پنل دکوراتیو چیست و چه کاربردی دارد؟

کدخبر: 2376143

استفاده از لیزر امکان برش فلزات را بسیار گسترش داده است.، به عنوان مثل ساخت پنل دکوراتیو با لیزر یکی از این موارد است که باعث ایجاد عناصر تزیینی زیبایی می شود .  این روش پردازش چندین مزیت دارد که  برخی از آنها عدم تأثیر مکانیکی بر روی قطعه کار، دقت و سرعت بالا در ساخت قطعات است . کنترل کامپیوتری برش محصولات با خطوط پیچیده و همچنین برش را با حداقل مقدار ضایعات آسان می کند.

به طور معمول هنگام ساخت یک ساختمان برای ایجاد جلوه زیبا در وجوه خارجی آن از یک نمای مناسب استفاده می شود .امروزه استفاده از پنل دکوراتیو یا نمای دکوراتیو که با استفاده از مواد مختلف مانند چوب ، آهن ؛ آلومینیوم و غیره تشکیل می شود بسیار رایج بوده و انتخاب بسیاری از افراد برای نمای داخلی و خارجی ساختمان خود می باشد. نمای ساختمان به دلیل آنکه از سازه ساختمان در برابر انواع آسیب ها و عوامل جوی محافظت می کند نقش بسیار مهمی را در ایمنی ساختمان بر عهده داشته و همچنین به دلیل آنکه از تخریب ساختمان جلوگیری می کند باعث کاهش هزینه های نگهداری آن نیز می شود.

انواع  فلز و مواد مورد استفاده در پنل دکوراتیو

آهن

آهنگ یکی از متریال های پر استفاده در نمای دکوراتیو است که به صورت ورق هایی با حداقل ضخامت ۲ میلیمتر استفاده می شود . آهن در پنل دکوراتیو باعث ایجاد یکپارچگی در نما شده اما نسبت به سایر متریال های دیگر زمان بیشتری طول می کشد زیر را پس از استفاده از آهن در نمای دکوراسیون باید آن را رنگ زد.

آلومینیوم

آلومینیوم یکی دیگر از فلزاتی است که برای اجرای نمای دکوراتیو مورد استفاده قرار گرفته و می توان به سادگی آن را توسط لیزر برش داد. آلومینیوم از جمله فلزات سبکی است که استفاده از آن در پنل دکوراتیو آسان بوده و نصب آن نیز آسان است اما برای آنکه دچار تغییر شکل نشود باید حداقل ضخامت آلومینیومی که برای ساخت نمای دکوراتیو انتخاب میشود ۳ میلی متر باشد.

استفاده از آلومینیوم در پنل دکوراتیو مانند آهن نیاز به رنگ آمیزی داشته که باید با مهارت و دقت خاصی انجام شود.

آلومینیوم کامپوزیت

استفاده از آلومینیوم کامپوزیت برای ساخت نمای دکوراتیو یکی از متریال های بسیار رای از که به سادگی می توان آن را به شکل دلخواه حالت داده و نصب نمود.

آلومینیوم کامپوزیت به دلیل آهنگ ای دارند نیاز به رنگ آمیزی نداشته مسئله باعث افزایش سرعت کار می شود.

پنل دکوراتیو چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایای استفاده از فلزات برای ایجاد پنل دکوراتیو چیست؟

1.دوام و ماندگاری بالا

به طور معمول در صورتی که از فلزات برای ایجاد نمای دکوراتیو ساختمان ها استفاده شود به دلیل آنکه مقاومت و دوام بالایی دارند تعمیر و بازسازی نما هر چند سال یکبار وجود نداشته و  یک کار همیشگی است. اما تنها موردی که باید به آن دقت شود این است که از رنگی برای زدن فلزات باید استفاده شود که استاندارد بوده و در برابر عوامل جوی و نور خورشید کیفیت خود را از دست ندهد و همچنین ضخامت مناسب رنگ برای این کار انتخاب شود.

2. ضد آب بودن فلزات

استفاده از نماهای دکوراتیو فلزی به دلیل برخورداری از پوشش فلزی از خاصیت ضد آب برخوردار بوده و این فلزات در برابر تغییرات آب و هوایی شرایط مختلف جوی خراب نمی شوند.

3. پوشش های فلزی محیط زیست سازگاری دارند

پنل های دکوراتیو فلزی به دلیل ساخته شدن از فلز با محیط زیست سازگار بوده و در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید پس از چند سال آنها را به راحتی بازسازی کنید.

4. تغییر شکل آسان فلزات

یکی از مزایا و ویژگی های استفاده از ماژول های فلزی برای ساخت پنل های دکوراتیو خاصیت شکل پذیری آسان فلز ها است. میتوان با دستگاه های مختلف یا حتی لیزر آنها را به شکل دلخواه فرم داد .

از پنل دکورتیو فلزی برای ساخت چه مواردی می توان استفاده نمود؟

پس از برش دادن و طرح دادن به فلزات توسط لیزر می توان از آنها برای ساخت موارد زیر استفاده نمود:

از جمله:

انواع درب های ورودی ساختمان ها  ، باغ و ویلا

- ساخت انواع سایبان و آلاچیق

- استفاده به عنوان حصارهای دور ساختمان و حفاظ پنجره و بالکن

- پارتیشن بندی در فضاهای داخلی 

 - استفاده برای ساخت نرده ی راه پله ها

- استفاده  برای دکوراسیون و تزیین فضاها داخلی

پنل دکوراتیور را از کجا می توان تهیه کرد ؟

پنل های دکوراتیو تهیه شده از ورق های فلزی از پرکابردترین انواع آن هستند که توسط مراکز مجهز به دستگاه های پیشرفته برش لیزری فلزات در طرح های متنوع و یا سفارشی طراحی و تولید می شوند. 

در گروه صنعتی پارما ، علاوه بر تولید پنل های دکوراتیو ، خدمات برش لیزر آهن و خدمات برش لیزر استیل نیز برای کاربری های مختلف ارائه می گردد. 

برای اطلاع از قیمت و مشاوره ، با گروه صنعتی پارما تماس بگیرید. 

09121593108   -   www.parmagroup.ir

 

ارسال نظر: