خوبی را در این شهر سپری کنند. در ادامه به معرفی تعدادی از رستوران های مشهد می پردازیم که افراد زیادی از صرف غذا در آن رضایت داشته اند.

رستوران پسران کریم

این رستوران که به چلو ماهیچه های لذیذش شهرت دارد در سال 1359 افتتاح شده و در حال حاضر دارای 3 شعبه فعال در شهر مشهد است.

آدرس شعبه اصلی:  بلوار سجاد، خیابان فرهاد، فرهاد ۲۲، انتهای کوچه سمت راست

رستوران معین درباری

رستوران معین درباری قدمتی صد ساله دارد و با منویی از غذاهای اصیل ایرانی از مهمانان خود پذیرایی می کند. کباب و شیشلیک این رستوران بسیار پر طرفدار است.

آدرس: بین میدان تلویزیون و میدان پارک ملت، حاشیه شهرک نوفل لوشاتو

رستوران ایتالیایی لیو

اگر به دنبال غذاهای ایتالیایی مانند انواع پیتزا یا پنه هستید حتماً به این رستوران سری بزنید. رستوران لیو با دو شعبه در شهر مشهد غذاهای ایتالیایی بسیار خوب و با کیفیتی را ارائه می کند.

آدرس شعبه 1: میدان آزادی، میدان پارک، نبش آزادی یک، جنب تالار و رستوران رویال طلایی

آدرس شعبه 2: بلوار احمد آباد ، بلوار ملاصدرا ، نبش ملاصدرا 19

مجموعه رستوران های رضایی

این مجموعه رستوران ها با چندین شعبه در شهر مشهد فعالیت می کنند. آغاز فعالیت رستوران رضایی به سال 1337 بر می گردد و با سرو نهار و شام و یک شعبه کترینگ به مشتریان خود خدمات ارائه می کنند.

آدرس: خیابان آخوند خراسانی (خاکی)، بین چهارراه خسروی و میدان گنبد سبز

آدرس: میدان آزادی (پارک)

آدرس: خیابان آبکوه، تقاطع آبکوه و کلاهدوز، نبش تقاطع

آدرس: اواسط خیابان دریادل

آدرس: خیابان فداییان اسلام (نخریسی)

آدرس: جنب میدان تلویزیون، ابتدای بلوار شهید منتظری، بعد از پمپ بنزین

رستوران اطلسیه

این رستوران با فضایی خاص و معماری بسیار ویژه افراد زیادی را جذب خود کرده است. گنبد شیشه ای این رستوران و نورپردازی آن فضای جالبی را برای مشتریان فراهم می آورد.

آدرس: بلوار خیام شمالی، بر بام مجتمع وصال، جنب الماس شرق، رستوران اطلسیه

رستوران کلبه

این رستوران در فضایی لوکس و زیبا و در دو طبقه مجزا از مهمانان خود پذیرایی می کند. رستوران کلبه سه منوی غذاهای ایرانی، غذاهای فرنگی و غذاهای دریایی دارد.

آدرس: بلوار وکیل آباد، نبش هاشمیه 18، جنب بانک رفاه، رستوران کلبه

00

 

رستوران های منطقه گردشگری شاندیز

علاوه بر رستوران های شهر مشهد، منطقه گردشگری شاندیز که فاصله کمی با مشهد دارد نیز به کیفیت رستوران هایش مشهور است. به طوری که اکثر گردشگران حداقل یک وعده از غذایشان را در رستوران های این منطقه صرف می کنند. این رستوران ها با محوطه هایی وسیع و زیبا و با طراحی های خاص پذیرایی مهمانان هستند و در بعضی ساعات اجرای موسیقی زنده نیز دارند. رستوران های زیر از جمله مشهورترین رستوران های منطقه شاندیز هستند:

  • رستوران پدیده شاندیز
  • رستوران مهستان شاندیز
  • رستوران سدروس شاندیز
  • رستوران ارم شاندیز
  • رستوران قصر مهرگان شاندیز
  • رستوران حاج حسن شاندیز
  • رستوران شایان شاندیز
  • رستوران جردن شاندیز

رستوران های منطقه گردشگری طرقبه

طرقبه منطقه ای کوهستانی در 16 کیلومتری مشهد است و از انتهای بلوار وکیل آباد می توان به سمت آن رفت. طبیعت طرقبه بکر و بسیار زیباست و جاذبه های فراوانی برای تفریح دارد. رستوران های متعددی نیز در این منطقه فعالند و به گردشگران خدمات می دهند:

  • رستوران تشریفات طرقبه
  • رستوران چهار فصل عنبران
  • رستوران گنجعلی خان طرقبه
  • رستوران سید جاغرق
  • رستوران سران طرقبه
  • رستوران آرتیمان طرقبه
  • رستوران مهر و ماه طرقبه

مسیر تهران – مشهد پرترددترین مسیر ریلی کشور است. حضور بارگاه امام رضا (ع)، وجود جاذبه های مختلف گردشگری طبیعی و تاریخی و وجود مراکز مختلف تجاری جهت خرید باعث شده است که هر ساله گردشگران زیادی، مشهد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نمایند.

قطارهای فدک نیز که از ابتدا با هدف خدمت به زائرین امام مهربانی ها، امام رضا (ع) شروع به کار کرده است، عمده فعالیت خود را در این مسیر متمرکز نموده و بلیط قطار تهران به مشهد را در کلاس های مختلف (ویژه، بیزینس، اکونومی و عصرانه) به مهمانان خود عرضه می نماید.

قطار فدک، اولین قطار پنج ستاره ایرانی است که با ورود به سیستم ریلی کشور در سال 1395 توانست استانداردهای صنعت ریلی را به طرز قابل ملاحظه ای بهبود بخشد.

منبع: fadaktrains

 

ارسال نظر: