7 نکته برای مراقبت از تلویزیون LED

کدخبر: 2376067

امروزه برای بسیاری از ما ، هیچ چیز قابل مقایسه با استراحت کردن در مقابل تلویزیون و تماشا کردن کانال ورزشی یا فیلم مورد علاقه مان و یا اطلاع از آخرین اخبار روز دنیا نیست. اما، مانند هر وسیله دیگری، تلویزیون ها اغلب با مشکلات و خرابی هایی مواجه می شوند . 

 اگر یک تلویزیون LED دارید، احتمالا هزینه زیادی برای خرید ان کرده اید . ما در اینجا چند نکته برای مراقبت از تلویزیون های LED   بیان کرده ایم که به شما کمک شایانی در مراقبت از تلویریونتان می کند.

نکاتی برای مراقبت کردن از تلویزیون LED 

نکات زیر می تواند به شما کمک کند تلویزیون LED خود را حفظ کنید و در نتیجه طول عمر آن را در طولانی مدت افزایش دهید.

1.    تلویزیون را خاموش کنید و در مصرف انرژی صرفه جویی کنید 

می‌توانید با ساده‌ترین کارها، مانند خاموش کردن آن در زمانی که کسی آن را تماشا نمی‌کند، تلویزیون LED خود را در شرایط بهینه نگه دارید. یک تلویزیون  LED دارای طول عمر متوسط 60000 ساعت است که ممکن است زمان زیادی برای استفاده از آن به نظر برسد. 

با این حال، اگر هنگام انجام کار دیگری از تلویزیون خود به عنوان صدای پس زمینه استفاده کنید یا در حین تماشای آن به خواب بروید، در دراز مدت می تواند اسیب زا باشد. 

اگر تلویزیون خود را فقط به مدت 3 ساعت در روز روشن نگه دارید، سالانه 100000 وات - ساعت , برق مصرف می کند و باعث کاهش طول عمر آن  می شود . بنابراین، سعی کنید تلویزیون خود را زمانی که به آن نیاز ندارید خاموش کنید.

2.    از روشنایی مطلوب استفاده کنید

تماشای تصاویر با کیفیت بالا شاید نقش مهمی در انتخاب شما در خرید تلویزیون LED  داشته باشد. اما اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما سال ها کیفیت تصویر خود را حفظ می کند، به یاد داشته باشید که تنظیمات روشنایی آن را تغییر دهید. 

تلویزیون های LED دارای نورهای سفید یا نورهای RGB هستند که با گذشت زمان کم رنگ می شوند. رها کردن تنظیمات روشنایی به حداکثر میزان در هر زمان می تواند این روند را افزایش دهد و در نتیجه طول عمر تلویزیون را کاهش دهد.

می توانید دفترچه راهنمای تلویزیون خود را بررسی کنید تا مقادیر روشنایی توصیه شده را بیابید و از ابزار داخلی برای تنظیم روشنایی استفاده کنید. 

7 نکته برای مراقبت از تلویزیون LED

3.    کنتراست را تنظیم کنید

مانند روشنایی، سطوح بالای کنتراست (تفاوت بین تیره ترین و روشن ترین رنگ های نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش شما) طول عمر تلویزیون شما را کاهش می دهد. معمولاً 4 گزینه کنتراست برای انتخاب وجود دارد: واضح، پویا، استاندارد و فیلم. 

در حالی که تنظیمات زنده و پویا بهترین تصویر را ارائه می دهند، تمایل دارند از قدرت بیشتری نسبت به دو گزینه دیگر استفاده کنند. استفاده طولانی‌مدت از ویژگی‌های کنتراست با قدرت بالا نیز می‌توانند در مدت زمان کوتاهی منجر به سوختن پیکسل ها و کیفیت ویدئویی نامناسب شوند.  

بنابراین، سعی کنید هر از چند گاهی سطوح کنتراست تلویزیون خود را تغییر دهید.

4.    فضای تهویه مناسب

 در میان این نکات این مورد ممکن است  کمی عجیب به نظر برسد. اما، تلویزیون LED شما به فضای کافی برای تهویه نیاز دارد تا از گرمای بیش از حد جلوگیری کند.  سعی کنید تلویزیون خود را در فضای باز و بدون رطوبت قرار دهید.  این کار به تلویزیون اجازه می دهد در زمانی که خاموش است  خنک شود. از طرف دیگر، اگر تلویزیون شما به دیوار وصل شده است ، مطمئن شوید که بین دیوار و پشت تلویزیون (محل قرارگیری سیستم تهویه) حداقل یک فضای 4 اینچی وجود دارد.

5.    از منبع تغذیه پایدار استفاده کنید

نکته حیاتی دیگر برای مراقبت از تلویزیون LED این است که مراقب افزایش شدید ولتاژ باشید. 

به این نکات توجه کنید:

•    وقتی برق بعد از قطعی دوباره وصل میشود.

•    در هنگام طوفان و رعد و برق

•    در هنگام استفاده سنگین از برق توسط وسایل مختلف

برای محافظت از تلویزیون LED و سایر لوازم الکتریکی خود در برابر نوسانات ولتاژ می توانید از یک تنظیم کننده ولتاژ/محافظ ولتاژ استفاده کنید.

6.    تلویزیون LED خود را به روش صحیح تمیز کنید

-    از یک پارچه میکروفیبر تمیز استفاده کنید : این پارچه‌ها از پارچه‌های نخی معمولی بادوام‌تر هستند و جایگزین بهتری برای از بین بردن لکه‌ها و اثر انگشت هستند. 

-    از مواد شیمیایی استفاده نکنید : صفحه تلویزیون LED شما حساس تر و شکننده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. استفاده از مواد شیمیایی تمیزکننده و شوینده ها می تواند منجر به ایجاد خراش، آسیب به پوشش ضد تابش یا آسیب دائمی به صفحه نمایش شود. بنابراین، سعی کنید تا حد امکان از این مواد استفاده نکنید.

-    آب را مستقیماً روی صفحه نمایش نریزید . پارچه میکروفیبر را با اسپری کردن یا پاشیدن کمی آب روی آن خیس کنید. همچنین به یاد داشته باشید که صفحه نمایش را به آرامی پاک کنید زیرا ممکن است تحت فشار زیاد خم شود.

-    از گوش پاک کن های پنبه ای برای لبه ها استفاده کنید .یک گوش پاک کن پنبه ای را در آب آغشته کنید و گرد و غبار را از گوشه ها جدا کنید. برای لبه‌ها، ان را به سمت بالا و پایین بکشید، اما از رفتن تا انتها خودداری کنید، زیرا ممکن است گرد و غبار را به گوشه‌ها هدایت کند.

7.    تمیز کردن را به صورت منظم انجام دهید

عادت کنید هر هفته تلویزیون خود را گردگیری کنید. همچنین می توانید از جاروبرقی (با قدرت کم) برای بیرون کشیدن گرد و غبار از شکاف های تلویزیون استفاده کنید.

نگهداری از تلویزیون های LED نیاز به صبر و حوصله دارد.  شما با رعایت این نکات، می توانید اطمینان حاصل کنید که در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و طول عمر تلویزیون خود را افزایش داده اید. 

تعمیر تلویزیون را به متخصص بسپارید 

هر چند با مراقبت از تلویزیون می توان مدت بیشتری از آن استفاده کرد ، لیکن خرابی آن به دلایل مختلف ، اجتناب ناپذیر است . در این صورت لازم تعمیر آن را به تعمیرکاران مجاز بسپارید . 

در کرج تابان سرویس ، تعمیرگاه تخصصی تلوزیون است که با اعزام تعمیرکار ، در محل اقدام به رفع مشکل دستگاه می کند. 

برای درخواست تعمیر انواع تلویزیون های ایرانی و خارجی در کرج ، تعمیر تلویزیون در محمدشهر ، تعمیر تلویزیون ال جی در کمالشهر ، تعمیر تلویزیون ال جی در فردیس و  ... با تابان سرویس تماس بگیرید. 

۰۹۱۲۱۶۷۵۱۲۰

www.tabanservice.com

 

ارسال نظر: