چطور همسفرانمان را به ستوه نرسانیم؟!

کدخبر: 2375995

چطور همسفرانمان را به ستوه نرسانیم؟!

همیشه در سفر رعایت حق هم‌سفران یکی از مهم‌ترین نکاتی است که همه افراد باید آن را رعایت کنند. احترام به حقوق همراهان در سفر از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی کارها و رفتارها در سفر باعث می‌شود تا دیگران به‌اندازه شما از این سفر لذت نبرند. در تور استانبول هفت شب و هشت روز رعایت برخی قوانین بسیار مهم است. در ادامه با رفتارهای آزاردهنده در سفر آشنا می‌شویم. برای همراهی در پکیج تور استانبول بهتر است که رفتارهای مناسب سفر گروهی را یاد بگیرید.

تولید سروصدای زیاد

مهم‌ترین نکته‌ای که در سفر باعث آزار افراد می‌شود، صدای زیاد است. برخی افراد به دلایل مختلفی سروصدای زیادی تولید می‌کنند. این سروصدا شامل پخش‌کردن موسیقی با صدای زیاد و صحبت‌کردن بی‌رویه با هم‌سفران می‌شود. شاید در ابتدا این کار هیجان و شوق افراد برای سفر را نشان بدهد، اما در ادامه به کاری آزاردهنده تبدیل می‌شود. برخی افراد نسبت به صداهای پی‌درپی و بلند حساس هستند. زمانی که به طور مداوم در معرض این صداها قرار می‌گیرند، مشکلات زیادی احساس می‌کنند.

بهتر است که در طول سفر از تولید سروصدای زیاد و صداهای ناهنجار بپرهیزید. زمان استفاده از تلفن همراه خود، از هندزفری یا هدفون استفاده کنید. این کار مانع آزار دیگران با صدای موسیقی یا درکل تلفن شما می‌شود. درصورتی‌که تلفن شما زنگ خورد، با صدای پایین صحبت کنید. همچنین سعی کنید از صبحت کردن مداوم با هم‌سفران بپرهیزید. صحبت‌های خود را به زمان دیگری موکول کنید و از دیدنی‌های سفر خود لذت ببرید.

رعایت‌نکردن بهداشت

رعایت نکات بهداشتی در طول سفر برای افراد اهمیت زیادی دارد. سعی کنید در سفر به طور مداوم دوش بگیرید. حساسیت خود را در رعایت بهداشت فردی افزایش دهید. استفاده از خوشبوکننده و ادکلن، بوی بد بدن شمارا رفع نمی‌کند. در سفر‌های طولانی و پرتحرک، رعایت بهداشت شخصی از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این دقت داشته باشید که کارهایی مانند تمیزکردن صورت، کوتاه‌کردن ناخن‌ها و موارد دیگر را در تنهایی خود انجام دهید. بهتر است که این کارها را در اتاق هتل انجام دهید. انجام این موارد در فضای عمومی باعث اذیت‌شدن هم‌سفران می‌شود.

5241

سعی کنید این بهداشت را در جنبه‌های دیگر هم رعایت کنید. این کار علاوه بر اینکه باعث آزار هم‌سفران نمی‌شود، به شهر مقصد هم آسیبی وارد نمی‌کند. زباله‌های خود را در گوشه‌وکنار خیابان رها نکنید و حتما آنها را در سطل زباله قرار دهید. دقت داشته باشید که متناسب با قوانین شهر و کشور موردنظر تفکیک زباله را انجام دهید. در برخی کشورها مانند کره و ژاپن این کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این  مطلب را هم بخوانید: تفاوت اتوبوس های معمولی و VIP

برهم‌زدن نظم سفر

اگر یک سفر گروهی را تجربه می‌کنید، باید به نظم سفر احترام بگذارید. تور لیدر معمولا یک برنامه خاص برای کل سفر در نظر می‌گیرد. هماهنگ‌کردن افراد برای بازدید در شهر مقصد، کار تقریبا سختی است. بهتر است که به همراه هم‌سفران خود به‌موقع برای شروع گردش آماده باشید. در زمان معین حاضر شوید و دیگران را منتظر نگذارید.

درزمان بازدید از گروه جدا نشوید. بهتر است تا انتهای بازدید از یک مکان خاص یا گردش همراه هم‌سفران باشید. درصورتی‌که هر فرد در گردش به یک سمت برود، زمان زیادی صرف جمع‌شدن دوباره و حرکت می‌شود. پس بهتر است که همراه تور لیدر یا راهنمای خود حرکت کنید و از گروه جدا نشوید. اگر قصد دارید به‌تنهایی در شهر گردش کنید، از قبل به همراهان خود خبر بدهید.

عکاسی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفر، عکس‌هایی است که از آن به‌جا می‌ماند. عکاسی در سفر یک کار بسیار لذت‌بخش و زیبا است. اما دقت داشته باشید که عکس‌گرفتن باعث آزار هم‌سفران شما نشود. معمولا افرادی که مدام در حال سلفی گرفتن یا عکاسی از هر چیز کوچکی هستند، هم‌سفر خوبی به شمار نمی‌روند. این افراد زمان زیادی از سفر خود را صرف عکس‌گرفتن می‌کنند و در اکثر موارد باعث خسته شدن همراهان خود می‌شوند.

نکته دیگر در عکاسی، رعایت قوانین آن است. برای عکس‌گرفتن از افراد از آنها اجازه بگیرید. برخی افراد تمایلی به این کار ندارند. پس قبل از عکاسی از آنها، به رضایت افراد توجه کنید. در برخی کشورها عکاسی نیاز به مجوز رسمی دارد. درکل قبل از شروع سفر از قوانین شهر یا کشور مقصد در این مورد آگاه شوید تا در حین سفر با مشکل مواجه نشوید.

ارتباطات

یکی از مهم‌ترین نکات سفر، نوع ارتباطی است که با افراد محلی برقرار می‌کنید. بهتر است در هر شهر و کشوری به عرف و فرهنگ آنها توجه کنید. برای مثال پوشیدن لباس‌های باز در کشورهای اسلامی کار ناپسندی است. بهتر است لباس‌های آزاد و درعین‌حال پوشیده‌ای برتن داشته باشید. برخی رفتارها در بسیاری از کشورها نامناسب محسوب می‌شود. بدرفتاری و بی‌ادبی را کنار بگذارید و به‌خوبی با همه رفتار کنید. این رفتار خوب را نسبت به هم‌سفران خود هم داشته باشید.

 

5241

علاوه بر این قبل از صمیمی شدن زیاد با افراد محلی، از نظر آنها نسبت به خود آگاه شوید. برخی از افراد محلی آشنایی با توریست‌ها را دوست ندارد. اگر این کار را ادامه دهید، ممکن است مشکل جدی برای شما و هم‌سفرانتان ایجاد شود.

نکات مهم برای تجربه یک سفر خوب

برای اینکه یک سفر خوب و به‌یادماندنی را تجربه کنید، بهتر است که چند نکته را رعایت کنید.

  • از عکاسی بدون اجازه بپرهیزید.
  • در هواپیما روی صندلی خود بنشینید. از اشغال‌کردن جای دیگران خودداری کنید.
  • در زمان سفر صندلی خود را بیش از حد به عقب نبرید. به مسافران صندلی‌های عقب هم توجه کنید.
  • تجربه‌های جدید کسب کنید. غذاها و خوراکی‌های جدید را تست کنید. البته در صورت حساسیت داشتن به موارد خوراکی، از این کار دوری کنید.
  • در هواپیما یا اتوبوس خود را با موسیقی یا کتاب سرگرم کنید. صحبت‌کردن با افراد گاهی اوقات باعث اذیت کردن همراهان دیگر می‌شود.

کلام آخر

برای این که یک سفر گروهی خوب تجربه کنید، باید در کنار هم‌سفران دیگر مجموعه‌ای از قوانین و نکات را رعایت کنید. احترام به همدیگر در طول سفر باعث می‌شود تا بدون هیچ نوع درگیری سفر خود را به پایان برسانید. برای یک سفر خوب مانند تور استانبول ۷ شب، می‌توانید از علی بابا کمک بگیرید. به کمک سایت علی بابا یک سفر گروهی خوب و لذت‌بخش داشته باشید.

 

 

ارسال نظر: