راهنمای خرید ساعت ست برای زوج ها

کدخبر: 2376159

بسیاری از زوج‌های جوان علاقه‌ زیادی به خرید ساعت‌های ست دارند و می‌خواهند ظاهرشان شباهت زیادی به همدیگر داشته باشد. البته خرید ساعت ست کار راحتی نیست و ممکن است با محصولات تقلبی، فیک و بی‌کیفیت روبرو شوید که چندان ماندگار نیستند و بعد از مدت کوتاهی مجبور شوید آن‌ها را دور بیندازید. از آنجا که هدایایی که دریافت می‌کنید، باید همیشه ماندگار بمانند، بهتر است در خرید ست این محصول برای کادو دادن به چند نکته مهم توجه داشته باشید که در ادامه به همین موضوع می‌پردازیم.

توجه به نحوه عملکرد ست ساعت

وقتی قصد خرید ساعت ست را دارید، باید به نحوه عملکرد هر دو ساعت توجه داشته باشید که درست مثل هم باشند. از این نظر ساعت‌ها ممکن است کوارتز، مکانیکی یا اتوماتیک باشند. حرکت عقربه ساعت مکانیزمی است که باعث صدای تیک تیک آن می‌شود و یک موتور کوچک در پشت آن قرار دارد که عقربه‌ها را تکان می‌دهد.

ساعت‌های ست مکانیکی به واسطه یک فنر اصلی و مجموعه‌ای از چرخ‌دنده و چرخ تعادل عمل می‌کند. ساعت های لوکس اغلب از نوع مکانیکی هستند.

همچنین ساعت می‌تواند با موتور خودکار عمل کند که امروزه جزء گرانترین ساعت‌های بازار هستند. این ساعت‌ها با بستن روی مچ عمل می‌کنند، با انرژی جنبشی تولید شده از مچ دست کار می‌کنند و به باتری نیاز ندارند.

ساعت کوارتز با باتری کار می‌کند و می‌توانید آن را تنظیم کنید. در این محصولات از یک کریستال کوچک به جای فنر و چرخ‌دنده استفاده می‌شود. باتری برق را از کوارتز عبور می‌دهد و باعث ارتعاش کریستال می‌شود و در نهایت عقربه‌ها به حرکت در می‌آیند.

توجه به امکانات ساعت

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید ساعت ست اوبلاک یا سایر برندهای موجود در بازار، توجه به امکانات و قابلیت‌هایی است که در این محصولات وجود دارد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاریخ: در کنار مشخص شدن زمان در طی روز، باید از تاریخ نیز اطلاع داشته باشید. اگر ساعت با نمایشگر بزرگتر خریداری می‌کنید، یک دیافراگم در کنار آن وجود دارد که تاریخ را هم مشخص می‌کند.
  • کرنومتر: نوعی زمان‌سنج است که برای اندازه‌گیری بازه‌ای از زمان طراحی شده است. کرنومتر زمان را از هنگامی‌که فعال شده تا هنگامی‌که متوقف می‌شود محاسبه می‌کند و تا 60 دقیقه قادر به اندازه گیریست.
  • تاچی‌متر: این قابلیت‌ در ساعت‌های لوکس و گرانقیمت دیده می‌شود که در اطراف لبه ساعت برای محاسبه سرعت، مسافت یا مصرف سوخت، اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  • زنگ هشدار: معمولا ساعت‌های دیجیتالی قادر به تنظیم زنگ هشدار می باشد.

مواد سازنده ساعت

Picture1

 

از دیگر نکات مهم برای خرید ساعت ست برای زوج ها باید به مواد باکیفیت برای ساخت این محصولات اشاره کنیم. هر دو محصول زنانه و مردانه باید از نظر کیفیت مواد با یکدیگر یکسان باشند. موادی که برای تولید ساعت استفاده می‌شود باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

جنس بدنه ساعت

اگر به خرید ساعت ست فلزی علاقه زیادی دارید، باید آلیاژ مورد استفاده در ساخت این محصول از نوع استیل ضدزنگ باشد که در برابر رطوبت و زنگ زدگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

در ساخت ساعت‌های غواصی و ورزشی همیشه از این فلز استفاده می‌شود. ضمن اینکه فولاد ضدزنگ سبک است و به راحتی می‌توانید آن را روی دست خود ببندید. این محصولات اغلب با دو رنگ نقره‌ای و طلایی در بازار موجود هستند اما رنگ های برنز، مشکی و رزگلد نیز در برخی مدل‌ها دیده می‌شود.

همچنین می‌توانیم از تیتانیوم و سرامیک هم به عنوان موادی نام ببریم که در تولید ساعت کاربرد دارند. سرامیک یک ماده ضدحساسیت و ضدخش است که وزن بالایی ندارد. تیتانیوم نیز به عنوان یک نوع فولاد ضدزنگ با استحکام بسیار بالا شناخته شده است.

جنس شیشه ساعت

بخش دیگری از ساعت ست برای زوج‌ها، شیشه آن است که می‌تواند از ماده معدنی، کریستالی یا اکریلیک باشد. هر یک از این مواد ویژگی‌های خاص خود را دارند و قیمت ساعت‌هایی که با این مواد تولید می‌شود، با هم متفاوت است. اگر شیشه ساعت از نوع معدنی باشد، در برابر خط و خش مقاومت بالایی دارد و با اینکه ارزان است، در برابر ضربه مقاومت زیادی ندارد.

اگر شیشه ساعت ست شما از نوع اکریلیک و به عنوان پلکسی گلاس باشد، ارزان قیمت است و در برابر ضربه و خط و خش چندان مقاوم نیست.

گزینه سوم برای ساعت ست، کریستال یاقوت کبود است که به عنوان یکی از سخت‌ترین مواد موجود برای ساعت محسوب می‌شود. خراشیدن این نوع شیشه تقریبا غیرممکن است و تا سال‌های زیادی دوام می‌آورد. در عوض، قیمت بسیار بالایی دارد و به همین علت کاربرد زیادی ندارد.

انتخاب سبک ساعت ست

ساعت انواع و اقسام زیادی دارد که همه با نوع دیجیتالی و عقربه‌ای آشنا هستند. بیشتر زوج‌های جوان ترجیح می‌دهند برای ساعت ست، نوع عقربه‌ای را خریداری کنند. با این حال ساعت های دیجیتال ست نیز در بازار موجود است و شاید برخی از زوج‌های جوان به این محصولات بیشتر علاقمند باشند.

اگر می‌خواهید از ساعت علاوه بر گذشت زمان، اطلاعات بیشتری بدست آورید و به سبک مدرن لباس بپوشید و ساعت بخرید، نوع دیجیتالی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. سبک‌های دیگر ساعت از جمله ساعت‌های ورزشی، غواصی، خلبانی و ... به نوعی ساعت حرفه‌ای محسوب می‌شوند و برای افرادی که در این مشاغل هستند، پیشنهاد می‌شود.

مقاومت ساعت در برابر آب

Picture1

ضد آب بودن ساعت از دیگر ویژگی‌هایی است که زمان خرید آن باید مورد توجه قرار بگیرد. اگر می‌خواهید ساعت شما تا ابد برایتان به یادگار بماند، باید از آن به دقت مراقبت کنید. اما میزان مقاومت ساعت در برابر آب نیز یک معیار مهم برای دوام آوردن این محصول است که باید به آن دقت داشته باشید.

پشت قاب ساعت‌ها عبارت ATM درج می‌شود و در کنار آن یک عدد را مشاهده می‌کنید که نشانه‌ای از میزان مقاومت ساعت در برابر آب است. برای مثال ATM 5 به معنای مقاومت ساعت در برابر 50 متر آب و 5 بار زیر آب رفتن است.

در ساعت‌های ضدآب از واشرها و درزگیرهایی استفاده می‌شود که مانع از ورود آب به داخل موتور می‌شود. این ساعت‌ها در قسمت قاب پشتی، تاج و صفحه نمایش دارای درزگیرها و واشرهایی هستند که روزنه‌ها را به طور کامل می‌پوشانند. البته باید بعد از گذشت یک یا دو سال، این واشرها را چک کنید و در صورت خشک یا خراب شدن، آن‌ها را تعویض کنید.

کلام آخر

ساعت ست می‌تواند از هر نوع، برند یا سبکی باشد. چیزی که برای خرید این محصول اهمیت زیادی دارد، توجه به کیفیت، استفاده از مواد درجه یک در تولید آن و دوام و ماندگاری این محصول است. ضمن این که باید زمان خرید ساعت ست برای خود و همسرتان، به برند سازنده و موتور آن توجه زیادی داشته باشید.

 

 

ارسال نظر: