8 اقدام برای آماده سازی پکیج در فصل سرد

کدخبر: 2375588

با نزدیک شدن به فصل  سرما افرادی که در منازل یا محل کارشان دارای سیستم پکیج هستند به فکر آماده سازی پکیج برای فصل زمستان میافتند تا از آماده بودن پکیج دیواری خود برای گرم کردن منزل و تامین آب گرم مصرفی اطمینان حاصل کنند. 

به طور کلی دستگاه های پکیج از دو حالت زمستانه و تابستان برخوردار هستند که باید با توجه به شرایط آب و هوایی دستگاه را بر روی هر یک از این حالت ها تنظیم نمود. 

در فصل تابستان به دلیل گرم بودن هوا و عدم نیاز به گرمایش محیط از دستگاه های پکیج تنها برای گرم کردن آب گرم مصرفی استفاده می شود ، بنابراین باید دستگاه بر روی حالت تابستان تنظیم شود. 

اما در فصول سردی مانند پاییز و زمستان دستگاه باید علاوه بر تامین آب گرم مصرفی بتواند گرمایش محیط را نیز توسط رادیاتور ها یا سیستم های گرمایش از کف تامین کند. 

عملکرد این دستگاه ها در این فصل این گونه است که هنگامی که آب گرم را باز می کنید رادیاتورها از انرژی گرمایی که ذخیره کردهاند برای گرم ماندن استفاده نموده و پکیج آب را گرم می کند اما هنگامی که شیر آب گرم بسته می شود  پکیج انرژی خود را بر روی گرم کردن رادیاتورها می گذارد. 

اما برای آماده کردن پکیج برای فصل سرد زمستان باید چه کارهایی انجام داد ؟ برای پاسخ به این سئوال ، تاسیسات لطفی ، نمایندگی تعمیرات پکیج ایران رادیاتور در کرج ، نکاتی را ذکر کرده است . 

نحوه آماده سازی پکیج برای فصل زمستان

1. سرویس منظم دستگاه

سرویس دستگاه های پکیج دیواری باید سالی یکبار توسط افراد ماهر، متخصص و تکنسین هایی که در این زمینه دارای مجوز هستند، انجام شود. 

این تکنسین ها تمام اجزاء و قطعات دستگاه را در طول سرویس بررسی کرده و از عملکرد درست دستگاه و مسدود  نبودن راههای دودکش اطمینان حاصل می کنند.

2. روشن کردن پکیج

برای جلوگیری از خراب شدن پکیج توصیه می شود در طول تابستان چندبار آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روشن کنید تا از عملکرد صحیح تمام قطعات اطمینان حاصل شود، زیرا در صورتی که این دستگاه ها در فصل بهار و تابستان روشن نشوند ممکن است خراب شوند و یا فشار آنها در طول زمان کاهش یافته و باعث ناکارآمدی دستگاه شود.

فشار یا بار دستگاه را هر روز زیر نظر داشته باشید و مراقب باشید که فشار و درجه حرارت دستگاه کاهش نیابد.

8 اقدام برای آماده سازی پکیج در فصل سرد

3.  علائم هشدار دهنده دستگاه را بررسی کنید.

در بیشتر موارد علائمی که نشان هشدار از دستگاه است شامل نشتی آب، سر و صدا و تجمع دوده می باشد.

تجمع ذرات معلق در داخل لولههای پکیج یک مسئله رایج است  .همانطور که اکسیداسیون نیز وجود دارد. اگر سیستم بیش از حد آب دریافت کند نیز در دستگاه مشکلاتی ایجاد می شود.

تصفیه شیمیایی آب را می توان برای مناطقی با آب سخت یا سایر مشکلات آب انجام داد. این کارها می توانند به کاهش اکسیداسیون کمک نموده و از خراب شدن دستگاه جلوگیری کنند.

4. بررسی شعله دستگاه

یکی دیگر از مواردی که هنگام آماده سازی پکیج برای زمستان باید آن را بررسی کنید شعله پکیج دیواری است. شعله پکیج باید به رنگ آبی روشن باشد. در صورتی که رنگ شعله زرد یا سبز است باید از یک تکنسین ماهر در این زمینه کمک بگیرید، زیرا ممکن است یک مشکل اساسی در دستگاه وجود داشته باشد که باید فوراً برطرف شود.

دمای دودکش، فشار گاز و فشار دستگاه نیز باید بررسی شوند.

5. تهویه مناسب پکیج

پکیج های دیواری نیاز به تهویه مناسب دارند. بنابراین اگر آنها را داخل کمد یا کابینت نصب کردهاید باید درب آن را باز بگذارید تا هوا به داخل کمد و کابینت جریان داشته باشد.

6. هواگیری رادیاتورها

در صورتی که رادیاتورهای شما در قسمت پایین سردتر از بالا هستند باید هواگیری شوند .زیرا این مشکل نشان میدهد که هوا در سیستم مبحوس شده و باید آزاد شود.

 در صورتی که هوا در سیستم باقی بماند فشار غیرضروری به پکیج وارد می شود  که علاوه بر مصرف انرژی زیاد هزینههای قبوض نیز افزایش می یابد.

برای هواگیری رادیاتور  ابتدا پکیج را خاموش کرده  سپس پیچ کوچک روی رادیاتورها که مخصوص هواگیری است را ۲۵ درصد خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا صدای خالی شدن هوا را بشنوید هنگامی که آب از رادیاتور شروع به چکیدن کرد  پیچ کوچک را بسته و آب ریخته شده را تمیز کنید.

7. عایق بندی کردن لوله ها

هنگامی که حرارت به زیر صفر می رسد،  لوله ها می توانند منجمد شوند که این مسئله باعث می شود پکیج برای اقدامات ایمنی خاموش شود. به منظور جلوگیری از این امر لوله ها را عایق بندی کرده تا در مواقعی که درجه حرارت بسیار پایین است از یخ زدن لوله ها جلوگیری شود.

8.  استفاده از آشکارسازهای نشت گاز

اگر دستگاه پکیج درست کار نکند می تواند گاز مونوکسید کربن تولید کند. این گاز بی بو، شفاف و بی مزه می تواند باعث مرگ شود. برای جلوگیری از این امر می توانید یک آشکارساز مونوکسید کربن با زنگ هشدار نصب کنید و آن را در جایی که پکیج نصب شده است، قرار دهید.

 فراموش نکنید که هر ماه آشکار ساز را مورد آزمایش قرار دهید تا از عملکرد آن اطمینان حاصل شود. 

چنانچه ساکن کرج هستید و برای آماده سازی پکیج برای فصل زمستان نیاز به کمک دارید و یا  قصد خرید و نصب پکیج در خانه و محل کار خود را دارید ،میتوانید با تاسیسات لطفی تماس گرفته و از تجربه و مهارت تکنسین های این مرکز استفاده کنید.

تاسیسات لطفی علاوه بر نمایندگی پکیج ایساتیس در فردیس کرج ، تعمیرات دیگ بخار در کرج را نیز در کمترین زمان انجام می دهد. 

۰۹۱۲۵۶۴۱۲۲۴ 

www.tmilofti.ir

 

ارسال نظر: