چطور یک چکیده عالی برای مقاله کنفرانسی بنویسیم؟

کدخبر: 2378919

اگر با مقاله کنفرانسی آشنا باشید، می‌دانید که چکیده بخش بسیار مهمی در این مقاله بوده و داشتن یک خلاصه خوب، تاثیر زیادی در پذیرش آن دارد!

چکیده مقاله به داوران نشان می‌دهد که این مقاله قرار است چه مطالب علمی و ارزشمندی را به کنفرانس اضافه کنید.

قبل از نوشتن و شروع ترجمه مقاله کنفرانسی برای شرکت در کنفرانس‌های انگلیسی‌زبان، باید اصول نوشتن یک مقاله استاندارد را بدانید و رعایت کنید.

بیایید با بخش‌های یک چکیده مقاله بیشتر آشنا شده و نکات مهم درباره نوشتن یک خلاصه خوب را بررسی کنیم، حتماً تا انتها با ماه همراه باشید.

مقاله کنفرانسی چیست؟

قبل از اینکه سراغ ادامه مقاله و نکات مهم برویم، بیایید ببینیم مقاله کنفرانسی چیست؟

به مقالاتی که هدف از نوشتن آن‌ها، گرفتن پذیرش برای ارائه در کنفرانس‌های علمی است، مقالات کنفرانسی گفته می‌شود.

ارائه در یک همایش علمی که دیگر محقق‌ها نیز در آن حضور دارند، می‌تواند یک فرصت عالی باشد؛ صحبت از ایده‌های جدید همیشه به گرفتن بازخوردهای ارزشمند ختم می‌شود.

تفاوت آن با مقاله ژورنالی این است که مقاله کنفرانسی کوتاه‌تر بوده و مطالب به صورت سطحی بررسی می‌شود؛ در نهایت اعتبار کمتری هم از مقاله ژورنالی دارد اما یک تجربه ارزشمند است و تاثیر خوبی در رزومه علمی شما خواهد داشت.

نکات مهم در نوشتن چکیده

حواستان به محدودیت طول چکیده باشد؛ خلاصه شما نباید بیش از 250 کلمه باشد، بهترین محدوده 150 تا 250 کلمه است.

مخاطب خود را در نظر بگیرید؛ در نوشتن چکیده همیشه باید حواستان به مخاطب باشد تا کلمات تخصصی و اصطلاحات متناسبی برای صحبت از ایده‌ها و نتایج داشته باشید.

چکیده را جذاب نگه دارید؛ سعی کنید جملاتی بگویید که در عین قابل فهم بودن، اطلاعات کلیدی را به شکلی جذاب برای مخاطب بیان کند.

Picture1

نتایج از همه چیز مهم‌تر است؛ در نوشتن چکیده حواستان باشد که اشاره به نتایج اهمیت بیشتری نسبت به جزئیات فنی و روش‌های تحقیق دارد.

عنوان مناسبی بنویسید؛ عنوان چکیده و مقاله باید جذاب باشد و توجه مخاطب را جلب کند.

محتوای چکیده را شفاف نگه دارید؛ تا جای ممکن، سراغ کلمات پیچیده و واژگان ناآشنا نروید، خلاصه خود را شفاف و قابل درک ارائه دهید.

از کلمه کلیدی استفاده کنید؛ استفاده از کیوردهای مرتبط با موضوع تحقیق و چکیده، برای جلب مخاطب حرکت خوبی است، از این کلمات هم در عنوان و هم در متن چکیده استفاده کنید.

اصول نگارشی را رعایت کنید؛ داشتن اشتباه نگارشی یا گرامری تاثیر منفی شدیدی خواهد داشت؛ حتما ترجمه مقاله خود را به یک مترجم متخصص و باتجربه بسپارید.

تمام اطلاعات را پوشش دهید؛ در چکیده خود تمام اطلاعات و موارد کلیدی را ارائه دهید؛ نه بیش از حد و نه کمتر از حد معمول و صحیح.

نقل قول را فراموش کنید؛ در چکیده مقالات کنفرانسی خبری از نقل‌قول نیست و به جای آن باید از ایده‌ها و نتایج صحبت شود.

نتایج ارائه شده دقیق باشد؛ برای جلب اعتماد مخاطب خود، باید نتایج و بازنمایی آن دقیق باشد.

از کلمات فنی استفاده شود؛ در نوشتن چکیده، از کلمات که توانایی، تخصص و مهارت شما را نشان دهد استفاده کنید.

از اختصارات استفاده نکنید؛ برای پیشگیری از ایجاد ابهام و عدم درک احتمالی مخاطبان خود، سعی کنید از کلمات اختصاری استفاده نکنید، در صورت لزوم، مفهوم آن را ذکر کنید.

درباره پژوهش توضیح مختصری ارائه دهید؛ در ابتدای چکیده باید درباره پژوهش و هدف انجام آن به صورت خیلی مختصر توضیح دهید تا مخاطب به سرعت با موضوع آشنا شوید.

مقاله را مرور کنید؛ حتماً قبل از نوشتن چکیده، مقاله را بخوانید تا اطلاعات بهتری را برای ارائه انتخاب کنید.

جمع‌بندی را از یاد نبرید؛ در انتهای چکیده، با یک جمع‌بندی مختصر مخاطب را به خواندن مقاله ترغیب و تشویق کنید.

سخن پایانی

امیدوارم این مطلب به شما کمک کرده باشد، با توجه به توضیحات بالا، حواستان باشد که در چکیده مقاله کنفرانسی باید سعی کنید توضیحات کلی خود را برای جلب مخاطب برای دانستن ادامه موضوع جلب کنید؛ همچنین تا جای ممکن تمرکز روی نتایج باشد و از ارائه اطلاعات فنی خودداری شود.

اگر در مسیر نوشتن و ترجمه مقاله خود به کمک نیاز داشتید، می‌توانید روی کمک پلتفرم ترجمه تخصصی ترنسیس حساب کنید؛ ترنسیس تمام خدمات ترجمه و مقاله را با بالاترین کیفیت و قیمتی منصفانه ارائه می‌دهد.

اگر سوالی دارید، حتما از ما بپرسید؛ مشتاقانه منتظر نظرات شما هستیم.

 

 

 

ارسال نظر: