چرا زبان انگلیسی سخت است؟

کدخبر: 2378750

آیا شما هم بارها و بارها در یادگیری زبان انگلیسی شکست خورده‌اید؟ بی‌راه نیست اگر بگوییم یادگیری زبان انگلیسی امروز دیگر به یک ضرورت تبدیل شده و در هر حرفه‌ای باید بر زبان انگلیسی مسلط باشیم. اما بسیاری از افراد در تلاش‌های مختلف خود در یادگیری زبان انگلیسی آن را سخت می‌دانند و به همین دلیل در مسیر یادگیری دچار تردید شده یا آن را کنار می‌گذارند اما واقعاً چرا زبان انگلیسی سخت است؟ در این مقاله قرار است به یک نکته مهم برسیم، یادگیری زبان انگلیسی سخت نیست، بلکه ما شیوه مناسب را نمی‌دانیم. مطالعه این مقاله می‌تواند دید شما را نسبت به یادگیری زبان انگلیسی تغییر دهد.

زبان انگلیسی سخت و آسان است

همیشه یادگیری یک زبان خارجی سخت است. چراکه ما از کودکی به یک نوع تلفظ، گرامر و صحبت کردن عادت کرده‌ایم و خلق یک عادت جدید معمولاً انرژی و زمان زیادی را از ما می‌گیرد.

ساختار زبانی متفاوت انگلیسی نسبت به فارسی در کنار هزاران لغت جدیدی که باید یاد بگیریم باعث شده که زبان انگلیسی در نگاه اول سخت به نظر برسد اما بیایید از یک منظر دیگر به یادگیری زبان انگلیسی نگاه کنیم.

تقریباً اکثر منابع یک صدا معتقد هستند که در میان تمام زبان‌های دنیا انگلیسی ساده‌ترین ساختار را دارد. چند دهه حضور کشورهای انگلیسی زبان در سیاست‌های دنیا باعث شده که به تدریج گرامرهای سخت این زبان نیز دستخوش تغییر شده و ساده شود.

از طرف دیگر ما با زبان انگلیسی بیگانه نیستیم. وجود واژه‌های انگلیسی زبان در زبان فارسی نظیر تاکسی، رستوران، اوکی و هزاران واژه دیگر باعث شده که زبان انگلیسی خوب یا بد در ساختار فارسی حضور داشته باشد. از طرفی بعید است از کودکی تا الان گوش‌مان با زبان انگلیسی کاملاً غریبه باشد.

مطالعه برای کنکور، تماشای فیلم و سریال و حتی دیدن تابلوهای راهنمایی خیابان نیز ما را با تا حدی با زبان انگلیسی آشنا کرده است. به عبارت دیگر سوال چرا زبان انگلیسی سخت است از اساس درست نیست!

Picture2

 

چراکه اگر روش یادگیری زبان انگلیسی را بلد باشیم و از یک معلم خصوصی زبان انگلیسی استفاده کنیم، می‌بینیم که در مدت زمانی کوتاه می‌توان تا حد خوبی این زبان را فرا گرفت. بنابراین به عنوان یک توصیه دوستانه پیشنهاد می‌کنیم اصلاً به سختی زبان انگلیسی فکر نکنید و از تکنیک‌هایی که در ادامه می‌گوییم استفاده کنید تا یادگیری زبان انگلیسی به یک کار لذت‌بخش روزانه تبدیل شود!

تمرکز بر گرامر؛ زبان انگلیسی را سخت نکنید!

معمولاً یکی از اشتباهات زبان‌آموزان انگلیسی تمرکز بر گرامر است. اجازه دهید این موضوع را با یک مثال بررسی کنیم. آیا شما گرامر زبان فارسی را به خوبی بلدید؟ یعنی الان می‌توانید ساختار گرامری جملاتی که خواندید را به صورت کامل تحلیل کنیم. آیا می‌تواند نهاد، گزاره، نوع فعل، متمم و ... صدها قاعده دیگر زبانی را در هر جمله‌ای تشخیص دهید؟

احتمالاً پاسخ خیر است! اما چطور علی رغم این‌که نمی‌توانیم صد در صد ساختار زبان فارسی را تحلیل کنیم به این خوبی بر این زبان مسلط هستیم؟ مساله اصلی اینجاست که ما از کودکی به شنیدن این زبان عادت کرده‌ایم و در واقع ساختار زبان فارسی را هزاران بار تمرین کرده‌ایم و شنیدن فارسی یک نفر غریبه را به سادگی می‌توانیم تشخیص دهیم.

حالا می‌توان همین راهکار را برای زبان انگلیسی نیز پیاده کرد. نیازی نیست که وقت خود را صرف گرامر کنیم، کافی است خود را در معرض زبان انگلیسی قرار دهیم تا به تدریج ساختارهای درست را فرا بگیریم.

یک همراه پیدا کنید

کوه‌نوردی معمولاً یک ورزش جمعی است. سختی‌های پیمودن مسیر و رسیدن به قله باعث می‌شود که افراد در گروه‌های چند نفره به قله صعود کنند. همین کار را می‌توان درباره زبان انگلیسی انجام داد. اگر بتوانید یک همراه (دوست، آشنا یا یکی از اعضا خانواده‌) برای یادگیری زبان انگلیسی پیدا کنید، طی کردن مسیر یادگیری ساده‌تر خواهد بود. اگر قصد شرکت در دوره آنلاین آیلتس یا دیگر آزمون‌های بین‌المللی را دارید حضور یک همراه می‌تواند بسیار موثر باشد.

یادگیری زبان انگلیسی را به یک عادت تبدیل کنید

برای تبدیل یک کار خوب به یک عادت کافی است آن را ساده کرده و مرتب تکرار کنید. پیشنهاد می‌کنیم در خانه هر روز چند دقیقه به یک رادیو یا پادکست انگلیسی زبان گوش کنید. می‌توانید روزی یک صفحه انگلیسی بخوانید و خاطرات روزانه خود را حتی در حد چند پاراگراف به زبان انگلیسی بنویسید. به تدریج می‌بینید که مهارت انگلیسی شما بهتر و بهتر می‌شود. استفاده از بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی رایگان یا اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند.

Picture2

 

منابع مناسبی را انتخاب کنید

برای یادگیری زبان انگلیسی نیاز به منابع مناسب دارید. بر اساس سطح زبان شما باید منابعی را برای تقویت لغات، مهارت شنیداری، نوشتاری و خواندن متون انگلیسی انتخاب کنید. اگر این منابع به درستی انتخاب شود می‌تواند هم در اعتماد به نفس و هم در مسیر یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک کند.

از یک معلم زبان انگلیسی کمک بگیرید

برای یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید از یک معلم زبان انگلیسی کمک بگیرید. معلم زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند که متناسب با سطح خود یک برنامه مطالعاتی داشته باشید و در مسیر یادگیری همراه شما باشد. پلتفرم زبان اُتیچر این امکان را فراهم کرده تا بتوانید از بین صدها استاد زبان انگلیسی در ایران و جهان استاد زبان انگلیسی را انتخاب کرده و کلاس خود را به صورت آنلاین برگزار کنید. برای شروع کافی است همین حالا عبارت اُتیچر را در گوگل جستجو کرده و اولین کلاس زبان خود را به صورت رایگان (جلسه آزمایشی) برگزار کنید.

 

 

 

 

ارسال نظر: