چطور ایزوگام بی کیفیت را تشخیص دهیم؟

کدخبر: 2376586

ایزوگام یک عایق رطوبتی است که بر روی پشت بام، دیوار ها و در کف سرویس بهداشتی و حمام نصب می شود. هنگام خرید این محصول باید به نکات بسیار زیادی توجه داشته باشید. یک ایزوگام مرغوب و با کیفیت نه تنها طول عمر زیادی دارد بلکه به خوبی می تواند از ساختمان را در مقابل رطوبت محافظت کند. برند های مختلفی همه روزه در حال تولید ایزوگام هستند؛ هر کدام نیز ایزوگام خود را به عنوان بهترین معرفی می کنند. بنابراین هنگام خرید باید از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

3 آزمایش ساده برای تشخیص کیفیت ایزوگام

هنگام خرید ایزوگام به این نکته توجه داشته باشید که ایزوگام خریداری شده باید کاملا سالم و فاقد بریدگی و شکاف باشد. در مرحله بعد کیفیت و جنس ایزوگام را باید مورد بررسی قرار دهید.

می توانید با استفاده از چند آزمایش ساده جنس و کیفیت ایزوگام را مورد بررسی قرار دهید. ایزوگام مرغوب بوی خاصی نمی دهد اما ایزوگامی که کیفیت آن پایین باشد بوی نامطبوعی دارد. علت بوی بد ایزوگام های نامرغوب استفاده از مواد اولیه نامرغوب، هنگام تولید آن ها می باشد.

آزمایش دیگری که می تواند کیفیت ایزوگام را تا حدودی تعیین کند قرار دادن تکه ای از ایزوگام در فریزر می باشد. چنانچه ایزوگام مرغوب باشد بعد از خروج از فریزر دچار شکستگی نمی شود.

 اگر ایزوگام خریداری شده را بکشید و به سرعت پاره نشود نشان دهنده کیفیت بالای آن می باشد. ایزوگام نامرغوب در اثر کشیدن به سرعت پاره می شود.

اگر نکات لازم را هنگام خرید این محصول رعایت کنید می توانید از محصولی با کیفیت بهره ببرید. کیفیت و جنس ایزوگام بسیار حائز اهمیت می باشد. ایزوگام بی کیفیت می تواند باعث آسیب رساندن به ساختمان شود.

چطور ایزوگام بی کیفیت را تشخیص دهیم؟

عوامل تاثیر گذار در قیمت و کیفیت ایزوگام

از آنجایی که  ایزوگام با کیفیت های مختلفی تولید می شود مسلماً این کیفیت ها در قیمت هم تاثیر گذار بوده و لذا شاهد قیمت های متنوع ایزوگام در بازار هستیم. در این مطلب ما به مواردی که در قیمت ایزوگام تاثیر گذارمیباشند اشاره می نماییم:

1 . نوع قیر مصرفی:

1 . ایزوگام bpp که اصطلاحاً پلیمری گفته میشود که در ساخت آن از قیر 70×60 خالص پالایشگاهی استفاده میشود.

2 . ایزوگام bof  که اصطلاحاً ایزوگام دمیده گفته میشود که در ساخت آن از مخلوط  قیر مازوت به همراه قیر 70×60 استفاده می گردد – البته درصد اختلاط در بین شرکت های ایزوگام متفاوت میباشد.

2 . ضخامت ایزوگام :

ایزوگام معمولا در ضخامت های 4 میل و 3.7 میل و 3.5 میل تولید میشود.

3  . نوع ایزوگام از نظر ظاهری:

ایزوگام از نظر ظاهری به دو دسته  فویلدار و پودری تقسیم میگردد . ایزوگام های پودری برای سطوحی که بعد از نصب ایزوگام ،پوشیده می شوند و نوع فویلدار برای سطوحی که ایزوگام، در معرض نور مستقیم  آفتاب قرار می گیرد بکار می رود. با خرید ایزوگام فویلدار تا مدت ها می توانید از ساختمان خود در مقابل رطوبت محافظت کنید. ایزوگام فویلدار ایزوگام های معمولی هستند که یک لایه آلومینیومی دارند. ایزوگام های فویلدار نسبت به نمونه های فاقد فویل مقاومت بیشتری در مقابل نور خورشید و دما دارند. در هنگام افزایش دما و گرم شدن هوا فویل ایزوگام، نور خورشید را منعکس می کند و از روان شدن قیر موجود در ایزوگام جلوگیری می کند. این نمونه ایزوگام برای مکان هایی که مستقیما در معرض تابش نور خورشید هستند بسیار مناسب می باشند.

4.  نوع ایزوگام از نظر مواد اولیه

معمولا ایزوگام همه شرکت های تولید کننده از پلی استر سوزنی نبافته + تیشو (الیاف شیشه) نخدار تهیه می شود و تفاوت چندانی در این زمینه با هم ندارند، در اصل عمده تفاوت کیفیت و قیمت ایزوگام حاصل نوع قیر مصرفی در آن  می باشد.

5 . نصب ایزوگام

بعد از انتخاب یک ایزوگام با کیفیت مسئله ای که بسیار حائز اهمیت است و متاسفانه مشتریان  اصلا به آن دقت نمی کنند ،کیفیت نصب ایزوگام می باشد .یک نصاب ماهر ابتدا باید ناودان ها را به خوبی آب بندی و سپس ایزوگام را با شیب بندی صحیح اجرا نماید  تا آب روی ایزوگام جمع نشود .

ایزوگام را در حد مناسب حرارت داده و قسمت همپوشانی ایزوگام را با دقت جوشکاری نماید. متاسفانه بعضی از نصاب ها برای هر چه سریعتر تمام شدن کار ،حرارت لازم را به ایزوگام نمی دهند و این امر موجب پایین آمدن کیفیت کار میگردد.

نمایندگی مجاز فروش و نصب ایزوگام در تهران

 عایق پویان ، نمایندگی ایزوگام دلیجان در تهران ، با توجه به نیاز خریدار ،ایزوگام هایی متنوع از نظر قیمت و کاربرد را عرضه می نماید تا خریداران بهترین انتخاب را داشته باشند .

نصب ایزوگام در توسط نمایندگی ایزوگام در تهران  به همراه 5 سال بیه نامه مسئولیت و 10 سال ضمانتنامه کتبی انجام می شود. برای استعلام قیمت ایزوگام با نصب در تهران ، با عایق پویان تماس بگیرید. ۰۹۱۲۵۲۵۷۷۹۲

 

 

ارسال نظر: