استفاده از سوله صنعتی یا تیرورقی چه مزایایی دارد؟

کدخبر: 2376415

رایج‌ترین روش ساخت سوله که نه تنها در حال حاضر بلکه در گذشته نیز وجود داشته است، ساخت سوله به روش استفاده از تیرورق است. سوله‌ها سازه‌هایی شیبدار هستند که با استفاده از متریال‌های مختلف روی کار می‌آیند. تیرورق یکی از این متریال‌ها است. این ورق‌ها دارای وزن بالایی هستند و معمولاً برای ساخت سوله فلزی صنعتی به کار می‌آیند. در روش ساخت سوله‌های تیرورقی تنها می‌توان سوله‌ای را ساخت که ابعاد دهانه آن بیشتر از ۲۰ و یا کمتر از آن است. البته در گذشته این امر محدودیت داشت اما به لطف پیشرفت تجهیزات این محدودیت از بین رفت. در ادامه در مورد سوله تیرورقی صنعتی و مزایای استفاده از آن صحبت خواهیم کرد.

خصوصیات سوله‌های تیرورقی

سوله‌ تیرورقی صنعتی با استحکام بالایی روی کار می‌آید. فاصله‌ای که برای میانه قاب‌های این نوع از سوله‌ها در نظر گرفته شده است، ۶ متر است. سقف سوله نیز به طور شیب دار طراحی و ساخته می‌شود. گفتنی است که تیرورق‌های به کار رفته در ساختار این سوله‌ها متریالی محکم و غیر قابل نفوذ هستند که می‌توانند ماندگاری سوله را افزایش دهند. در تمامی مراحلی که این نوع از سوله‌ها احداث می‌شوند، باید کارشناسانی حضور داشته باشند تا روند اجرای سوله به طور استاندارد پیش برود. اگر ساخت سوله فلزی در تبریز را به قارتال بسپارید، می‌توانید از استاندارد بودن این سوله اطمینان حاصل کنید.

یکی از خصوصیات سوله‌ها این است که فاصله قاب‌ها در آن‌ها زیاد است. بنابراین باید از تیر و ستون‌های بیشتری برای توانایی تحمل وزن این سازه استفاده کرد. در ضمن باید بدانید که این سوله‌ها می‌توانند انواع جرثقیل‌ها را در خود جای دهند و از انواع تجهیزات و امکانات نیز برخوردار باشند. برای ساخت محیط‌های صنعتی سوله‌های تیرورقی صنعتی را یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های پیش رو میداد.

اجزای سوله تیرورقی

سوله‌های تیرورقی که پرکاربردترین نوع سوله‌ها هستند، از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند. سوله تیرورقی صنعتی دارای قاب‌های اصلی است که این قاب‌ها را مهم‌ترین بخش در ساختار سوله به حساب می‌آورند. در واقع قاب اصلی این سوله همان چارچوبی است که در ساختار سوله وجود دارد. پس از نصب قاب اجزایی همچون بولت، سگراد، رفتر، استرات، مهاربند و بادبند بر روی این سوله نصب می‌شوند. به هنگام نصب هر کدام از این اجزا باید به نکات اجرایی توجه داشت تا کیفیت سوله ارتقا پیدا کند. برای وصل کردن قطعات مختلف سوله به هم از پیچ و مهره نیز استفاده می‌شود. برای ساخت سوله فلزی ابتدا باید از این اجزا مطلع باشید. سپس سوله را پیاده سازی کنید. بدیهی است که به هر میزان که اطلاعات شما بیشتر باشد، نظارت بر مراحل ساخت سوله فلزی بهتر خواهد شد.

سوله تیرورقی و استحکام بالای آن

سوله‌های تیرورقی اگر با توجه به نکات استاندارد ساخته شوند، سوله‌هایی کاملاً مستحکم هستند. با این وجود نیروی باد، بار برف، بار باران یا اثر تخریبی زلزله نمی‌تواند به این سازه‌ها آسیبی وارد کند. پس ضررهای جبران ناپذیر و هزینه‌های هنگفت برای اجرای مجدد و ترمیم سوله نیز به بار نخواهد آمد.

این نوع سوله‌ها ( سوله تیرورقی صنعتی) باید زیر نظر تولید کنندگان ماهر و با تجربه احداث شوند. در غیر این صورت عکس این اتفاقات رخ خواهد داد. توجه داشته باشید که برای افزایش استحکام سوله از ستون‌های بیشتری استفاده می‌شود. این کار باعث می‌شود که وزن سوله نیز به راحتی تحمل شود.

قابلیت بازیافت و سرعت نصب بالا سوله تیرورقی صنعتی

سوله‌های تیرورقی از متریال‌هایی ساخته می‌شوند که امکان بازیافت آن‌ها وجود دارد. بنابراین پس از این که سوله تیرورقی صنعتی تخریب شد یا کاربری خود را از دست داد، می‌توان اجزای آن را به دست بازیافت سپرد. در ضمن یکی از اصلی‌ترین مزایای سوله‌های تیرورقی این است که به سرعت نصب شده و به سرعت مونتاژ می‌شوند. نصب این سوله‌ها در مقایسه با نصب سایر سوله‌ها بسیار آسان‌تر است. البته برای نصب هر کدام از سازه‌ها لازم است که به نظر کارشناسان فنی توجه شود. در غیر این صورت خسارت غیر قابل جبران به بار خواهد آمد.

قابلیت ساخت سوله به طور طبقه‌ای و جا به جایی آسان

لازم به ذکر است که سوله تیرورقی صنعتی به گونه‌ای ساخته می‌شود که می‌توان آن را طبقه‌ای کرد. برای آن دسته از کارفرمایانی که نیاز به محیط‌های چند طبقه دارند، این قابلیت می‌تواند منحصر به فردترین قابلیت باشد. در صورتی که امکان ساخت سوله طبقه‌ای در سایر سوله‌ها مثل سوله سبک یا سوله یو بی ام وجود ندارد. باید گفت که قابلیت جا به جایی این سوله‌ها نیز آسان است. اگر به کمک پیچ و مهره احداث کنید، می‌توانید از اعضای آن را پس از مدتی از هم جدا و کاربری آن را تغییر دهید.

سوله‌های تیرورقی؛ سوله‌هایی با اشغال فضای کم

یکی دیگر از مزایایی که برای ساخت سوله فلزی تیرورقی باید بدان توجه داشت، اشغال فضای کم توسط این سوله‌ها است. با توجه به این که در ساخت این سازه‌ها از تیر و ستون‌های فلزی استفاده می‌شود، فضای کمتری توسط آن‌ها اشغال خواهد شد. در نتیجه بسیاری از افرادی که زمینه‌های کوچکی را برای ساخت سوله در بر دارند می‌توانند از این سوله‌ها که‌ جای کمی را اشغال می‌کنند، استفاده کنند.

سفارش ساخت سوله فلزی تیرورقی

در صورتی که تمایل به ساخت سوله‌های تیرورقی دارید، بهترین کار ممکن این است که ابتدا ابعاد سوله را برآورد کنید. این کار می‌تواند توسط یک فرد ماهر در زمینه تولید سوله انجام شود یا توسط خود کاربر انجام گیرد. بدیهی است که اگر فردی ماهر ابعاد سوله را مشخص کند، اقدامات بعدی بهتر جلو خواهند رفت.

در گام بعد باید هزینه‌های ساخت سوله را محاسبه کنید. توجه داشته باشید که انتخاب برترین شرکت ساخت سوله باعث می‌شود که میزان این هزینه‌ها تا حد زیادی کاهش یابد. در عین حال که سازه‌ای باکیفیت نیز روی کار می‌آید. توصیه ما در قارتال به شما این است که پیش از خرید سوله ابتدا با افراد ماهر در این زمینه مشورت کنید. مشورت با این افراد باعث می‌شود که هزینه‌های اضافی کاهش پیدا کند و سوله‌ای مستحکم روی کار بیاید. آن هم با قیمتی مناسب و ارزان!

خرید اینترنتی سوله تیرورقی صنعتی از قارتال

ممکن است هنوز موفق به یافتن برترین شرکت تولید سوله نشده باشید. اگر به دنبال شرکتی هستید که از کادر فنی باتجربه برای ساخت سوله های فلزی برخوردار باشد و از تجهیزات پیشرفته استفاده کند، پیشنهاد ما به شما شرکت قارتال است. قارتال آذین نقش یکی از برترین شرکت‌ها در زمینه ساخت سوله به شمار می‌آید که همواره آماده خدمات رسانی به شما عزیزان است. کادر فنی قارتال از افراد ماهر و باتجربه  برای ساخت سوله برخوردار شده‌اند. در حالی که نظارت به مراحل ساخت سوله نیز به کمک مهندسین مجرب قارتال صورت می‌گیرد. بنابراین هیچ ‌نگرانی از بابت استاندارد بودن انواع سوله‌ و سازه های فلزی باقی نخواهد ماند.

امروزه شما می‌توانید سفارشات ساخت سوله تیرورقی صنعتی را به صورت اینترنتی در قارتال ثبت کنید. کافی است بر روی آدرس https://gartalco.com/ کلیک کرده و وارد سایت قارتال شوید. سپس نوع سوله را انتخاب کرده و پس از مشاوره گرفتن، سفارش خود را ثبت نمایید.

 

 

 

ارسال نظر: