هر آنچه که باید در مورد انتخاب موکت برای خانه خود بدانید

کدخبر: 2378697

فکر کردن به خرید موکت جدید به عنوان فرآیندی که در آن ظاهر و احساس چیزی را دوست دارید، بنابراین آن را انتخاب می کنید، آسان است. کار انجام شد. با این حال، چیزی که بسیاری از مردم در مورد موکت نمی‌دانند این است که عواملی مانند زاه رفتن روی آن ، آب و هوا، مقاومت در برابر لکه و سهولت در تمیز کردن، ملاحظات مهمی در انتخاب چیزی هستند که برای سال‌ها  بتوانید به خوبی استفاده کنید. این ملاحظات و همچنین بودجه است که بر انتخاب شما از الیاف طبیعی یا الیاف مصنوعی و اندازه تأثیر می گذارد..

ما این راهنمای مفید را گردآوری کرده ایم تا به شما توضیحی سریع و آسان در مورد انواع اصلی موکت بدهیم تا بتوانید با اطمینان خرید کنید.

Picture1

انواع مختلف موکت را در نظر بگیرید 

هنگامی که نخ های پشمی یا مصنوعی (معروف به الیاف موکت) در موکت تولید می شوند، خواص متفاوتی را به ارث می برند و بسته به ساختار خود، تأثیرات بصری متفاوتی ایجاد می کنند. ساخت موکت به نوع پرز اشاره دارد .این توع موکت استحکام و تراکم بالا دارد . از این رو اصطلاح "موکت پرزی پیچی " می گویند.

  • پرز پیچ خورده به دلیل انعطاف پذیری خود شناخته شده است، در حالی که موکت پرز مخملی متراکم، پوششی صاف و مجلل ارائه می دهد. گاهی اوقات پرز بخشی از طرح  را تشکیل می دهد که در آن از ارتفاع پرزهای مختلف برای ایجاد یک الگو استفاده می شود.
  • موکت های پرز حلقه‌ ای می‌توانند ظاهری یکنواخت داشته باشند، یا حلقه‌ها را می‌توان در ارتفاع‌های مختلف طراحی کرد تا یک الگوی حلقه‌ای چند سطحی ایجاد کند و ظاهری بافتی مانند فرش شکل ایجاد کند.

موکت پرز حلقه ای

یک موکت با ساختار پرز حلقه‌ای دارای روکش بافت یا ظاهر طرح‌دار است. جلوه جالب و طرح دار ایجاد شده با تغییر ارتفاع  حلقه توجه کنید. تپه دارای ساختارحلقه ای کمی ارگانیک است

موکت مخملی

موکت‌های  مجلل ظاهری متراکم و صاف دارند که ناشی از برش پشم یا الیاف مصنوعی به ارتفاع یکنواخت و یکنواخت است. موکت‌های مخمل‌دار عموماً بسیار نرم هستند و به دلیل چگالی محکم الیاف، بالشتک بسیار خوبی در زیر پا ایجاد می‌کنند.

الیاف موکت مخملی دارای پرزهای برش خورده با تراکم بالا و ظاهری تقریباً مخملی هستند. نمونه فوق العاده ای از یک فرش مخملی نرم و لطیف است که در دوازده رنگ موجود است و از الیاف با کیفیت Triexta تولید شده است.

Picture1

 

انواع الیاف موکت

جدای از انتخاب پرز، انواع الیاف موکت یکی دیگر از ملاحظات اولیه برای اطلاع از انتخاب است. الیاف مصنوعی شامل ترکیبات نایلون، پلی پروپیلن، پلی استر، اکریلیک، پشم و پشم است. این الیاف را در مباحث زیر توضیح می دهیم.

موکت نایلونی

نایلون دارای چند ویژگی برجسته است، اما بزرگترین آن دوام است. موکت نایلونی خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری دارد، بنابراین می تواند در برابر را ه رفتن زیاد روی آن مقاومت کند و شکل خود را در زیر وزن مبلمان حفظ کند. این فرش که اغلب با استفاده از تکنیک رنگی به نام نایلون رنگ‌آمیزی با محلول (SDN) تولید می‌شود، بسیار رنگ ‌پذیر، مقاوم در برابر محو شدن و تمیز کردن آن آسان است و آن را به موکتی محبوب در اتاق‌ها تبدیل می‌کند.

موکت پلی پروپیلن (الفین).

موکت پلی پروپیلن برای استفاده در تجاری و دارایی های سرمایه گذاری محبوب است زیرا بادوام، مقاوم در برابر لک و مقاومت بالایی در برابر رطوبت است. تمیز کردن آن نیز آسان است. با این حال، به نرمی موکت پشمی، پلی استر یا اکریلیک نیست.

موکت پلی استر

موکت  پلی استر بسیار نرم است و راحتی عالی زیر پا را ارائه می دهد. قیمت کمتری دارد اما به اندازه موکت پشم خالص جذاب است، مقاومت بسیار خوبی در برابر لکه و محو شدن دارد. موکت پلی استر برای مناطق کم تردد مانند اتاق خواب مناسب است.

موکت اکریلیک

اکریلیک یک ماده مصنوعی است که از نظر ظاهری شبیه پشم است. موکت اکریلیک از الیاف اکریلیک ساخته شده است و یک انتخاب محبوب است زیرا از پشم ارزان تر و نرم تر و بادوام تر از پلی استر یا پلی پروپیلن است. این یک انتخاب محبوب برای اتاق های بازی است زیرا به سرعت خشک می شود و در برابر لکه، کپک و کپک مقاوم است.

موکت پشمی

موکت های 100% الیاف پشم گرما، نرمی و دوام طبیعی را ارائه می دهند. لایه مومی طبیعی روی پشم گوسفند به این معنی است که رطوبت را دفع می کند و آن را مقاوم در برابر لکه می کند.موکت های ترکیبی پشمی از 80% پشم تا 20% مخلوط مصنوعی (معمولا پلی استر) ساخته می شوند تا یک موکت همه منظوره خوب ایجاد کنند.

درک الیاف موکت و برش پرز

الیاف  و پرز موکت دو جزء اصلی انتخاب شما هستند. این الیاف می تواند یک الیاف طبیعی مانند فرش پشم، جوت یا سیزال یا مصنوعی مانند نایلون یا پلی استر باشد. پرز به ساختار فرش اشاره دارد - چگونه حلقه های الیاف بافته شده یا به مواد پشتی موکت می پیوندند. این دو ویژگی مهم، نحوه عملکرد فرش در طول زمان و ظاهر و احساس آن را در زیر پا تعیین می کند.

Picture1

 

 

اتاق هایی که برای موکت بهترین هستند

رنگ و طرح تنها انتخاب هایی نیستند که باید هنگام انتخاب بهترین موکت برای اتاق انجام دهید. برای اینکه ظاهر و عملکردی داشته باشید که سال‌ها از آن لذت خواهید برد، پوشش کف نیز باید متناسب با هدف باشد. این به معنای تطبیق الیاف و پرز موکت با استفاده از اتاق است. در اینجا چند نکته برتر وجود دارد:

  • اتاق های خانوادگی & اتاق‌های غذاخوری - مکان‌های زندگی با پلان باز که در آن غذا و نوشیدنی مصرف می‌شود، به فرشی با سطح مقاومت بالا در برابر لکه و پرز کم برای تمیز کردن آسان نیاز دارند. همچنین می توانید کفپوش وینیل یا چوب سخت را با  موکت از طیف گسترده ما در نظر بگیرید .
  • راهروها و اتاق های نشیمن - مناطق پرتردد نیاز به موکت با درجه انعطاف پذیری و دوام بالایی دارند. در این قسمت‌ها به سراغ موکت ‌های پشمی یا مصنوعی بروید، زیرا در برابر له شدن، مقاوم در برابر لکه هستند و کمترین علائم خلاء و ترافیک پا را نشان می‌دهند. یک موکت طرح دار نیز انتخاب خوبی خواهد بود.
  • اتاق خواب – موکت هایی را انتخاب کنید که در زیر پا بسیار نرم و راحت هستند و دارای خواص عایق خوبی مانند پشم و یک لایه زیرین با کیفیت برای لایه‌های موکت هستند. اگر آلرژی یا آسم مشکلی است، به سراغ موکت مصنوعی با پرز کم بروید.
  • زیرزمین & اتاق rumpus - زیرزمین ها و بسیاری از اتاق های rumpus به طور طبیعی مرطوب هستند زیرا در زیر زمین یا سطح پایین تر از زمین قرار دارند. الیاف مصنوعی در اینجا بهترین هستند زیرا قابلیت تنفس بیشتری دارند، می توانند در برابر افزایش رطوبت مقاومت کنند و رطوبت را آزاد می کنند تا از خطر ایجاد کپک در داخل یا زیر موکت جلوگیری کنند.

بهترین کیفیت فرش

موکت ‌ها کیفیت‌های متفاوتی دارند تا با نیازهای مختلف مطابقت داشته باشند، بنابراین موکتی که ممکن است به عنوان بهترین فرش با کیفیت انتخاب شود، ممکن است بهترین فرش برای محیط شما نباشد. به‌طور کلی، نخ‌های پشمی برش و حلقه‌دار نسبت به فرش‌های الیاف مصنوعی با کیفیت‌تر در نظر گرفته می‌شوند، اگرچه فناوری ساخت نوآورانه به این معنی است که موکت ‌های مصنوعی مدرن از نظر دوام، خاک، ویژگی‌های مقاوم در برابر محو شدن و لک شدن و حتی نرمی به رقبای سرسختی برای پشم تبدیل شده‌اند.

موکت‌های پشمی  مانند قالی‌های بربر در هر دو نخ برش و حلقه امتحان خود را پس داده‌اند و همچنان به‌عنوان باکیفیت‌ترین موکت شناخته می‌شوند. برای مشاوره در مورد انتخاب بهترین فرش با کیفیت برای سبک زندگی خود، از فروشگاه موکت محمدی و سایت ما دیدن کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر: