چه بیمه هایی ، بیمه تکمیلی انفرادی دارند؟

کدخبر: 2376531

شرکت‌های بیمه‌ای همیشه برای اینکه بتوانند خدمات بهتری را به افراد جامعه ارائه کنند، طرح‌ها و تنوع بیمه نامه را ارائه خواهند کرد. بیمه درمان تکمیلی هم یکی از بیمه نامه‌های مهم و قابل خریداری است که با توجه به شرایط بیمه‌گزار طراحی شده و در طرح‌های مختلف مانند: بیمه تکمیلی انفرادی صادر می‌شود. این بیمه نامه برای حمایت و پشتوانه بودن صادر خواهد شد تا هنگام بروز بیماری و نیاز به خدمات پزشکی، نگرانی برای جبران هزینه‌ها وجود نداشته باشد. برای اینکه بتوانید از خدمات درمانی و پوشش‌های این بیمه نامه اطلاع داشته باشید تا انتهای متن همراه ما باشید.

بیمه تکمیلی چیست؟

اول از همه باید به این سوال پاسخ دهیم که بیمه مکمل چیست؟ بیمه تکمیلی که تحت عنوان بیمه درمان تکمیلی و بیمه تکمیلی درمان از آن یاد می‌شود، از انواع بیمه های درمان و بیمه‌ای برای جبران هزینه‌های بالای درمان بیماری‌هاست. بخش زیادی از هزینه‌های درمان را در زمان بیماری یا حتی بعد از آن می‌توان به بیمه تکمیلی خدمات درمانی سپرد!

برای این که بتوانید بخش از زیادی از هزینه های درمان را به بیمه تکمیلی واگذار کنید، می‌بایست اول یک بیمه پایه داشته باشید؛ سپس بیمه تکمیلی تهیه کنید. شما می‌توانید هر سال با پرداخت مبلغ حق بیمه از پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی استفاده کنید. در واقع می توان گفت، خرید بیمه تکمیلی، یک آینده‌نگری هوشمندانه در روزهای سلامتی برای روزهای بیماری ست! به عبارت دیگر، این کار، تجربه عملی این جمله معروف را تداعی می‌کند ” پیشگیری بهتر از درمان است”.

منظور از بیمه تکمیلی انفرادی چیست؟

بیمه تکمیلی انفرادی چیست؟

 

بیمه تکمیلی انفرادی یکی از طرح‌های بیمه‌ای است که به درخواست بیمه‌گزار صادر می‌شود. این بیمه نامه هزینه‌های مازاد درمان و خدمات پزشکی و آزمایشگاهی که تحت پوشش دارد را تا سقف تعهدات خود جبران خسارت خواهد کرد. همچنین دو نوع پوشش اصلی و اضافی دارد که هریک جبران کننده خطرات و خسارت‌های مختلف مرتبط با بیماری هستند.

پوشش‌های بیمه تکمیلی انفرادی

شرکت‌های بیمه‌ای با توجه به محدود بودن خدمات بیمه‌های پایه برای جبران برخی از بیماری‌ها سعی کرده‌اند که تهیه بیمه درمان تکمیلی را فرهنگسازی کنند. زیرا این بیمه نامه با طرح‌های مختلفی که دارد می‌تواند هزینه‌های مازاد را جبران کند. اما دقت کنید که نیاز است قبل از تهیه بیمه تکمیلی انفرادی از خدمات و پوشش‌های شرکت‌های بیمه‌ای اطلاع داشته باشید تا بهترین بیمه نامه با سقف تعهدات را انتخاب کنید. بنابراین برای اینکه از خدمات و پوشش‌های شرکت‌های بیمه اطلاع داشته باشید، نیاز است که از سامانه آنلاین بیمه دات کام استفاده کنید تا با روش استعلام و مقایسه خدمات و قیمت بیمه نامه درمان شرکت‌های بیمه، بهترین بیمه نامه را تهیه کنید. کافی است که به سایت بیمه دات کام مراجعه کرده و در منوی محصولات بیمه نامه خود را خریداری کنید. دقت داشته باشید که هنگام خرید بیمه تکمیلی، سقف تعهدات را در شرکت‌های بیمه‌ای انتخاب کنید تا خسارت‌های بیشتری برای هزینه‌های شما پرداخت شود. به طور کلی شرکت‌های بیمه، پوشش‌های گوناگونی را ارائه می‌کنند که هنگام خرید بیمه نامه باید به آن توجه کرد.

به طور کلی پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه درمان تکمیلی عبارتند از:

 

پوشش های بیمه درمان تکمیلی

 

 

  1. پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی تا سقف تعهدات (به غیر از خدمات زیبایی)
  2. هزینه‌های نازایی و درمان ناباروری
  3. جبران هزینه ناهنجاری‌ها و بیماری‌های جنین (تست‌های غربالگری)
  4. جبران خسارت‌های عمل‌های سرپایی مانند: شکستگی و در رفتگی، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزر درمانی
  5. جبران هزینه جراحی عیوب انکساری چشم
  6. هزینه‌های آمبولانس شهری و بین شهری
  7. جبران هزینه‌های بستری، جراحی، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، انواع  سنگ شکن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود و Day Care
  8. پرداخت خسارت و جبران هزینه‌های پاراکلینیکی مانند: سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن و آندوسکوپی، MRI، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو و دانسیتومتری، تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی شامل اسپیرومتری و PFT، نوار عضله EMG، نوار عصب NCV، نوار مغز EEG، نوار مثانه، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، هولتر مانیتورینگ قلب و آنژیوگرافی چشم
  9. پرداخت هزینه‌های خرید عینک و سمعک
  10. پرداخت خسارت‌های جراحی‌های مهم که مرتبط با سرطان، مغز، اعصاب مرکزی و نخاع (به استثنای دیسک ستون فقرات)، گامانایف، قلب، پیوند ریه، کبد، کلیه و مغز استخوان
  11. جبران هزینه‌های عمل‌هایی مانند: زایمان اعم از طبیعی و سزارین
  12. جبران خسارت‌ها و هزینه‌های دارو و خدمات اورژانس غیر بستری
  13. جبران هزینه خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایش‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب‌ شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب و فیزیوتراپی (به استثنای چکاپ)

معیار مهم در انتخاب بیمه درمان تکمیلی

سوالی که بسیاری از افراد در بیمه تکمیلی انفرادی می‌پرسند این است که چه معیار‌های مهمی‌ برای خرید بیمه نامه نیاز است که بهترین خدمات را از شرکت بیمه دریافت کرد؟

بیمه‌گزار برای اینکه بتواند از خدمات ویژه و پوشش‌های مناسب برخوردار باشد، نیاز است که یکسری الویت‌ها و معیار‌های مختلف را داشته باشد که این موارد به شرح زیر هستند:

  1. بررسی طرح‌های مختلف بیمه تکمیلی در شرکت‌های مختلف بیمه
  2. تعداد خطرات تحت پوشش در بیمه نامه
  3. سقف تعهدات بیمه ‌نامه
  4. دوره انتظار بیمه‌ نامه و فرانشیز بیمه ‌نامه
  5. تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد و در دسترس بودن آن‌ها در مناطق مختلف کشور
  6. حق بیمه و قیمت پرداختی بیمه نامه

تمامی ‌‌مواردی که گفته شد باید در نظر داشت تا بتوان یک بیمه نامه بدون نقص را خریداری کرد.

هزینه بیمه تکمیلی چقدر است؟

برای اینکه هزینه بیمه درمان تکمیلی انفرادی را بدانید نیاز است که یکسری شرایط و عوامل را در کنار هم قرار دهید تا قیمت بیمه نامه مشخص شود. به طور کلی عوامل مختلف زیر می‌توانند قیمت بیمه نامه را تغییر دهند:

  1. سن
  2. سابقه پرونده پزشکی
  3. شغل شخص بیمه‌گزار
  4. انتخاب پوشش‌های بیمه‌ای

نکات مهم در خرید بیمه تکمیلی انفرادی

قبل از اینکه برای خرید بیمه نامه تکمیلی اقدام کنید، نیاز است که یکسری نکات و قوانین را بدانید تا هنگام تهیه بیمه نامه بهترین بیمه تکمیلی را خریداری کنید. به طور کلی نکات مهم که بهتر است قبل از تهیه بیمه نامه به آن‌ها توجه داشت عبارتند از:

  1. طرح‌های بیمه تکمیلی
  2. سقف جبران هزینه‌های تحت پوشش
  3. مراکز درمانی طرف قرارداد و در دسترس بودن بیمه‌گر
  4. قیمت سقف تعهدات بیمه ‌نامه
  5. فرانشیز بیمه ‌نامه
  6. دوره انتظار بیمه ‌نامه
  7. مدت بیمه ‌نامه
  8.  حق ‌بیمه پرداختی

بیمه درمان تکمیلی انفرادی چه مزیت‌هایی دارد؟

به طور حتم تمام بیمه نامه‌ها یکسری مزیت برای بیمه‌گزار دارند که افراد برای خرید بیمه ترغیب می‌شوند. همچنین با توجه به بالا رفتن هزینه‌های درمانی و محدود بودن پوشش‌ها و خدمات بیمه‌های پایه، تهیه بیمه درمان تکمیلی به یک ضرورت تبدیل شده است. اما چرا این بیمه نامه را تهیه کرد؟

بهره‌مندی از مزیت‌ها و خدمات بیمه تکمیلی انفرادی باعث شده که بیمه‌گزار برای تهیه این بیمه نامه حق بیمه پرداخت کند. اما به طور کلی مزیت‌های بیمه درمان عبارتند از:

  1. پرداخت هزینه زایمان
  2. هزینه‌های دندانپزشکی
  3. جبران هزینه‌های جراحی
  4. جبران هزینه‌های ویزیت و دارو
  5. جبران هزینه‌های کلینیکی و پاراکلینیکی
  6. توانایی مراجعه به بیمارستان‌های خصوصی طرف قرارداد با شرکت بیمه

اهمیت خرید بیمه تکمیلی

با توجه به اینکه برای خرید بیمه تکمیلی باید تحت پوشش‌های بیمه تامین اجتماعی یا خدمات درمانی بود، پیشنهاد می‌کنیم که برای جبران هزینه‌های ناشی از بیماری علاوه بر اینکه از خدمات بیمه پایه بهره‌مند می‌شوید از بیمه درمان تکمیلی هم استفاده کنید. به غیر از تعرفه‌ها و طرح‌های گوناگون شرکت‌های بیمه‌گزار، عوامل گوناگونی در تعیین قیمت و هزینه بیمه تکمیلی درمان به شرح زیر تاثیرگذارند:

1. سقف تعهدات و پوشش‌های بیمه‌ای انتخابی: هرچه پوشش‌ها و تعهدات بیمه‌ای بیشتری در طرح بیمه تکمیلی درمان انتخاب گردد، به مراتب هزینه بیمه درمان تکمیلی نیز بالاتر خواهد بود.

2. سن بیمه‌گزار: سن بیمه گزار در تعیین میزان حق بیمه درمان تکمیلی تاثیرگذار است. معمولا شرکت‌های بیمه‌ای دسته بندی‌های سنی گوناگون با حق بیمه‌های معین برای هر یک در نظر می‌گیرند.

3. تعداد بیمه‌گزاران: در بیمه تکمیلی گروهی، تعداد متقاضیان بیمه‌ای از تعداد معینی که فراتر رود؛ مبلغ حق بیمه درمان تکمیلی کاهش خواهد یافت.

 باخرید بیمه تکمیلیی می‌توان تا حدود زیادی از میزان ریسک جبران هزینه‌های درمان پزشکی و جراحی‌ها را به شرکت بیمه منتقل کرد. همچنین به طور کلی با توجه به شرایط زندگی این روزها، سطح آلودگی هوا و کیفیت غذاهای فست فود، بروز بیماری و مبتلا شدن به برخی از بیماری‌ها رو به افزایش است و با تهیه بیمه نامه تکمیلی می‌توان هزینه‌های درمان را کاهش داد.

 

 

ارسال نظر: