بهترین راهکار برای ساخت قطعات پلاستیکی

کدخبر: 2375764

برای ساخت قطعات پلاستیکی روش‌های متفاوتی وجود دارد. هر یک از روش‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که با توجه به نوع قطعه و کارایی از روش‌های متفاوتی استفاده می‌ شود. برای اینکه بهترین راهکار را برای ساخت قطعات پلاستیکی بدانید با ما همراه شوید. در این مقاله سعی داریم انواع روش‌های ساخت قطعات پلاستیکی را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

چگونه روش مناسب را برای ساخت قطعات پلاستیکی انتخاب کنیم؟

 

برای انتخاب روش مناسب برای ساخت قطعات پلاستیکی باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. یکی از این نکات شکل قطعات است. شما باید این نکته را در نظر بگیرید که چه جزئیاتی داخل قطعات شما نیاز است. اگر این اشکال پیچیده‌اند از یک روش و اگر ساده هستند از روش

00

مخصوص به آن استفاده نمایید. بستگی به اینکه طرح شما دارای چه هندسه‌ای باشد می ‌توانید از روش‌های مختلف استفاده نمایید. نکته دیگر توجه به هزینه ایجاد شده برای ساخت قطعات پلاستیکی است.

شما باید با توجه به حجم تولید کل قطعات پلاستیکی در طول سال، روش مناسب را انتخاب کنید. هزینه ابزارها و خرید ماشین‌آلات مختلف نیز برای انتخاب روش تولید اهمیت زیادی دارد. از نکات دیگر می ‌توان به زمان فراوری اشاره کرد. اگر بخواهید با سرعت بالا به قطعات مورد نظر خود دست پیدا کنید باید از برخی از روش‌های تولید که با سرعت بالا انجام می ‌گیرند استفاده نمایید. یکی از نکات دیگر توجه به ماده محصول شما است. با توجه به اینکه ماده محصول شما چه ویژگی‌هایی دارد و مقاومت آن در چه حدی است می‌ توانید از روش‌های مختلف استفاده کنید.

 

روش تزریق پلاستیک

00

یکی از روش‌های بسیار مناسب برای تولید قطعات پلاستیکی روش تزریق پلاستیک است. که در این روش از قالب تزیق پلاستیک برای تولید این قطعات در تیراژ بالا استفاده میشود و بسیاری از کارخانه‌هایی که حجم تولید سالیانه بالایی دارند این روش را استفاده می ‌کنند. فرایند تزریق پلاستیک شامل مراحل متفاوتی می شود. در این روش ابتدا باید قالب موردنظر را آماده کرد. برای آماده سازی قالب می ‌توان از دست و یا ربات استفاده نمود. این قالب‌ها به دستگاه های مخصوص به نام دستگاه تریق بسته شده و آماده تولید می ‌گردند. مرحله بعد نوبت به تزریق مواد پلاستیک می‌ رسد.

 در این مرحله باید ساچمه‌های پلاستیکی ریز که به ان مواد پلاستیگ گفته میشود را ذوب کرد. این مواد مذاب را از طریق یک محفظه گرم وارد قالب نمود. بعد از آن نوبت به قالب‌ گیری می ‌رسد. برای این کار باید پلاستیک مذاب را به داخل قالب تزریق کرد. پس از آن قطعه مورد نظر سخت شده و آماده می ‌شود. باید این قطعه را خنک کرد و از قالب جدا نمود. مواد اضافی و پلیسه‌های قطعه تولید شده در زمان جداسازی قطعه از قالب از آن جدا می ‌شوند. قالب‌های مناسب برای این روش از جنس فولاد ساخته می ‌شوند. روش تزریق پلاستیک برای قطعاتی که پیچیده هستند بسیار مناسب است.

مواد مناسب برای روش تزریق پلاستیک

00

مواد مختلفی برای تولید قطعات پلاستیکی استفاده می ‌شود که انواع مواد ترموپلاستیکی با استفاده از قالب‌های تزریق می ‌توانند قطعات مختلفی را ایجاد کنند. از جمله مواد پلاستیک مناسب برای روش تزیین پلاستیک می‌ توان به پلاستیک اکریلیک، پلاستیک پلی‌کربنات، پلی‌استایرن، پلی‌اتیلن، پلی‌آمید، پلی‌وینیل‌ کلراید و غیره اشاره کرد. روش تزریق پلاستیک از روش‌های بسیار کارآمد برای تولید قطعات پلاستیکی است ، جنس این قالب ها عموما از فولاد سخت ساخته میشود تا در برابر فشار های زیاد مقاوم باشد برای تولید قطعات نرم تر می ‌توان از قاب‌های از جنس آلومینیومی استفاده کرد. مانند قالب بادی که برای تولید بطری های اب اشامیدنی یا محصولات دیگر که جنسی نرم دارد استفاده میشود

روش CNC

روش سی‌ان‌سی برای تولید قطعات پلاستیکی شامل برش‌ها و سایر مراحلی است که روی مواد مختلف انجام می ‌شود. با استفاده از این روش می ‌توان مواد مختلف را برش داده و در طی مراحل مختلف سوراخ کردن، فرز و یا حذف مواد، قطعه مورد نظر را ایجاد کرد. برای ساخت قطعات پلاستیکی توسط ماشین کاری سی‌ان‌سی باید ابتدا دستگاه را آماده کرد. سپس مسیرهای ابزار را به دستگاه انتقال داده تا بتواند با توجه به نیاز شما و نوع قطعه عملیات را به درستی انجام دهد

 ماشین کاری سی‌ان‌سی برای تولید قطعات پلاستیکی انجام می ‌شود که شکل هندسی سختی دارند. از این روش می ‌توان برای تولید قطعات پلاستیکی با حجم کم نیز استفاده نمود. ماشین سی‌ان‌سی برای ساخت قرقره و چرخ دنده‌ها استفاده می ‌شود. روش ماشین کاری سی‌ان‌سی هزینه متوسطی دارد. در این روش قطعات پلاستیکی، با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌ شوند. زمان فراوری و تولید این قطعات بسیار کوتاه بوده و می ‌توان با استفاده از مواد بسیار متفاوتی این کار را انجام داد. برای استفاده از روش ماشین کاری سی‌ان‌سی باید از ابزارهای مختلف استفاده کرد.

موادی که در ماشین کاری CNC مورد استفاده هستند

در روش ماشین کاری سی‌ان‌سی می ‌توان از انواع پلاستیک‌های سخت استفاده کرد. انواع این پلاستیک‌ها هیچ آسیبی به دستگاه سی‌ان‌سی وارد نمی‌ کنند. پلاستیک‌های نرم بهتر است با ابزارهای دیگری تولید شوند. از جمله پلاستیک‌های سخت می ‌توان به پلاستیک اکریلیک، پلاستیک پلی‌آمید، پلاستیک پلی‌اتیلن، پلاستیک پلی‌کربنات، پلی‌پروپیلن، پلی‌وینیل‌ کلراید، پلی‌استایرن، پلی­استال و... اشاره کرد. ‌تمامی این پلاستیک‌ها در هر شکل هندسی توسط دستگاه سی‌ان‌سی قابل تولید هستند. انواع این اشکال، با کیفیت بالایی تولید می ‌شوند و شکل قطعه شبیه به هدف اصلی است. برای تولد قطعات مختلف می ‌توان از انواع این جنس‌ها استفاده کرد. هرکدام از این پلاستیک‌ها دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند که باعث تولید قطعات مختلف و متفاوت می‌ شوند.

 

جمع‌بندی

از مطالب بالا متوجه شدید که برای تولید قطعات پلاستیکی از روش‌های مختلفی استفاده می‌ کنند. ما در این مطلب دو روش کارآمد را برای تولید قطعات پلاستیکی بیان کردیم. این دو روش می ‌توانند با هزینه‌های مختلف از طریق ابزار متفاوتی انجام شوند. در هر کارخانه با توجه به مواد مورد استفاده از روش‌های متفاوتی استفاده می‌ کنند. برای اطلاعات بیشتر درباره تولید قطعات پلاستیکی می ‌توانید با شماره‌های شرکت تماس بگیرید. مجموعه قالب ایران اطلاعات کامل را در اختیار شما قرار خواهد داد. کارشناسان ما اطلاعات لازم را در این زمینه داشته و مشاوره رایگان را در اختیار شما قرار می ‌دهند.

 

 

 

ارسال نظر: