کاربرد جت پرینتر در بسته بندی محصولات

کدخبر: 2376092

بدون شک هر محصولی که در کارخانه ها  و شرکت ها تولید می شود نیاز به بسته بندی دارد. تصور کنید در صورتی که یک محصول بسته بندی نداشت، چقدر جا به جایی و منتقل کردن آن می توانست سخت باشد.  

بسته بندی محصولات در صنایع مختلف با استفاده از  ماشین ها و دستگاه های اتوماتیک انجام می شود و نیروی انسانی دخالت خاصی در آن ندارد. 

بسته بندی با توجه به نوع محصول صورت می گیرد. اما به طور کلی برای بسته بندی محصولات از موادی مانند شیشه ، پلاستیک، کاغذ و غیره استفاده می شود. انتخاب متریال مناسب برای بسته بندی، به مواردی مانند وزن کالا، حساسیت و ارزش نقدی کالا و غیره بستگی دارد. همچنین در بسته بندی محصولاتی که احتمال شکستگی در آن ها وجود دارد و یا قیمت بالایی دارند دقت بیشتری می شود و از مواد مقاوم برای بسته بندی این کالا ها استفاده می شود. 

اهمیت جت پرینتر در بسته بندی 

آخرین مرحله بسته بندی درج اطلاعات متغیر مثل تاریخ تولید و تاریخ انقضاء روی محصول است که توسط جت پرینتر انجام می شود . جت پرینتر که از آن با نام تاریخ زن دستی نیز یاد می شود دارای انواع مختلفی است که با در نظر گرفتن نوع کالا و حجم تولید محصول ، انتخاب و در خط تولید نصب می شود. قیمت جت پرینتر نیز بستگی به نوع آن دارد . جت پرینتر های دستی ارزانتر از جت پرینتر های اتوماتیک هستند . مهمترین قطعه مصرفی در جت پرینتر ، کارتریج جت پرینتر است که برای هر نوع جت پرینتر متفاوت است . 

جت پرینترهای کداجت در بازار ایران نزد بسیاری از صنایع و کارخانجات شناخته شده و در حال استفاده هستند. فروش و خدمات پس از فروش جت پرینترهای کداجت را شرکت فرازنگار بر عهده دارد . جهت استعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر با کداجت تماس بگیرید. ۰۹۱۲۸۸۸۸۳۹۰

جت پرینتر

اهمیت بسته بندی محصولات

بسته بندی از اهمیت بالایی برخوردار است و برای رسیدن به اهدافی که هم به سود مشتری است و هم به سود تولید کننده، انجام می شود. برخی از این اهداف شامل:

•    محافظت از محصول و حفظ امنیت آن

•    رسیدن محصول به دست مشتری بدون هیچگونه آسیب و ضربه ای

•    می توان با استفاده از تبلیغات بر روی محصولات بازاریابی انجام داد و مشتریان ارتباط برقرار کرد

•    بسته بندی هایی که شکیل و خلاقانه باشند در افزایش درصد فروش محصولات تاثیر می گذارند

انواع بسته بندی محصولات

1.    بسته بندی با استفاده از جعبه های مقوایی

از قدیمی ترین و ساده ترین روش ها برای بسته بندی محصولات، استفاده از جعبه های مقوایی می باشد. این جعبه ها مقاومت و ضخانت بالایی دارند و ایمنی محصول را تا حد خوبی حفظ می کنند.

این روش می تواند گزینه مناسبی برای بسته بندی محصولاتی باشد که احتمال شکسته شدن در حین جا به جایی در آن ها وجود دارد. این جعبه ها علاوه بر تحمل بالایی که در برابر کالا های سنگین دارند، دارای قابلیت بازیافت شدن نیز می باشند.

2.    بسته بندی با استفاده از مواد پلاستیکی

یکی از مواد پر استفاده در بسته بندی محصولات، پلاستیک می باشد. در این روش برای بسته بندی محصولات از عایق هایی مانند پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی کلرید و غیره استفاده می شود. معمولا از بسته بندی پلاستیکی برای اجناسی مانند لباس، کیف، اجناس خوراکی، اجناس شکتسنی و غیره استفاده می شود. گاهی اوقات برای بسته بندی محصولاتی که ظریف هستند و شکنندگی بالایی دارند و نیاز به محافظت در برار عوامل خارجی دارند، از پلاستیک های حباب دار استفاده می شود. 

این پلاستیک ها به خوبی  کثیفی و خراب شدن محصول شدن محصول جلوگیری می کنند و حمل و نقل را بسیار راحت تر می کنند.

3.    بسته بندی با استفاده از مواد شیشه ای

یکی دیگر از موادی که بسیار در بسته بندی محصولات استفاده می شوند ، شیشه ها می باشند. از شیشه ها به این دلیل استفاده می شود که هیچگونه واکنش شیمیایی با محصولی که در آن ها قرار داده می شود نمی دهند و کاملا خنثی هستند.

در بسته بندی شیشه ای به راحتی می توان محصول را مشاهده کرد. این موضوع در انتخاب محصول بسیار به مشتری کمک می کند.از جمله مزایای بسته بندی شیشه ای می توان به حفظ محصول از آلودگی و همچنین ثابت ماندن بو و طعم محصول اشاره کرد. 

این روش معایبی نیز دارد. تولید بسته های شیشه ای هزینه بیشتری را هم برای تولید کننده و هم برای مشتری به همراه دارد و البته این بسته ها نیز بسیار حساس هستند و امکان آسیب دیدگی و شکستگی در آن ها وجود دارد.

بسته بندی

4.    استفاده از مواد فلزی در بسته بندی مواد

بسته بندی هایی که با استفاده از مواد فلزی صورت می گیرند مقاومت بالایی در برابر حرارت، ضربه ، آلودگی، رطوبت، هوا و غیره دارند و احتمال خراب شدن محصول در آن ها بسیار پایین می باشد. در این بسته ها از فلز هایی مانند آلومینیوم، آهن، قلع، روی و غیره استفاده می شود که همانطور که گفته شد از مقاومت بالایی برخور دار می باشند.

5.    استفاده از فوم در بسته بندی محصولات

استفاده از فوم در بسته بندی از این جهت کاربرد دارد که از محصول در برابر رطوبت، گرما و ضربه محافظت می کند. معمولا از فوم ها برای بسته بندی محصولات غذایی استفاده می شود.زیرا فوم ها سبک می باشند و از به هم ریخته شدن مواد داخل آن جلوگیری می کنند. اما ایرادی که فوم ها دارند این است که با محیط زیست سازگار نیستند و غیر قابل بازیافت می باشند.

بسته بندی یک محصول کاملا به نوع و جنس آن محصول وابستگی دارد. نوع و طریقه بسته بندی نیز بسیار مهم است زیرا بسته بندی تاثیر زیادی در انتخاب مشتری دارد و نمی توان به راحتی از آن گذشت.

www.codajet.com

 

ارسال نظر: