راهنمای نورپردازی شبانه فضای سبز ویلا با چراغ چمنی و چراغ باغی

کدخبر: 2376140

اگر صاحب یک ویلا یا باغ یا فضای سبز بزرگ هستید یا بر روی یک پروژه ساختمانی کار می‌کنید و به دنبال تکمیل اطلاعات خود درباره دیزاین و نورپردازی محوطه هستید حتما می‌خواهید بدانید که چگونه با استفاده از انواع لوازم روشنایی می‌توانید نور محیط مورد نظر را به بهترین شکل ممکن تامین کنید. مطمئنا زیباسازی بخش‌های مختلف داخلی و خارجی ویلا و باغی که در اختیار شما قرار دارد نکته بسیار مهمی‌ است و توجه شما به این موضوع به نوعی نشان از زیباشناسی نگاه شما نیز دارد. در این مطلب با ما همراه شوید تا درباره نورپردازی شبانه فضای سبز ویلا با چراغ چمنی و چراغ باغی اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

521

چراغ چمنی و چراغ باغی چیست؟

قسمت‌های مختلف ویلا یا باغ علاوه بر نوررپردازی داخلی به نورپردازی خارجی و تامین روشنایی در محوطه نیاز دارد. محوطه داخلی حیاط، باغچه، محوطه ویلا، مسیرهای عبور و مرور، سردر ویلا و قسمت‌های مختلف پیاده روی در اطراف محوطه از جمله بخش‌هایی است که باید به طور اصولی نورپردازی شود. برای زیبا سازی و تامین روشنایی در این بخش‌‌ها، ابزار، وسایل و تجهیزات خاصی لازم است.

یکی از این ابزارها چراغ چمنی است که کاربرد زیادی در فضاسازی ویلاهای کوچک و بزرگ دارد. از چراغ چمنی برای روشنایی و زینت بخشی محوطه ویلا و باغ‌‌ها به طور گسترده استفاده می‌شود. همچنین چراغ باغی یا چراغ محوطه ویلا نیز با مدلهای متنوع زمینی، دیواری و حیاطی برای تزیین و نورپردازی چمن، گیاهان و درختان مختلف کاربرد دارد.

21

تاثیر چراغ چمنی در جلوه شبانه المان‌های تزئینی ویلا وباغ‌‌ها

انواع چراغ چمنی نقش مهمی‌در چگونگی طراحی و دیزاین داخلی و خارجی ویلاها، باغ‌‌ها و فضاهای سبز دارد. در خطوط تولید چراغ های چمنی همواره تلاش می‌شود تا با استفاده از عناصر مختلف و متریال با کیفیت محصولی تولید شود که جذابیت بصری ویلا و فضاهای سبز را افزایش دهد. به وسیله انواع چراغ چمنی و چراغ باغی می‌توان زیبایی المان‌های تزیینی موجود در محوطه‌های باغ و ویلا‌‌ها را به نمایش گذاشت. مسلما نوردهی اصولی و نورپردازی مناسب تاثیر زیادی در زیباسازی فضای داخلی و خارجی ویلاها دارد. این چراغ‌‌ها به عنوان یکی از محبوب‌ترین لوازم روشنایی برای کاربرد در باغ و ویلا‌‌ها به شمار می‌روند. افراد با استفاده از این لوازم پرکاربرد، محیط و فضای باز در ویلا و ساختمان‌های خود را تزیین و دلنشین می‌کنند.

 

مزایای کاربرد چراغ چمنی و باغی در نورپردازی شبانه باغ و ویلاها

اگر به دنبال ایجاد محوطه زیبایی در فضای باغ یا محوطه ویلای خود هستید می‌توانید از مزیت‌های چراغ چمنی و چراغ باغی استفاده کنید. این چراغ‌‌ها فضای دلنشین و زیبایی را در ساعات مختلف شب برای دورهمی‌ها و قدم زدن افراد فراهم می‌کند. از مهمترین مزایای چراغ چمنی و باغی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه جویی در مصرف انرژی به دلیل استفاده از لامپ‌های LED
  • جلوه دادن به عناصر و المان‌های تزئینی در محوطه‌های باغی و ویلایی
  • تامین روشنایی و افزایش دید افراد در ساعات تاریکی شب
  • تامین امنیت مالی و جانی افراد در فضاهای اطراف ویلا‌‌ها
  • استفاده از متریال مستحکم و مقاوم در برابر زنگ‌زدگی
  • طول عمر بالا و عدم نیاز به تعویض مداوم

521

 

از انواع چراغ‌های چمنی چگونه در نورپردازی شبانه ویلاها استفاده کنیم؟

در حال حاضر چراغ چمنی در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود که هر کدام کاربرد‌های خود را دارند. استفاده از نمونه‌های لوکس چراغ چمنی برای ویلاهای لاکچری کاربرد زیادی دارد. انواع چراغ چمنی مدرن در محوطه سازی و نورپردازی شبانه ویلاها عبارتند از:

·چراغ پایه کوتاه

چراغ‌های پایه کوتاه دارای پایه کوتاه و ارتفاع کمی‌هستند که در ساخت آن از لامپ‌های LED استفاده می‌شود. با استفاده از چراغ‌های پایه کوتاه حدود دو الی چهار متر از اطراف چراغ روشن می‌شود. این چراغ‌‌ها به گونه ای ساخته می‌شود که در برابر تغییرات جوی و برف و باران مقاومت لازم را داشته باشند.

 

·چراغ دفنی چمنی

این مدل چراغ‌‌ها به صورت دفنی در زمین نصب می‌شود و پایه ندارد. انواع چراغ دفنی چمنی برای اجرای نورپردازی و روشنایی از کف کاربرد دارد و جلوه بسیار زیبایی به محوطه باغ و ویلا می‌دهد؛ علاوه بر آن چراغ‌های دفنی چمنی برای روشنایی آب درون استخر یا زیباسازی لبه‌های استخر نیز استفاده می‌شود. اگر در ویلای خود مسیرهای سنگ فرش شده دارید چراغ چمنی دفنی جلوه بسیار زیبایی به ویلای شما می‌دهد. انواع مجسمه و تندیس‌های سنگی نیز با استفاده از چراغ چمنی دفنی جلوه بیشتری پیدا می‌کند. همچنین از چراغ چمنی دفنی می‌توان برای نورپردازی فضاهای گلکاری شده، کف دیوارها و سقف آلاچیق‌‌ها نیز استفاده کرد.

 برای جلوگیری از آسیب چراغ دفنی چمنی هنگام شستشوی آبیاری زمین، در ساخت آن از بهترین متریال با کیفیت مانند استیل ضد زنگ، شیشه مقاوم و پلاستیک فشرده استفاده می‌شود.

 

·چراغ چمنی شعاع

چراغ چمنی شعاع ظاهری شبیه به پروژکتور دارد و بر روی چمن یا در خاک نصب می‌شود. در این پروژکتور‌های چمنی از لامپ‌های LED برای مصرف انرژی کمتر و نور بیشتر استفاده می‌شود. یکی دیگر از کاربردهای چراغ چمنی شعاع نورپردازی چمن وگیاه، نور از کف برای زیبا سازی نمای ساختمان یا درب ورودی ویلا و باغ‌‌ها است؛ همچنین چراغ چمنی شعاعی برای نور پردازی چمن‌ها، تامین نور پارکینگ، راهرو، نمای ساختمان، فضاهای اطراف استخر و سطح چمن در ویلا استفاده می‌شود.

 

·چراغ خورشیدی

یکی از انواع چراغ چمنی که دارای ظاهر بسیار زیبایی دارد و در جلوه روشنایی نمای ویلا و باغ‌‌ها تاثیرگذار است چراغ چمنی خورشیدی نام دارد. این چراغ‌‌ها نور خورشید را در طول روز در باتری خود ذخیره می‌کنند و به صورت خودکار در ساعات شبانه روز روشن می‌ماند؛ بنابراین نقش مهمی‌در صرفه جویی انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌ها دارد. در چراغ‌ خورشیدی از لامپ LED و در ساخت بدنه آن از پلاستیک مقاوم استفاده شده است. ظاهر این چراغ‌‌ها نیز به صورت مکعب و مشبک تولید می‌شود.

521

 

قیمت چراغ چمنی و چراغ باغی چقدر است؟

همانطور که عنوان شد چراغ‌های چمنی و باغی انواع مختلفی دارند که هر کدام از کاربردهای متنوعی در نورپردازی باغ و محوطه ویلا‌‌ها برخوردار هستند. این چراغ‌‌ها از متریال گوناگون ساخته می‌شود و قیمت آنها نیز بر اساس مدل، کیفیت و برند شرکت سازنده با یکدیگر متفاوت است.

بنابراین نمی‌توان قیمت مشخصی را برای چراغ چمنی و باغی عنوان کرد اما به هر حال با توجه به نوع کاربرد آن و صرفه جویی در میزان مصرف انرژی، استفاده از این چراغ ها قیمت مقرون به صرفه و ارزش خرید بالایی دارد؛ مخصوصاً با توجه به اینکه چراغ‌های چمنی و باغی را می‌توان تا سال‌های سال مورد استفاده قرار داد و نیاز به تعویض آن‌‌ها فقط در شرایط خاص به وجود می‌آید.

 

جمع بندی

 ما در این مطلب به راهنمای نورپردازی شبانه فضای سبز ویلا و باغ با چراغ چمنی و چراغ باغی پرداختیم. ضمن اینکه کاربرد این نوع چراغها در باغ و ویلا‌‌ها را نیز عنوان کردیم. در پایان امیدواریم بتوانید با انتخاب فروشگاه اینترنتی معتبر، بهترین نوع چراغ چمنی را بر اساس نیاز خود خریداری کنید. برای این منظور به شما پیشنهاد می کنیم از فروشگاه آنلاین الین فعال در زمینه تهیه و توزیع انواع محصولات روشنایی در سطح کشور و بین المللی  به آدرس اینترنتی elinlighting.ir مراجعه کنید. از مهمترین ویژگی محصولات عرضه شده در این سایت معتبر می توان به تنوع محصولات، زیبایی، کیفیت بالا، قیمت مناسب و امکان مقایسه محصولات با هم اشاره کرد. ضمن اینکه تمام محصولات در بسته بندی مناسب و با کیفیت به مشتریان عزیز عرضه می شود.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر: