کاربرد رابیتس در ساختمان و مزایای آن

کدخبر: 2376153

رابیتس در ساختمان و مراحل ساخت و ساز بنا ها دارای کاربردهای بسیاری است. از این امکان جذاب جهت ایجاد نورپردازی با طرح های مشبک در دیوارها و سقف بنا ها استفاده می شود. علاوه بر آن برای پوشاندن تیر آهن، ساخت سقف های شیروانی، گچبری، گچ کاری و انجام فرایند پوشش ترک ها و عملیات ترمیمی از آن استفاده می شود.

این نوع ورق فلزی دارای ضخامتی ما بین ۲۵ صدم تا نیم میلی‌ متر است و به دلیل این ویژگی خاص از آن جهت پیوستگی هر چه مناسب تر و یکنواخت تر سطح و سقف استفاده می‌شود. علاوه بر موارد ذکر شده در خصوص کاربردهای این محصول می توان به پوشش تاسیسات ساختمانی توسط آن اشاره کرد.

رابیتس چیست؟

در متن فوق به اختصار به بیان کاربردهای ورق مشبک فلزی در ساختمان پرداختیم. با این حال ممکن است این سوال برای تان پیش بیاید که رابیتس چیست؟ بنابراین لازم است شناخت مختصری از آن داشته باشید تا بتوان کاربردهای آن را در صنعت ساختمان مورد بررسی قرار داد. همانطور که پیشتر ذکر شد این محصول نوعی ورق فلزی مشبک است که آن را از ورق گالوانیزه گرم تولید می‌ کنند.

مهم ترین ویژگی رابیتس چیست؟

مهم ترین ویژگی رابیتس مخفی و غیر قابل رویت بودن آن است. زیرا اجزای آن بعد از نصب در زیر مصالحی مانند گچ مدفون خواهد شد. علاوه بر آن این نوع ورق فلزی دارای ویژگی دیگری نیز می باشد که ذکر آن خالی از لطف نخواهد بود. استفاده از ورق گالوانیزه روی اندود برای ساخت آن دیگر ویژگی این محصول می باشد. استفاده از این متریال بدان جهت است که مقاومت آن را در برابر رطوبت و خوردگی بالا ببرند. زیرا ممکن است ورق فلزی در محلی نصب شود که در مجاورت رطوبت باشد و یا در معرض آسیب های ناشی از خوردگی قرار بگیرد.

رابیتس آهن تخفیف

مزایای رابیتس در صنعت ساختمانی

استفاده از رابیتس در صنعت ساختمان سازی دارای مزایای بسیاری است که برخی از آن ها عبارتند از:

  • از قابلیت اجرای سفارشی با طرح‌ های دلخواه برخوردار است
  • قابلیت تحمل وزن‌های بالا را دارد
  • سطحی منظم و منسجم را بر روی سطوح ایجاد می کند
  • از طول عمر بالایی به دلیل ساختار شبکه‌ ای و به کار بردن روی‌اندودی برخوردار است
  • به راحتی قابل تعمیر است
  • در مدت زمان اندکی قابل اجرا است
  • موارد مورد نیاز جهت ساخت و نصب آن در دسترس هستند.

نکات قابل توجه در خصوص استفاده از رابیتس در ساختمان سازی

همانطور که میدانید از رابیتس علاوه بر موارد ذکر شده جهت مقاوم سازی در ساختمان استفاده می شود. بنابراین لازم است در زمان استفاده از آن در ساختمان، آن را از جهات متعددی مورد بررسی قرار داد. وزن، تعداد ستون به کار رفته در آن و همچنین شکل و اندازه چشمه های موجود در آن از جمله موارد مهمی هستند که باید مد نظر قرار بگیرند.

مورد مهم بعدی استفاده از مصالحی است که باعث بالا رفتن مقاومت در ساختمان می شوند. لازم به ذکر است که معمولا از این محصول در سقف ساختمان بیشتر استفاده می شود. بنابراین برای نصب آن در سقف باید از مصالح متعددی استفاده کرد.

کاربرد رابیتس در ساختمان سازی

رابیتس علاوه بر قابلیت های متعدد از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. بنابراین از آن به عنوان یک المان و عامل تقویتی بسیار مهم در بخش های مختلف ساختمان استفاده می شود. اما این تمام ماجرا نیست بلکه این نوع ورق فولادی در موارد دیگری استفاده می شود که شامل موارد ذیل می باشند.

  1. اجرای سقف کاذب
  2. پوشش بتن‌های سیمانی
  3. نصب پلاستر
  4. اجرای گچ‌ کاری و گچ‌ بری در طرح‌ها و سبک‌های متنوع
  5. پوشش تاسیسات
  6. اجرای دکوراسیون داخلی
  7. ترمیم دیوارهای ترک‌خورده
  8. پوشش تیرآهن و آرماتور

کاربرد رابیتس برای ایجاد سقف کاذب

از آنجا که سقف یکی از بخش های بسیار مهم هر ساختمان است زیبایی و مقاومت بالای آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. در بناهایی که بنا به سلیقه طراح و یا صاحب بنا قصد اجرای سقف کاذب را دارند سقف کاذب با ورق های مشبک بهترین گزینه خواهد بود. زیرا علاوه بر کیفیت بالا حاصل کار مطلوب و دلخواه است. برای اجرای این نوع سقف کاذب به میلگرد و سیم مفتول نیاز است. طراحان این اجزا را به طور ماهرانه در کنار هم قرار می دهند و آن چیزی که در نهایت به دست می آید یک سقف کاذب محکم، زیبا و بادوام است.

نکات مهم برای ایجاد سقف کاذب رابیتس

برای اجرای سقف کاذب از نوع رابیتس باید به موارد ذیل توجه کرد.

  • قرار دادن میلگرد ها به شکل عمودی
  • ثابت نگه داشتن ورق فولادی
  • قرار دادن تعدادی میلگرد به شکل افقی جهت نگهداری میلگرد عمودی
  • ثابت نگه داشتن ورق فولادی با استفاده از میلگرد و سیم مفتول

 

قیمت رابیتس

 

کاربرد رابیتس در دیوار و دکوراسیون داخلی

از دیگر کاربردهای رابیتس در صنعت ساختمان سازی، استفاده از آن در دیوار و اجرای دکوراسیون داخلی است. این محصول به دلیل برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد از ایجاد ترک و شکاف در دیوار پیشگیری می‌ کند. استفاده این نوع ورق گالوانیزه باعث می شود تا اجزای مختلف دیوار به شکلی کاملا یکنواخت و منظم به همدیگر اتصال پیدا کنند.

همچنین از آن می توان برای تغییر در دکوراسیون داخلی و خلق یک فضای جدید استفاده کرد. استفاده از این محصول سبب می‌شود تا زیباسازی و ترمیم دکوراسیون داخلی به بهترین وجه ممکن و تا حد زیادی آسان و سریع انجام شود. همچنین از این امکان فوق العاده می‌توان برای هم‌ سطح کردن دیوار ها بهره گرفت و از ترک خوردگی آن ها جلوگیری کرد.

کاربرد رابیتس در پوشش تاسیسات

امروزه بسیاری از تاسیسات ساختمانی را به صورت روکار نصب می کنند. بنابراین بسیاری از افراد برای پوشاندن این تاسیسات از رابیتس استفاده می کنند. این کار نه تنها باعث زیبا تر شدن دکوراسیون داخلی ساختمان می شود. بلکه از وارد آمدن آسیب به تاسیسات جلوگیری می کند.

جمع بندی

در صورت استفاده از رابیتس در ساختمان ابتدا باید نوع آن را مشخص کرد. سپس بر اساس نوع نیاز و تطبیق مدل انتخابی با موارد استفاده اقدام به خرید آن کرد. هر چند این امکان در مقاوم و زیبا سازی ساختمان تاثیر بسزایی دارد. اما در صورت عدم انتخاب درست و به کارگیری غیر اصولی آن موجب وارد آمدن خسارت به ساختمان می شود. برای اطلاع از قیمت رابیتس و خرید این محصول میتوانید به سایت فروشگاه اینترنتی آهن تخفیف مراجعه کنید و یا با شماره 02155511555 تماس بگیرید تا کارشناسان مجموعه آهن تخفیف شما عزیزان را راهنمایی کنند.

 

ارسال نظر: