5 خرابی رایج تلویزیون + راهکار

کدخبر: 2376091

می توان گفت تلویزیون یکی از مهم ترین وسایلی است که در قرن بیستم اختراع شده است که امروزه زندگی بدون آن تقریبا غیر ممکن است. تلویزیون ها مانند هر وسیله الکتریکی دیگری با گذشت زمان و پس از چند سال و یا چند ماه استفاده از آن ها ممکن است دچار مشکلاتی شوند. در این مطلب قصد داریم نکاتی را در رابطه با خرابی های رایج تلویزیون بیان کنیم که توجه به آن ها می تواند در شناسایی مشکلات تلویزیون به شما کمک کند.

با پیشرفت علم و تکنولوژی ، تلویزیون ها نیز پیشرفت چشمگیری داشته اند به طوری که در گذشته تصاویر سیاه و سفید و اندازه ها خیلی کوچکی داشته اند.

اما امروزه تلویزیون ها دراندازه های بزرگ و تصاویر با کیفیت  تولید و عرضه می شوند.

5 خرابی رایج تلویزیون + راهکار

6 نکته در رابطه با خرابی های رایج تلوزیون ها

1.    تصویر در تلویزیون نمایش داده نمی شود

پخش شدن صدا بدون اینکه تصویری نمایش داده شود یکی از رایج ترین مشکلات می باشد که در بسیاری از تلویزیون ها رخ می دهد. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. گاهی اوقات نبودن تصویر در تلویزیون ممکن است به دلیل اختلال در مین برد آن باشد . 

اگر مشکل از مین برد باشد، تعمیر و یا تعویض کردن آن نیاز به تخصص دارد و توصیه می شود برای این کار از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

2.    خرابی بک لایت تلویزیون

نور صفحه نمایش را به درستی تنظیم کنید . به حداکثر رساندن تنظیمات روشنایی تلویزیون می تواند به صفحه نمایش تلویزیون آسیب برساند و باعث کاهش طول عمر آن شود. در صورتی که نور صفحه نمایش بسیار زیاد باشد، این امر باعث می شود که به لامپ های LED که در پشت صفحه قرار دارند فشار زیادی وارد شود و پس از مدتی بسوزند.

زیاد بودن نور صفحه همچنین باعث خستگی چشم و ضعیف شدن آن نیز می شود. بنابراین بهتر است سطح روشنایی تلویزیون خود را طوری قرار دهید که نه به شما آسیبی برسد و نه به تلویزیون.

3.    قطع و وصل شدن تصویر در تلویزیون

یکی دیگر از خرابی های رایج تلویزیون، قطع و وصل شدن تصویر می باشد. به طور کلی این مشکل به دلیل خرابی بک لایت و لامپ های LED  به وجود می آید. توجه داشته باشید که اگر حتی یکی از لامپ ها دچار مشکل شود، تصویر تلویزیون دچار اختلال می شود.

گاهی اوقات ممکن است دلیل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون به دلیل به هم خوردن تنظیمات آنتن تلویزیون باشد. در این صورت باید آنتن را مورد برسی قراردهید.

اگر همانطور که گفته شد مشکل از بک لایت و لامپ های LED باشد باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید و از او بخواهید که بک لایت را تعویض و یا تعمیر کند.

4.    خرابی منبع تغذیه 

از محافظ برق استفاده کنید  . هنگامی که برق قطع  شود و پس از مدتی به صورت ناگهانی دوباره وصل  شود، احتمال افزایش شدید ولتاژ وجود دارد. افزایش ولتاژ می تواند باعث آسیب های جبران ناپذیری به تلویزیون شما شود؛ طوری که حتی ممکن است تلویزیون شما بسوزد و مجبور به خرید یک تلویزیون جدید شوید.

تغییرات ولتاژ فقط در صورت قطع و وصل شدن برق رخ نمی دهد بلکه در رویداد هایی مانند رعد و برق ممکن است رخ دهد. در نتیجه توصیه می شود برای همه وسایل الکتریکی خود ازجمله تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی وغیره از یک تنظیم کننده ولتاژ یا محافظ برق استفاده کنید.

5.    مات و محو شدن نمایش تصاویر

صفحه نمایش را به صورت دوره ای تمیز کنید . به دلیل این که تلویزیون همیشه در جای خود ثابت است گرد و غبار به راحتی بر روی می نشیند. این گرد و غبار باعث تار و مبهم شدن صفحه نمایش می شود.

برای تمیز کردن صفحه نمایش هرگز از آب استفاده نکنید؛ بلکه از محصولات پاک کننده استاتیک استفاده کنید. این محصولات کاملا ایمن هستند و استفاده از آن ها هیچ ضرری ندارد.

وسایل الکتریکی هر کدام طول عمری دارند و نمی توان انتظار داشت که این وسایل تا ابد برای ما کار کنند. تلویزیون ها نیز به همین صورت هستند، طبیعی است که تلویزیون ها پس از چند سال استفاده دیگر همانند روز ها اول کار نکنند و نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشند.

ولی این موضوع باعث نمی شود که شما هیچ اقدامی برای سالم نگه داشتن آن و مراقبت از آن نکنید.

از طرفی در صورت خرابی و نیاز به تعمیر دستگاه ، لازم است از تعمیرکاران مجاز و معتبر کمک  بخواهید. 

در تهران ، امداد تی وی مرکز تخصصی تعمیر تلوزیون می باشد که با اعزام تکنسین های آموزش دیده در تمام نقاط تهران ، تلوزیون را در محل تعمیر می کند. تعمیر تلویزیون سامسونگ در منزل ، تعمیر تلویزیون در سعادت آباد ، تعمیرات تلویزیون در شهرک اکباتان و...  از خدمات امداد تی است .

برای تعمیر تلویزیون ، با امداد تی وی تماس بگیرید. ۰۹۳۳۵۰۵۱۲۱۲

www.emdadtv.com

 

ارسال نظر: