گاز رومیزی استیل بهتر است یا شیشه‌ای

کدخبر: 2376141

با توجه به طراحی‌های خاص آشپزخانه و گاها کمبود فضا، افراد ترجیح می‌دهند که بیشتر از اجاق ‌گازهای رومیزی نسبت به اجاق گازهای فردار استفاده کنند. گازهای رومیزی اغلب به صورت شیشه‌ای یا استیل ساخته می‌شود و با توجه به طراحی‌های متنوع و زیبایی خاصی که به آشپزخانه می‌بخشند، بسیار مورد اقبال واقع شده‌اند. اما انتخاب جنس این گازهای رومیزی همیشه برای خریداران جای تردید دارد. در ادامه به مقایسه گاز رومیزی شیشه‌ای و استیل می‌پردازیم تا بتوانید تردیدها را کنار بگذارید و اقدام به خرید نمایید.

چرا گاز رومیزی؟

گاز رومیزی از بهترین گزینه‌ها برای واحدهای آپارتمانی و آشپزخانه‌های کوچک است. این گازهای رومیزی نسبت به مدل‌های قدیمی خود، حجم کمتری را اشغال می کنند و حمل‌ و نقل آن‌ها بسیار ساده‌ است. از بخش زیرین گاز می‌توان برای نصب کابینت و کشو استفاده کرد و از نظر ایمنی انتخاب بسیار بهتری هستند. با تکنولوژی به کار رفته در گاز رومیزی، خطر آتش‌سوزی به شدت کاهش پیدا می‌کند. همچنین این مدل‌ها توان حرارتی بسیار بالایی دارند و انتخاب بسیاری از سرآشپزهای حرفه‌ای است. طراحی ظاهری بسیار شیک و جذابی دارند که از جمله معیارهای انتخاب گاز رومیزی است.

اجاق گاز رومیزی شیشه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

521

مهمترین مشخصه گازهای رومیزی شیشه‌ای، جنس صفحه اصلی اجاق گاز است که از جنس شیشه می باشد. در طراحی این گازهای رومیزی بهترین تجهیزات گازسوز و ترموکوپل‌های بسیار سریع استفاده شده است. به همین دلیل این نوع اجاق گازها عملکرد خوبی خواهند داشت و طول عمر آن‌ها نسبت به گازهای مشابه بیشتر است.

گاز شیشه‌ای یک محصول امن و مطمئن برای استفاده در خانه‌هایی است که تهویه مناسبی ندارند. زیرا بوی گاز از محیط خارج ‌می‌شود.

یک فندک الکتریکی در این گازها تعبیه شده تا کاربران به راحتی بتوانند شعله‌های گاز را روشن کنند. راندمان حرارتی آن‌ها 60% است و شعله‌های این نوع گاز امکان پخت غذاها را در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم می‌کنند. گازهای رومیزی کن و گازهای رومیزی آلتون را می‌توان بهترین گزینه ها برای خرید گاز صفحه‌ای شیشه‌ای نامید.

اجاق گاز رومیزی استیل چه ویژگی‌هایی دارد؟

هنگام مقایسه گاز رومیزی شیشه‌ای و استیل باید به این نکته توجه کنیم که در طراحی اجاق گازهای رومیزی استیل، از تجهیزات گازسوز مناسبی استفاده شده است. با وجود مجهز شدن گازهای رومیزی استیل به فندک الکتریکی، امکان روشن کردن شعله‌ها بسیار ساده‌تر شده است و کاربر هنگام استفاده از این اجاق گازها، مشکلی از بابت روشن کردن شعله‌ها ندارد.

نکته دیگر، ایمنی قابل قبول گازهای استیل است که به سبک گازهای کلاسیک طراحی شده‌اند. اجاق گازهای استیل به ترموکوپل‌های فوق سریع مجهز هستند و به محض این‌که شعله گاز خاموش شود، پخش گاز قطع می‌شود. در میان گازهای رومیزی استیل نیز، گازهای صفحه‌ای اخوان حرف اول را می‌زنند.

مقایسه اجاق گازهای رومیزی استیل و شیشه‌ای

تمیزکاری اجاق‌های رومیزی استیل و شیشه‌ای

مقایسه گاز شیشه ای و استیل در این مورد، بسیار توجه صاحب خانه‌ها به خود مشغول کرده است. تمیزی و نحوه تمیزکردن اجاق گازها اولین مورد در مقایسه گاز رومیزی شیشه‌ای و استیل است. گازهای رومیزی استیل به راحتی کثیف نمی‌شوند؛ چون فلز استیل به کار رفته در این اجاق گازها گردوخاک و لکه مواد غذایی را خیلی دیر نشان می‌دهد ولی در صورت کثیف شدن، تمیز کردن آن‌ها بسیار سخت و زمان‌بر است و تمام لکه‌ها و حتی اثر انگشت به سختی پاک و تمیز می‌شود. با این حال، اگر هر روز با یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنیم هیچ وقت به مشکل برنمی‌خوریم.

برای تمیز کردن گاز رومیزی شیشه‌ای، باید از وسایلی استفاده کنید که باعث ایجاد خش روی صفحه نشود. این گازها گردوخاک، روغن و لکه مواد غذایی را خیلی زود روی خود نشان می‌دهد و بهتر است پس از هر بار مصرف آنها را تمیز کنیم. تمیز کردن اجاق شیشه‌ای کار ساده‌ای است و زمان زیادی نمی‌گیرد. با استفاده از مقداری سرکه سفید روی شیشه آن، زیبایی و درخشندگی اول را به آن بازمی‌گردانید.

جذابیت‌های گاز استیل و شیشه‌ای

521

 

زمانی که در مقایسه گاز رومیزی شیشه‌ای و استیل به قسمت جذابیت محصول می‌رسیم، باید بگوییم که اجاق گازهای شیشه‌ای در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری دارند، اما گازهای استیل نیز از رقابت باز نماندند و با طرح‌های شکیل وارد بازار شده‌اند. گازهای رومیزی استیل با بدنه براق و یکدست، با دکوراسیون مدرن و با دکوراسیون سنتی و کلاسیک هماهنگ می‌شود و درخشندگی آن در همان نگاه اول، خریدار را به سمت خود جذب می‌کند.

گاز رومیزی شیشه‌ای با ظاهر بسیار لوکس و مدرن، زیبایی خاص و منحصربه‌فردی به آشپزخانه می‌بخشد. این گازها اغلب به رنگی مشکی و با صفحه‌ای مات طراحی می‌شوند. خانواده‌هایی که دکوراسیون منزل و همچنین آشپزخانه خود را به شیوه مدرن طراحی می‌کنند، نمی‌توانند از جذابیت این گاز چشم بپوشند و قطعا انتخاب آن‌ها گاز رومیزی شیشه‌ای است.

قدرت اشتعال گازهای شیشه‌ای و استیل

منبع تغذیه و انرژی این اجاق گازها می‌تواند برق یا گاز باشد. گازهای رومیزی برقی معمولا با هر دو جنس استیل و شیشه تولید می‌شود و بهترین مزیت آنها، درجه مصرفی A است. یعنی این اجاق گازها بازدهی بسیار بالا و مصرف برق پایینی دارند. امکان استفاده از منبع گاز در هر دو جنس شیشه‌ای و استیل وجود دارد و هر دو مقاومت خوبی در برابر حرارت از خود نشان می‌دهند.

دوام و ماندگاری اجاق‌های استیل و شیشه‌ای

شاید دوام و ماندگاری اجاق گاز مهمترین مورد در بحث مقایسه گاز رومیزی شیشه‌ای و استیل است. اجاق گازهای استیل از دوام و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار هستند. گازهای رومیزی استیل تنها زمانی مناسب گزینه خرید هستند که بدنه آن ضد زنگ باشد. در غیر این صورت گاز به تدریج دچار زنگ زدگی خواهد شد و نمی‌توان طولانی مدت از آن استفاده کرد.

در گازهای رومیزی شیشه‌ای، تمام قسمت گاز به صورت شیشه است و چدن‌ها فقط روی گاز و در اطراف شعله قرار گرفته‌اند. صفحه شیشه‌ای این گازها در برابر خط و خش بسیار مقاوم هستند و اغلب از نوع نشکن و بسیار مقاوم در برابر حرارت هستند. برخلاف تصور افراد درباره این گازها، با قرار گرفتن اجسام سنگین روی آن‌ها یا حتی سر ریز شدن آب جوش یا مواد غذایی داغ ترک نمی‌خورند. این نوع از گازها اغلب از لبه آسیب می‌بینند که در برخی طراحی‌ها، با لبه تراش خورده این مشکل نیز برطرف شده است.

در خرید باید به نیاز خود توجه کنید.

با توجه به ویژگی‌های بیان شده و پس از مقایسه گاز رومیزی شیشه‌ای و استیل، به طور قطع نمی‌توان گفت که کدام یک گزینه بهتری برای خرید است. نکته مهم این است که گازهای شیشه‌ای و استیل از یک برند خاص، قطعات داخلی و کیفیت یکسانی دارند و تنها ظاهر آن‌ها متفاوت تولید شده است. پس اگر برند خاصی را مد نظر دارید، انتخاب را برای شما بسیار ساده‌تر می‌شود.

کلام آخر

به طور کلی پس از مقایسه گاز رومیزی شیشه‌ای و استیل، باید گفت زیبایی گاز رومیزی شیشه‌ای بیشتر به چشم می‌آید، هرچند که نسبت به گازهای رومیزی استیل گران‌تر هستند. در عوض عمر و دوام گازهای رومیزی استیل بیشتر است و اگر خانواده پرجمعیتی هستید و یا نمی‌خواهید هزینه زیادی برای خرید گاز اختصاص دهید، گازهای رومیزی استیل حتما رضایت شما را جلب می‌کنند.

بنابراین، نیاز و سلیقه شما است که در نهایت خرید شما را قطعی می‌کند. پس قبل از دیدن مدل‌های متنوع و طرح‌های جذاب موجود در بازار و همچنین پیش از مقایسه گازها رومیزی شیشه ای و استیل، حتما الویت‌های خود را مشخص کنید.

 

 

 

ارسال نظر: