مراحل واردات از چین

کدخبر: 2376741

برای واردات از چین راه‌های زیادی وجود دارد، اما بنابر دلایلی که همه ما از آن آگاه هستیم، یافتن سریع‌ترین راه برای انجام اینکار بسیار مهم است. مهم‌ترین این دلایل این است که زمان ارزشمندترین دارای ما است و البته اگر کارهای واردات کالا از چین در زمان کمتری انجام شود طبیعتا سود این واردات زودتر به ما برگردانده شده و سریع‌تر رشد خواهیم کرد. اما آیا می‌توان سریع‌ترین راه برای انجام این عملیات را یافت؟ بله. این راه سریع وجود دارد و ما قصد داریم به طور کامل توضیح دهیم. 

برای واردات از چین با شرکت بازرگانی علی والا کلیک کنید

خرید از چین

زمانی واردات از چین به‌سرعت انجام می‌شود که بتوان مراحل گوناگون آن یعنی خرید کالا، ترخیص کالاهای خریداری شده از گمرک چین و ارسال آنها به ایران را اصولی انجام داد. یکی از زمان‌برترین مراحل واردات کالا از چین نیز همین مرحله اول آن یعنی خرید کالاست. برای خرید کالا از چین لازم است که شما در ابتدا یک‌سری شرکت فروشنده کالای مرتبط با چیزی که قصد واردات آن را دارید بیابید و سپس از میان آنها بهترینشان را انتخاب و به آن درخواست خرید ارسال کنید. 

یافتن شرکت‌های مناسب برای خرید زمان‌بر است، اما در عوض لازم است چرا که کیفیت واردت شما را تضمین می‌کند. روشی که برای کاهش زمان یافتن شرکت‌های فروشنده پیشنهاد می‌شود و البته روشی است که برای انجام تمام مراحل در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیشنهاد می‌شود، سپردن کارهای واردات کالا به شرکت بازرگانی علی والا است. این شرکت از قبل لیستی از بهترین شرکت‌های فروشنده چینی را دارد و یافتن بهترین آنها برایش زمان‎‌بر نیست.

تکمیل پروفرمای خرید 

بعد از یافتن شرکت فروشنده شما باید برای اینکه بتوانید واردات از چین داشته باشید، کالاهای مورد نیاز خود را از آنها خریداری کنید و البته برای اینکه بتوانید از این شرکت‌ کالا بخرید باید یک درخواست رسمی خرید که پروفرما نام دارد برای آنها ارسال کنید. پروفرما باید شامل اطلاعاتی مثل قیمت خرید محصولات، تعداد مورد نیاز و البته تعیین روش پرداخت هزینه خرید باشد. 

تکمیل پروفرما برای کسی که دانش و تجربه لازم در این موضوع را ندارد زمان‌بر است و گاها باعث خطا در کالاهای خریداری شده و مبلغ پرداختی می‌گردد. در این حالت نیز برای اینکه بتوانید در کمترین زمان ممکن خرید خود را انجام دهید، باید حتما از متخصصان شرکت بازرگانی علی والا بخواهید که کارهای تکمیل پروفرما را برای شما انجام دهند.

افرادی که در این شرکت بازرگانی مشغول تکمیل پروفرمای خرید هستند دارای سابقه طولانی مدت در این کار بوده و انجام این عملیات برای آنها اصلا زمان‌بر و دردسرساز نخواهد بود. تنها کافی است که بدانند قصد واردات چه کالایی را دارید تا در عرض مدت زمانی کوتاه، پروفرمای خرید شما را تهیه و برای شرکت فروشنده ارسال کنند. در این مرحله اگر با درخواست شما موافقت شود کالاهای درخواستی شما تهیه و به گمرک چین تحویل داده می‌شود.

کارگو در چین

عملیات دیگر که در واردات از چین ممکن است زمان شما را به طور کامل به خود اختصاص دهد، درحالی‌که برای شرکت بازرگانی علی والا چندان زمان‌بر نخواهد بود، یافتن شرکت کارگو مناسب برای ارسال کالاهای خریداری شده از چین به ایران است. 

علی والا کارگو در چین به ساده‌ترین روش

کارگو نام روشی است که درآن از یک وسیله حمل‌ونقل مثل هواپیمای باری، کشتی باری یا قطار باری برای ارسال کالا از کشوری به کشور دیگر استفاده می‌شود. عموم بازرگانان برای یافتن کارگو مناسب دچار مشکل می‌شوند. 

علت آن نیز این است که از قبل با این شرکت‌ها سروکار نداشته‌اند و نمی‌دانند که نحوه قرارداد بستن با شرکت‌های کارگو چگونه است یا اگر هم قراردادی بسته‌اند نمی‌دانند که آیا کارگو مناسبی انتخاب کرده‌اند یا خیر. برای مثال بهترین کارگو برای انتقال وسایلی که بصورت عمده خریداری می‌شوند کارگو دریایی است اما برای انتقال اجناس فاسد شدنی مثل گوشت کارگو هوایی بهترین گزینه است.

ترخیص کالا در چین

با اطمینان می‌توان گفت دشوارترین مرحله واردات از چین ترخیص کالاهای خریداری شده از گمرک این کشور است. در قسمت خرید گفتیم که اگر پروفرمای شما توسط شرکت فروشنده تایید شود، آنها کالاهای خریداری شده را به گمرک چین تحویل می‌دهند تا بتوانید این کالاها را به صورت قانونی به ایران ارسال کنید. اما چگونه باید این کالاها را از گمرک ترخیص و به ایران ارسال کرد؟

ترخیص کالا در چین با شرکت بازرگانی علی والا.

برای ترخیص کالاها از گمرک چین شما باید مدارک و مجوز تهیه کرده و به این اداره تحویل دهید. اگر در واردات کالا تجربه بالایی هم داشته باشید باز هم ممکن است از قوانین روز ترخیص کالا از گمرک چین اطلاع نداشته باشید و مدارکتان جور نباشد. در این صورت کار ترخیص شما به‌تعویق افتاده و دیگر نمی‌توانید وارداتی سریع داشته باشید. دراین حالت نیز درست مانند حالات قبل باید کارهای مرتبط با ترخیص کالاها را به شرکت بازرگانی علی والا بسپارید تا بدون تاخیر انجام شوند.

 

4181992

 

 

 

ارسال نظر: