امکانات سفر با قطار رجا

کدخبر: 2375989

امکانات سفر با قطار رجا  را چقدر می‌شناسید؟ بسیاری از مسافران قطار را به وسایل دیگر ترجیح می‌دهند و قطار‌های رجا از مهم‌ترین گزینه‌ها برای خرید بلیط هستند. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره انواع قطار‌های رجا و امکانات سفر با آن‌ها صحبت کنیم. اگر دوست دارید سفر بعدی خود را با قطار انجام دهید، حتما این‌مقاله را تا پایان مطالعه کنید تا از امکانات قطار‌های رجا قبل از رزرو و خرید بلیت قطار  اطلاع داشته باشید.

رجا یکی از شرکت‌های ریلی قدیمی ایران است. این‌شرکت در مسیر‌های مختلفی به مسافران خدمات خود را ارائه می‌دهد و می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بسیاری از مسافران باشد. امروزه شرکت‌های دیگری هم برای جا‍‌به‌جایی‌های ریلی در ایران فعال هستند و شما باید امکانات و خدمات آن‌ها را بشناسید. اگر بخواهید سفر کنید وسیله‌های زیادی معمولا برای جا‌به‌جایی میان شهر‌ها وجود دارند. شما باید همه آن‌ها را بررسی کرده و بعد از مقایسه بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره خرید   بلیط قطار رجا و امکانات آن صحبت کنیم تا این‌آشنایی به انتخاب شما کمک بیشتری کند. ابتدا بهتر است انواع قطار‌ها رجا را بدانید تا امکانات و خدمات هر‌کدام از آن‌ها برای شما مشخص شود.

قطار پلور سبز رجا

یکی از بهترین قطار‌های شرکت ریلی رجا، قطار پلور سبز است. این‌قطار 10 کوپه دارد که کوپه‌های آن چهار‌نفره‌ هستند. سیستم تهویه واگن‌ها، سیستم صوتی و تصویری مناسب و عایق‌بندی حرارت و صدا از امکانات خوبی هستند که در کوپه‌‌های قطار پلور سبز رجا برای مسافران قرار داده شده است. در هریک از واگن‌های این‌قطار سرویس بهداشتی جداگانه وجود دارد که تمیز است و مسافران به‌راحتی امکان استفاده از آن را دارند.

اگر دوست دارید در مسیر سفر، وسایل الکترونیکی مانند گوشی تلفن همراه خود را شارژ کنید، کافی است از پریز داخل کابین که به برق 220 ولت وصل شده، استفاده کنید. این‌قطار در مسیر‌های شیراز به مشهد، تهران به شیراز، تهران به اهواز و تهران به مشهد فعال است. سایت علی بابا یکی از بهترین راه‌های برای خرید بلیط قطار رجا است که استفاده از آن بسیار ساده و آسان است.

4361957

قطار لوکس چهار‌نفره

اگر قصد خرید بلیط قطار در مسیر‌هایی مانند مسیر قزوین به مشهد یا حتی مسیر‌های بین‌المللی ترکیه و سوریه را دارید، یکی از انتخاب‌های شما، قطار لوکس چهار‌نفره رجا است. بسیاری از امکانات قطار پلور سبز در این‌قطار هم قرار دارد و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. زیبایی و فضای باز‌تر از ویژگی‌های بارز قطار‌های لوکس چهار‌نفره رجا هستند. اگر برای سفر واگن‌های 32‌نفره آلمان غربی را انتخاب کرده باشید، فضای داخلی بیشتر و دلباز‌‎تری را در‌اختیار خواهید داشت.

 

 این مطلب را هم بخوانید :  سفر به کدام کشورهای خارجی ارزانتر است؟

قطار سیمرغ رجا

این‌قطار از انواع قطار‌های رجا یکی از انتخاب‌های مناسب برای سفر‌های خانوادگی شما است. قطار 32 نفر ظرفیت دارد. اگر بخواهیم از امکانات خاص این‌قطار صحبت کنیم باید به کوپه اختصاصی سرویس مهمان‌داری آن اشاره کنیم. اگر دوست داشته باشید در سفر با این‌قطار غذا میل کنید، باید هزینه اضافی برای غذا بپردازید. رستوران قطار نیز با انواع نوشیدنی‌ها و تنقلات، آماده پذیرایی از میهمانان است. در هر‌واگن این‌قطار دو سرویس بهداشتی برای راحتی مسافران قرار داده شده است.

 

4361957

 

دیگر انواع قطار‌های رجا و امکانات آن‌ها

اگر بخواهیم انواع قطار‌ها رجا را بررسی کنیم باید تعداد زیادی را بررسی کنیم. در این‌قسمت می‌خواهیم برای کسانی که قصد خرید بلیط قطار رجا دارند، امکانات برخی از دیگر انواع قطار را با توضیحی مختصر بیان کنیم.

  • قطار سبز رجا: یکی از بهترین انواع قطار‌ها فعال در کشور، قطار سبز رجا است. این‌قطار با ظرفیت 32 نفر، همه امکانات قطار‌های قبلی را دارد و رستوران خوب آن از مسافران با بهترین غذا‌ها پذیرایی می‌کند. این‌قطار در مسیر‌های تهران تبریز و تهران مشهد فعال است و معمولا حداقل یک وعده غذایی را در این‌قطار هستید. اگر دوست داشته باشید، غذا را در رستوران قطار میل کنید، بهتر است بلیط قطار با پذیرایی شام را بخرید.
  • قطار طوس رجا: در این‌قطار شما یک بسته غذای سبک کنسروی دریافت می‌کنید. این‌وعده غذایی رایگان است و برای آن هزینه اضافی نمی‌پردازید. البته اگر دوست داشته باشید می‌توانید از رستوران قطار، انواع تنقلات و نوشیدنی‌ها را سفارش دهید.
  • قطار پردیس رجا: اگر دوست دارید مسیر را با سرعت بیشتری طی کنید، پیشنهاد ما، قطار پردیس رجا است. صندلی‌های این‌قطار شبیه هواپیما طراحی شده‌اند و ابتدای حرکت، فیلمی از توضیح درباره خدمات و امکانات قطار برای شما پخش می‌شود.
  • قطار ریل باس ارم رجا: همان‌طور که از نام این‌قطار پیدا است، یک قطار اتوبوسی است که امکاناتی مانند سیستم صوتی، بلند‌گوی اعلام هشدار و سیستم گرمایش و سرمایش مناسب در سالن آن نصب شده است.

قطار دوطبقه‌ جدید رجا، قطار خلیج‌فارس رجا، قطار دلیجان رجا، قطار درجه‌دو رجا و قطار اتوبوسی جدید رجا نیز از دیگر قطار‌های شرکت ریلی رجا هستند. این‌قطار‌ها نیز مانند دیگر انواعی که درباره آن‌ها صحبت کردیم امکانات مناسبی را برای مسافران فراهم کرده‌اند. شما باید برای انتخاب قطار‌ها ابتدا مسیر خود را مشخص کنید و نوع قطار‌های فعال در آن مسیر را از سایت علی بابا ببینید. سپس امکانات قطار‌ها را بررسی و آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر: