معرفی انواع پارچه پیراهنی

کدخبر: 2375858

انتخاب نوع پارچه پیراهن هم برای زنان و هم برای مردان بسیار حائز اهمیت است. در شخصی دوزی انتخاب یک محصول باکیفیت و زیبا بیشتر از موارد دیگر برجسته می‌شود. آیا شما هم می‌خواهید با تهیه یک پارچه خوب پیراهن درجه یکی برای خودتان بدوزید؟ اکثر تولیدی‌ها و سری‌دوزها هم به این نتیجه رسیده‌اند که با پایین آمدن کیفیت پارچه در فروش به مشکل برمی‌خورند و به همین دلیل در انتخاب خود کمی وسواس به خرج می‌دهند. کسب اطلاعات بیشتر می‌تواند به شما کمک کند تا در این انتخاب گمراه نشوید. در این مطلب با انواع پارچه پیراهنی آشنا خواهید شد.

تنوع در پارچه‌های پیراهنی

زمانی که در بازار می‌خواهید لباسی برای خود بخرید، بعد از اینکه از دور طرح و رنگ محصول به دلتان نشست، نزدیک می‌روید و دستی به جنس آن می‌کشید. شاید در همان لحظه از نظر کیفی آن لباس را تایید کنید و به دلیل مناسب بودن جنس بخرید. توجه داشته باشید که شما هر چقدر با انواع پارچه بیشتر آشناتر باشید، در آن دقایق نیز می‌توانید تصمیم درستی بگیرید.

تنوع در این محصول نیز بسیار زیاد است و باید به تدریج با آنها آشنا شوید. ما چند پارچه پیراهنی مردانه و چند نوع زنانه در این مطلب معرفی می‌کنیم تا دامنه اطلاعات شما وسیع‌تر باشد.

انواع پارچه پیراهن مردانه

00

پارچه‌ها را می‌توان از چندین نظر مانند طرح، رنگ، نوع دوخت، جنس و... دسته‌بندی کرد. در اکثر مواقع با توجه به روش بافت نام پارچه را مشخص می‌کنند. حتما برای شما نیز طول عمر و ماندگاری این محصول اهمیت ویژه‌ای دارد و به همین دلیل باید هنگام خرید به ضخامت و کیفیت دقت کافی داشت. در ادامه به چند پارچه پیراهن مردانه اشاره می‌کنیم.

پوپلین

یکی از محبوب‌ترین اجناس بازار است که از ویژگی‌های آن می‌توان به قابلیت جریان عبور هوا، بافت ساده، خنک، صاف و... اشاره کرد. با این ویژگی‌ها یقینا دانستید با یک پارچه سبک و نازک سروکار دارید؛ در نگاه اول متوجه می‌شوید که کمی براق است. نکته مهم این است که به دلیل نازکی خیلی زود چروک می‌شود و نباید این پیراهن‌ها را زیاد به تن کرد. برای مراسم رسمی بهترین گزینه پارچه پیراهن هستند.

کتان گاباردین

در میان پارچه‌ها اگر به دنبال جنسی با وزن متوسط و بافت کج‌راه هستید، بهتر است گاباردین را نیز در نظر بگیرید. برندهای مختلفی این محصول را تولید می‌کنند که از کتان یا پشم در تولید آن استفاده می‌کنند. در بازار فروشنده‌ها این جنس از پیراهن‌ها را بادوام و محکم معرفی می‌کنند. این پیراهن‌ها به راحتی چروک نمی‌شوند و طرفداران خاص خود را دارند.

آکسفورد

این جنس طرح‌های مختلفی دارد و اغلب شلوغ‌تر از بقیه اجناس هستند. شاید برایتان جالب باشد که تنوع رنگ آکسفورد بیش از 80 است و به همین دلیل فارغ از کیفیت آن افراد زیادی به آنها روی آورده‌اند. درست است که آکسفورد در دسته پارچه‌های ضخیم قرار دارد اما راحتی مناسبی دارد و خودش دارای دسته‌بندی مختلفی می‌شود که باید به طور کامل با آنها آشنا شوید.

تترون

همه نام این جنس از پارچه‌ها را شنیده‌اند و حتما شما نیز می‌دانید که هم در پیراهن مردانه و هم زنانه می‌توان از آن بهره برد. بهترین راه برای شناسایی این جنس استفاده از حس لامسه است و تنها با یک بار تجربه می‌توانید آن را از بین جنس‌های دیگر تشخیص دهید. ضخامت کم و سبکی ویژگی‌های تترون است که از انواع ان می‌توان به تترون فلورا و ژاپن euro tex اشاره کرد.

انواع پارچه‌های پیراهن زنانه

خانم‌ها خیلی بیشتر از مردان به جنس پیراهنی که به تن می‌کنند، حساس هستند. پارچه‌های زیادی برای استفاده زنان در کل دنیا تولید می‌شود و خرید و فروش آنها در بازار نیز بیشتر است. در ادامه به توضیح چند مورد محبوب می‌پردازیم تا شما نیز انتخاب درستی برای دوخت پیراهن خود داشته باشید.

ساتن

یکی از پرطرفدارترین اجناس بازار پارچه ساتن است که از الیاف طبیعی و مصنوعی در تولید آن استفاده می‌شود. از این جنس تنها برای دوخت پیراهن زنانه استفاده نمی‌شود و کاربردهای مختلفی نظیر پوشاک مجلسی، لباس عروس، رو مبلی و... دارد. نکته قابل توجه این است که هنگام خرید نوع ساتن پارچه را بدانید تا به روش صحیح آن را شستشو دهید.

فلامنت

یکی از پارچه‌های لطیف و تن خور که در کل جهان مصرف زیادی دارد، فلامنت است. از ویژگی‌های آن می‌توان به پرز ندادن، خاصیت ارتجاعی، مقاوم در برابر ساییده شدن، شستشوی آسان و... اشاره کرد. منشا این جنس هم می‌تواند حیوانی و هم گیاهی باشد و به همین دلیل دسته‌بندی‌های مختلفی نیز دارد. به احتمال زیاد شما از این جنس چند پیراهن در خانه دارید.

ویسکوز

اگر می‌خواهید پیراهن درخشان و براقی بپوشید، می‌توانید از جنس ویسکوز نیز استفاده کنید. منشا اصلی این پارچه از الیاف طبیعی است و به همین دلیل استفاده از آن برایتان مضر نخواهد بود. وزن کم این محصول باعث شده تا از آن در تولید پیراهن زنانه، لباس ورزشی و... به کار برده شود. به هیچ عنوان نباید این پارچه را در آب جوش قرار داد، چراکه براقی خود را از دست می‌دهد.

گیپور

کمتر خیاط خانمی از گیپور در دوخت لباس‌های خودش استفاده نمی‌کند. جنس گیپور از ابریشم یا ریون است و در دسته پارچه‌های توری جای دارد. این محصول در کشور فرانسه ابداع و خیلی زود به سراسر دنیا شناخته شد. در صنعت مد این جنس بیشترین مصرف را دارد. نباید این پارچه را با دانتل اشتباه بگیرید.

پارچه‌های زیادی مانند حریر، پنبه‌ای، نخی، کرپ، کتان و... در بازار موجود است و شما با توجه به علاقه خود می‌توانید از یک مرجع معتبر آنها را تهیه کنید.

خرید پارچه پیراهنی مناسب؛ عامل مهم در کیفیت و ماندگاری پیراهن

یکی از حرفه‌های مهم جامعه خیاطی است که وقتی پارچه‌ای با جنس مناسب به آنها می‌رسد، آثار هنری شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کنند. این روزها افراد زیادی دیگر از اجناس پلاستیکی استقبال نمی‌کنند و مایلند پیراهنی از جنس طبیعی داشته باشند. در این مطلب شما را با انواع پارچه پیراهنی مردانه و زنانه آشنا کردیم تا هنگام خرید بتوانید به یک محصول خوب دست یابید.

 

 

 

ارسال نظر: