چطور بهترین رنگ مو را انتخاب کنیم؟ 6 نکته طلایی برای خرید رنگ مو

کدخبر: 2378921

اگر قصد دارید برای اولین بار موهای خود را رنگ کنید، به احتمال زیاد برای خرید رنگ موی مناسب با مشکل مواجه خواهید شد. رنگ مو باید با رنگ پوست شما سازگاری داشته باشد. برخی از رنگ موها با عنوان رنگ موی گرم شناخته می‌شوند و برخی دیگر در دسته رنگ موهای سرد قرار می‌گیرند. بنابراین هنگام انتخاب رنگ مو باید به مسائل مختلف توجه داشته باشید.

اولین و مهم‌ترین مسئله، علاقه شخصی خود شما است. باید ببینید به چه رنگ‌هایی علاقه دارید. سپس این مسئله را با آرایشگر در میان بگذارید تا در نهایت بهترین رنگ برای شما انتخاب شود. اگر قبلاً موهای خود را دکلره کرده‌اید، بهتر است دقت زیادی هنگام انتخاب رنگ مو داشته باشید. زیرا ممکن است رنگ مورد نظر با موهای دکلره شده سازگاری نداشته باشد.

همچنین بهتر است به برخی نکات مهم برای مراقبت از موی دکلره شده توجه داشته باشید. در ادامه قصد داریم درباره انتخاب رنگ مو مناسب توضیح دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چه عواملی را هنگام انتخاب رنگ مو مد نظر قرار دهیم؟

بهتر است هنگام انتخاب رنگ مو به برخی عوامل توجه داشته باشید. در ادامه این عوامل را برای شما بیان می‌کنیم:

·رنگ چهره

اولین و مهم‌ترین چیزی که باید مورد بررسی قرار گیرد، رنگ چهره است. اگر رنگ مو با رنگ پوست سازگاری داشته باشد، از نتیجه کار راضی خواهید بود. زیرا در این حالت، رنگ مو چهره شما را زیباتر نشان می‌دهد.

در حالی که رنگ نامناسب، ممکن است پوست شما را کدر و خسته نشان دهد. برخی رنگ‌ها باعث می‌شوند پوست صورت تیره‌تر به نظر برسد. در حالی که برخی رنگ‌ها نتایج معکوس دارند و پوست صورت را روشن‌تر نشان می‌دهند.

·رنگ چشم ها

از دیگر عوامل موثر بر انتخاب رنگ مو، رنگ فرم چشم‌ها است. برخی رنگ‌ها، رنگ چشم شما را تقویت می‌کنند. به عنوان مثال اگر چشم سبز دارید، بهتر است رنگ‌هایی را انتخاب کنید که باعث تقویت رنگ چشم می‌شوند و آن را سبزتر نشان می‌دهند.

اگر رنگ موی نامناسبی را انتخاب کنید، ممکن است رنگ چشم تیره‌تر به نظر برسد و به سمت قهوه‌ای یا مشکی متمایل شود. اگر چشم‌های آبی دارید، رنگ بلوند طلایی آن را آبی‌تر و زیباتر نشان می‌دهد. اگر چشم‌های شما سبز است، پیشنهاد می‌کنیم رنگ قرمز آتشین یا قرمز ملایم را انتخاب کنید. این رنگ باعث می‌شود چشم شما سبزتر به نظر برسد.

·علاقه شخصی

جدا از هر مسئله‌ای، علاقه شخصی شما اهمیت بسیار زیادی دارد. رنگ مو باید با استایل شخصی شما سازگاری داشته و مورد علاقه شما باشد.

آیا قصد دارید مورد توجه قرار بگیرید و یک رنگ خاص و منحصر به فرد را انتخاب کنید؟ پس بهتر است به سراغ رنگ‌های خاص بروید. رنگ مو باید اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و تا حد زیادی بر زیباتر شدن چهره تاثیرگذار باشد. بنابراین بهتر است قبل از هر چیزی، علاقه شخصی خود را با آرایشگر در میان بگذارید و رنگ درستی را انتخاب کنید.

پیشنهاد به مطالعه بیشتر: چگونه از شر عوارض رنگ مو‌های شیمیایی رها شویم؟

چند نکته برای انتخاب رنگ مو مناسب

Picture1

 

برای اینکه بهترین رنگ انتخاب شود، پیشنهاد می‌کنیم به برخی نکات توجه داشته باشید. در ادامه این نکات را برای شما بیان می‌کنیم:

1.به گرم یا سرد بودن رنگ پوست خود توجه کنید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که رنگ مو گرم برای پوست گرم مناسب است. کسانی که رنگ پوست گرم مثل صورتی، قرمز، زرد یا گندمی دارند، می‌توانند رنگ‌های گرم‌تر مثل بلوند طلایی یا قهوه‌ای مایل به قرمز را برای موهای خود انتخاب کنند.

رنگ‌های سرد برای افرادی با پوست سرد مناسب هستند. افرادی که رنگ پوست سرد مثل سفید روشن دارند، بهتر است رنگ‌هایی مثل بلوند خاکستری با پایه آبی یا رنگ موی قرمز با رنگ بنفش را انتخاب کنند.

2.زیاد از رنگ های طبیعی دور نشوید.

حتی اگر به رنگ موی فانتزی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا حد زیاد از رنگ‌های طبیعی دور نشوید. در هر حال، رنگ مو باید با پوست شما سازگاری داشته باشد. بنابراین بهتر است به درستی برای انتخاب رنگ مو اقدام کنید. پیشنهاد می‌کنیم از دو سایه رنگ مو مثل سایه روشن و تیره استفاده کنید تا نتیجه کاملاً طبیعی باشد.

3.قدم های کوچک بردارید.

اگر به دنبال یک رنگ چشمگیر و خاص هستید، باید به اندازه کافی زمان بگذارید. به عنوان مثال اگر قصد دارید موهای تیره را به موهای بلوند تبدیل کنید، ابتدا باید یک رنگ خنثی را امتحان کنید. در چنین حالتی، آرایشگر موهای سر شما را در چند مرحله مختلف رنگ می‌کند. این روش نتایج بهتر و طبیعی‌تری دارد.

4.از چهره‌ی افراد مشهور و شبیه به خود کمک بگیرید.

یک ترفند بسیار پرطرفدار برای انتخاب رنگ مو، تطبیق دادن حالت چهره با افراد مشهور است. اگر رنگ پوست شما مشابه رنگ پوست یک فرد مشهور مانند یک بازیگر یا خواننده است، پیشنهاد می‌کنیم از این تکنیک استفاده کنید. در این حالت، می‌توانید از آن فرد مشهور الگوبرداری کرده و بهترین رنگ مو را انتخاب کنید.

5.به رنگ رگ نگاه کنید.

بررسی رنگ رگ‌های دست، یکی از بهترین روش‌ها برای انتخاب رنگ موی مناسب است. رگ‌های دست معمولاً به رنگ‌هایی مانند سبز، بنفش یا آبی هستند.

اگر رگ‌ها به رنگ آبی و بنفش باشند، به احتمال زیاد پوست شما سرد است و باید رنگ موهای سرد را انتخاب کنید. اما اگر رگ‌ها به رنگ سبز هستند، پوست شما گرم است و باید رنگ موهای گرم را انتخاب کنید.

6.به مدت زمان ماندگاری رنگ مو توجه کنید.

Picture1

 

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، مدت زمان ماندگاری رنگ مو است. ماندگاری رنگ‌های مو در سه دسته قرار می­گیرد:

1.

2.

3.

اگر در رابطه با رنگ انتخاب شده مطمئن نیستید یا علاقه چندانی به آن ندارید، پیشنهاد می‌کنیم رنگ موقت را انتخاب کنید. زیرا مدت زمان ماندگاری رنگ‌های دائمی و نیمه دائمی بیشتر است.

رنگ‌های دائمی برای مدت طولانی روی موها باقی می‌مانند. بنابراین اگر در رابطه با نتایج آن اطمینان دارید یا واقعاً به رنگ مورد نظر علاقه دارید، برای رنگ کردن مو اقدام کنید. رنگ‌های نیمه دائمی عمدتاً برای هایلایت کردن مو یا پوشاندن موهای خاکستری مورد استفاده قرار می‌گیرند و بعد از مدتی محو خواهند شد.

بررسی کلی

هنگام انتخاب رنگ مو باید به برخی مسائل مثل رنگ پوست، رنگ چشم و سلیقه شخصی خود توجه داشته باشید. انتخاب بهترین رنگ برای موهای سر، کار چندان ساده‌ای نیست. بنابراین بهتر است از تجربیات آرایشگرهای حرفه‌ای یا اطرافیان خود استفاده کنید.

به طور کلی اگر پوست سردی دارید، رنگ‌های سرد برای شما مناسب است. اما اگر رنگ پوست شما گرم باشد، بهتر است رنگ‌های گرم را امتحان کنید. در نهایت همه چیز به علاقه شخصی شما بستگی دارد.

مراقبت‌های بعد از رنگ مو نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین برند محصول بر نتیجه نهایی موثر است. برای خرید رنگ مو، پیشنهاد می‌کنیم به اینجا مراجعه کنید تا ضمن دریافت مشاوره های تخصصی بتوانید از بهترین برندهای موجود، رنگ موی خود را انتخاب کن

 

 

 

ارسال نظر: