چطور روتختی پنبه ای را بشوییم؟

کدخبر: 2376011

هنگام انتخاب روتختی پنبه ای ، لازم است ویژگی های مراقبت از آن، از جمله نحوه شستشو، خشک کردن و اتو کردن را در نظر بگیرید.  زیرا این قوانین ساده به شما کمک می کند تا بتوانید رو تختی خود را مدت زیادی سالم و تمیز نگه دارید . 

اگر می خواهید خوابی دلپذیر و آرام داشته باشید، باید روتختی خود را تمیز نگه داشته و بصورت منظم آن را بشویید . زیرا انجام این امور به نوبه خود از خراب شدن و از دست رفتن ظاهر زیبای روتختی جلوگیری می کند.

روتختی های پنبه ای از مواد طبیعی ساخته شده اند که رطوبت را کاملاً جذب می کند ، گرما را حفظ می کند و همچنین باعث عبور هوا می شوند . اما مطمئناً بسیاری از افراد در مورد شستشو و تمیز کردن این نوع رو تختی ها با سؤالاتی روبرو شده اند و ممکن است بخواهند بدانند چطور باید این روتختی ها را بشویند؟

چطور روتختی پنبه ای را بشوییم؟

1. شستشوی ماشینی یا دستی؟ بهترین راه را انتخاب کنید.

اگر روتختی های جدیدی از جنس پنبه خریداری کرده اید، بهتر است برای اولین بار آن را با دست در آب سرد بشویید و دفعات بعد می توانید این فرآیند را توسط ماشین لباسشویی انجام دهید.

2. محصولات را بر اساس رنگ و درجه آلودگی مرتب کنید.

هر خانم خانه‌داری می‌داند که روتختی‌های رنگی و سفید را نمی‌توان با هم شست، زیرا این کار ظاهر سفید برفی ست شما را خراب می ‌کند. علاوه بر این، نباید پارچه های نخی را همراه با مواد مصنوعی داخل درام ماشین لباسشویی بیندازید، در غیر این صورت پرزهای روتختی از بین رفته و رو تختی زبر می شود .

شما باید روتختی های خود را بر اساس سه نوع پالت رنگ مرتب کنید: سفید (خاکستری)، سیاه و رنگی. سعی کنید اقلام پنبه ای ساده را با چیزهایی همرنگ بشویید.

علاوه بر طبقه بندی رنگ، آنها را بر اساس درجه کثیفی مرتب کنید. روبالشی ها و لحاف ها را حتما از داخل بچرخانید تا پس از شستن، کثیفی یا گرد و غبار جمع شده در گوشه های آنها باقی نماند. در صورت وجود زیپ روی روبالشی ها بهتر است آن ها را ببندید تا در هنگام شستشو به پارچه آسیبی نرسد. فراموش نکنید که پنبه رطوبت را به خوبی جذب می کند، بنابراین درام را کاملاً بار نکنید، در غیر این صورت محصول شسته نخواهد شد. 50 درصد  پر شدن  درام دستگاه برای شستشوی سبک، آبکشی و چرخش کافی است.

3. انتخاب دمای مناسب آب 

قبل از انداختن روتختی پنبه ای داخل ماشین لباسشویی، توصیه های سازنده و همچنین برچسبی که نشان می دهد دما آب مناسب برای شستشو چند درجه است را بخوانید. اگر نام علائم را نمی دانید، می توانید اطلاعات مربوط به این علائم را در اینترنت بخوانید. اغلب، محصولات پنبه ای سفید می توانند دمای بالا تا 90 درجه را تحمل کنند که به هیچ وجه بر کیفیت مواد تأثیر نمی گذارد. اما برای پارچه های رنگی توصیه می شود دما را طوری تنظیم کنید که از 40 درجه تجاوز نکند.  در این دما می توانید به طور کیفی کثیفی را پاک کرده و پارچه را ضد عفونی کنید. 

4. استفاده از  مواد شیمیایی مناسب برای شستشوی روتختی پنبه ای

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که باید به آن توجه کرد ، انتخاب پودر لباسشویی است. روتختی های پنبه ای سفید باید با سفید کننده ملایم و بدون کلر شسته شوند، زیرا ممکن است بر کیفیت این پارچه تأثیر منفی بگذارد . برای مجموعه هایی از پالت های رنگی مختلف، از پودر مخصوص پارچه های رنگی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که پنبه اسید استیک یا سیتریک را تحمل نمی کند، بنابراین این مواد را روی آن آزمایش نکنید. در صورت وجود آلودگی شدید، می توانید روتختی های پنبه ای را در آب سرد با مخلوط تربانتین خیس کنید.

زمان خشک شدن روتختی پنبه ای چقدر است؟

برای خشک کردن روتختی های پنبه ای، بهتر است از روش های سنتی استفاده کنید تا خشک کن.  کافی است روتختی ها را در معرض هوای تازه قرار دهید و روی بند رخت آویزان کنید و آنها را صاف کنید تا چین و چروکی ایجاد نشود .  روتختی های رنگی  را هنگام خشک شدن از داخل به بیرون برگردند. از قرار دادن رو تختی پنبه ای در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب کنید، زیرا اشعه خورشید روی الیاف پنبه تاثیر منفی می گذارد. 

برای سهولت در اتوکشی این محصول، آن را زیاد خشک نکنید و بگذارید کمی مرطوب باشد. 

خشکشویی آنلاین راه حل سریع پاکیزگی 

در گذشته با وجود منازل بزرگ و ویلایی و نبود امکانات ، فرش و موکت و پتو و... همه در حیاط منزل شسته می شدند ولی حالا زندگی در آپارتمان و نبود وقت و مشغله های زندگی ، سبک شستشو را نیز تغییر داده است . 

 شستشوی لباس عروس ، خشکشویی فرش ماشینی در منزل ، خشکشویی تشک خوشخواب تهران ، مبل شویی و... همه از خدماتی است که توسط خشکشویی های آنلاین ارائه می شود. 

برای شستشوی هر نوع لباس ، مبل ، پرده و... در تهران ، یل خشکشویی آنلاین حباب تماس بگیرید. 

91092732 – 021

www.hobabb.com

 

ارسال نظر: