آشنایی با دمنوش و دمنوش میوه ای و خواص آنها

کدخبر: 2376165

دمنوش چیست؟

امروزه خرید دمنوش و استفاده از آن در میان مردم بسیار رواج پیدا کرده است. دمنوش این نوشیدنی خوش طعم و پر خاصیت برای کاهش استرس و فشار روزانه و خستگی ها بسیار موثر است و به دلیل تاثیر آن در کنترل برخی بیماری ها تبدیل به نوشیدنی محبوب بسیاری افراد شده است.

دمنوش ترکیبی است از ریشه، میوه، گل، ساقه، برگ یا پوست گیاهان. دمنوش ممکن است از یک گیاه یا ترکیبی از چند گیاه تولید شده باشد، به طور مثال برخی دمنوش ها مانند دمنوش آرامش (حاوی سنبلطیب) مهرگیاه علاوه بر گیاه بی نظیر سنبلطیب، از نعنا، به لیمو، چای ترش و ... نیز در تولید خود استفاده نموده است. دمنوش همچنین می تواند به شکل میوه ای و یا از ترکیب میوه و گیاه تولید شود؛ دمنوش سیب و دارچین مهر گیاه نمونه ای از دمنوش میوه ای و گیاهی می باشد.

دمنوش از دیرباز در ایران استفاده می شده است اما همواره زیر سلطه مصرف چای بوده است. استفاده از دمنوش در سال های دور بیشتر معطوف به درمان گیاهی بوده و در ایران باستان و دوران زرتشت از آن برای درمان بیماری ها استفاده می شده است.

امروزه دمنوش علاوه بر اینکه می تواند خواص دارویی و درمانی گیاهان را در قالب دمنوش به خریداران ارائه کند می تواند جایگزین نوشیدنی های دیگری همچون چای و قهوه باشد که دارای کافئین هستند. بسیاری از افراد تمایلی به استفاده از نوشیدنی های کافئین دار ندارند و از آنجا که دمنوش حاوی کافئین نیست می تواند خرید دمنوش جایگزین مناسبی برای این نوشیدنی ها باشد.

مجموعه دمنوش های میوه ای مهرگیاه

دمنوش به دلیل ترکیبات گیاهی خود سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است و علاوه بر این موارد با توجه به نوع گیاه خود می تواند خواص درمانی نیز داشته باشد. امروزه دمنوش هایی مانند آویشن، اسطوخودوس، بابونه، بادرنجبویه و بسیاری موارد دیگر می توانند در تقویت اعصاب، بهبود وضعیت گوارش، تقویت مفاصل و ... مفید باشند.

دمنوش انواع مختلفی دارد و خواص درمانی آنها متفاوت می باشد. نکته مهم در استفاده از دمنوش ها این است که اگر دچار بیماری یا شرایط پزشکی خاصی هستید حتما پیش از استفاده از دمنوش ها با پزشک خود مشورت نمایید. برخی از دمنوش ها مانند زیره، گشنیز، رازیانه اگر به مقدار مناسبی استفاده شوند مصرف آنها به شکل روزمره بدون اشکال است اما برخی دیگر مانند گل گاوزبان به دلیل تاثیر بر کاهش و افزایش فشار خون می توانند مشکلاتی را در افراد مبتلا به فشار خون ایجاد کنند و بنابراین نیازمند به نظر پزشک هستند.

دمنوش میوه ای و گیاهی امروزه در ترکیب های مختلفی تولید و به فروش می رسند. دمنوش میوه ای و گیاهی مهرگیاه از جمله دمنوش هایی است که طرفداران بسیاری دارد و به دلیل میزان متناسب گیاهان و میوه ها در کنار هم طعم بی نظیری را به فرد هدیه می دهد. دمنوش میوه ای مهرگیاه در شکل های متنوعی مانند دمنوش میوه ای توت و میوه های قرمز، دمنوش میوه ای سیب و دارچین، دمنوش میوه ای بلوبری و ... به  شکل تی بگ و پاکتی تولید شده است و حس دلپذیری از یک نوشیدنی سالم و مغذی را به شما عرضه می کند.

25152

 

دمنوش میوه ای چیست؟

یکی از انواع دمنوش، دمنوش میوه ای است. دمنوش میوه ای طرفداران بسیاری دارد و در انواع تی بگ یا پاکتی به تولید می رسد. در دمنوش میوه ای به جای اجزای گیاه مانند ساقه، برگ، ریشه و گل گیاه از میوه خشک یا تازه استفاده شده است. خرید دمنوش میوه ای می تواند در بسیاری از زمان های سال که برخی میوه ها در دسترس نیستند جایگزین مناسبی برای آن میوه ها باشد و فواید آنها را به بدن برساند.

دمنوش میوه ای یا تنها از میوه تشکیل شده و یا در ترکیب با گیاهان است. یکی از دمنوش های میوه ای بسیار خوش طعم دمنوش سیب و دارچین است که توسط برند مهر گیاه نیز به تولید رسیده است. از دیگر دمنوش های میوه ای می توان به دمنوش میوه ای مرکبات و دمنوش میوه ای زرشک اشاره کرد که می توانند مناسب طبع و سلیقه هر گروهی باشند.

 دمنوش میوه ای همچون انواع دیگر دمنوش بدون کافئین است و می تواند جایگزین مناسبی برای انواع نوشیدنی حاوی کافئین مانند چای و قهوه باشد. دمنوش میوه ای سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و دیگر ترکیبات مفید میوه ها است و نوشیدن آن می تواند به بهبود سیستم ایمنی بدن و دفع سموم از بدن یاری رساند.

برند مهر گیاه با تولید انواع دمنوش میوه ای توانسته است رضایت هر نوع طبع و سلیقه ای را در انتخاب نوشیدنی بدست آورد و با تولید دمنوش میوه ای در انواع مختلف و در شکل تی بگ و پاکتی طعم بی نظیر دمنوش میوه ای را به خریداران عرضه کند.

خرید انواع دمنوش میوه ای از فروشگاه مهر گیاه

برای خرید انواع دمنوش میوه ای شما می توانید از فروشگاه مهرگیاه محصول مناسب خود را خریداری نمایید و در سریع ترین زمان ممکن آن را دریافت کنید. فروشگاه مهرگیاه با سابقه بسیار در تولید انواع دمنوش میوه ای و گیاهی، محصولات خود را با استفاده از بهترین ترکیبات گیاهی و میوه ای تولید و به مصرف کننده عرضه می دارد. انواع دمنوش میوه ای پاکتی و تی بگ در طعم های مختلف از فروشگاه مهرگیاه در دسترس شماست.

 

 

ارسال نظر: