گوشی میان رده سامسونگ بخریم یا شیائومی؟

کدخبر: 2379231

حرف گوشی‌های میان رده می‌شود، نام سامسونگ می‌درخشد اما اشتباه نکنید؛ چراکه شیائومی به عنوان رقیب اصلی، بیخیال این بازار بزرگ نمی‌شود و جای سامسونگ را حسابی تنگ کرده است. برای اینکه بدانیم گوشی میان رده سامسونگ بخریم یا شیائومی، در ابتدا باید با هر دو برند بیشتر آشنا شویم و سپس بهترین میان رده‌های آنان را بر اساس پارامترهای مختلف بشناسیم. پس از این موارد، می‌توان تصمیم گرفت که برای خرید گوشی میان رده، باید به کدام برند اعتماد کرد.

سامسونگ

گوشی سامسونگ از ابتدای گسترش گوشی‌های اندرویدی و هوشمند رواج داشته است. از این رو انواع تولیدات موبایل این برند امتحان خود را پس داده و رضایت تقریباً تمامی کاربران را به دست آورده‌اند. همچنین تنوع محصولات برند سامسونگ بسیار گسترده می‌باشد و تعدادی از بهترین و ارزان‌ترین گوشی‌های بازار را در کنار گران‌ترین مدل‌‌ها شامل می‌شود. به این ترتیب هر کاربر را با هر نوع استفاده و کاربری متفاوت راضی نگه می‌دارد.

در مجموع با بهره‌گیری از ویژگی‌های مهمی نظیر پردازنده‌های قدرتمند، صفحه نمایش‌های باکیفیت و رابط کاربری جذاب (OneUI)، انواع گوشی‌های میان رده را وارد بازار کرده است. گوشی‌های سری A و M سامسونگ تعدادی از بهترین میان رده‌های بازار جهانی را تشکیل داده‌اند و از جوانب گوناگونی از جمله سخت‌افزار، نرم‌افزار، دوربین، طراحی و عملکرد کلی رضایت کاربران را به دست آورده‌اند.

البته گوشی‌های سری A به دلیل قیمت مناسب و ویژگی‌های کاربردی نسبت به سایر سری‌ها طرفداران بیشتری را جذب کرده و مدل‌هایی نظیر گوشی سامسونگ Galaxy A55 و گوشی سامسونگ Galaxy A35 جدیدترین مدل‌های آن هستند. از میان گوشی‌های سری M تازه وارد نیز می‌توان به Galaxy M55 اشاره کرد.

شیائومی

زمانی که بحث خرید بهترین گوشی‌های میان رده می‌شود، در اغلب موارد شیائومی است که مقابل سامسونگ می‌ایستد. به عبارتی می‌توان گفت پیش از ورود گوشی‌های شیائومی به بازار موبایل، برند کره‌ای سامسونگ محبوب‌ترین مدل‌های میان رده را به خود اختصاص داده بود و سپس با عرضه مدل‌های جدید از برند چینی شیائومی، به اصلی‌ترین رقبای یکدیگر در خصوص گوشی‌های میان رده تبدیل شدند. گوشی شیائومی حتی نظر بسیاری از افراد را نسبت به کیفیت محصولات چینی تغییر داد و حال پس از چندین سال روزبه‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.

گوشی‌های این برند از لحاظ قیمت به صرفه توانستند توجه کاربران را جلب کرده و با برخورداری از ویژگی‌های مهم نظیر دوربین‌های باکیفیت و سرعت بالا رضایت آن‌ها را به دست آورد. مدل‌های ردمی به خصوص ردمی نوت به همراه مدل‌های پوکو بهترین میان رده‌های شیائومی محسوب می‌شوند و خرید آن‌ها بیشتر از مدل‌های دیگر پیشنهاد می‌شود. سری پوکو بهترین میان رده برای گیمینگ و سری ردمی نوت بهترین میان رده به طور کلی است. از جدیدترین مدل‌ها می‌توان به گوشی شیائومی Poco X6 Pro و گوشی شیائومی Redmi Note 13 اشاره کرد که هر دو از بهترین گوشی‌های شیائومی به شمار می‌روند.

مقایسه سامسونگ و شیائومی

-0

همان‌طور که اشاره کردیم، گوشی سامسونگ و شیائومی هر دو بهترین میان رده‌ها را تشکیل داده و با قیمت مناسب و خصوصیات کاربردی نیاز کاربران گوناگون را برآورده می‌کنند. با این توضیح، احتمالا این سوال برایتان پیش می‌آید که پس این دو برند چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

تفاوت‌های دو برند سامسونگ و شیائومی در مواردی نظیر دوربین، سخت‌افزار، قیمت، طراحی، باتری و رابط کاربری خلاصه می‌شود که هر کدام در بخش‌های مختلفی بهتر عمل کرده‌اند. این قسمت را به دقت مطالعه نمایید تا به پاسخ سوال خود دست پیدا کنید.

دوربین

در کل هر دو برند انواعی از بهترین مدل‌های گوشی‌های میان رده را عرضه کرده‌اند که در هر یک از آن‌ها شاهد نوع خاصی از دوربین با ویژگی‌ها و کیفیت متفاوت هستیم. با این وجود اگرچه ممکن است در بعضی از مدل‌ها کیفیت دوربین شیائومی نسبت به سامسونگ بهتر باشد، مجموعاً گوشی سامسونگ بهترین دوربین را در بین میان رده‌ها دارد.

سخت‌افزار

بر اساس مقایسه‌های صورت گرفته، از آنجایی که هر دو برندهای شیائومی و سامسونگ از پردازنده‌های مرغوب به ویژه جدیدترین پردازنده‌های Qualcomm Snapdragon در تولیدات خود استفاده می‌کنند، عملکرد مناسبی را از لحاظ سرعت و قدرت در اجرای برنامه‌ها یا پردازش‌های مختلف دارند که البته به مدل گوشی هم بستگی دارد. همچنین در تولیدات شیائومی از جمله تعدادی از بهترین گوشی‌های شیائومی پردازنده MediaTek هم به دلیل قیمت پایین‌تر استفاده شده است، در حالی که این پردازنده در گوشی‌های سامسونگ کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت

 

0990

به طور کلی قیمت پایین را باید مهمترین دلیل اقبال بسیار بالای افراد به خرید گوشی شیائومی دانست. از آنجایی که این برند چینی سعی داشته تا از طریق تبلیغات میزان قابل توجهی از سود کمپانی را به دست آورد، تعرفه‌ها یا قیمت محصولات را نسبت به سایر برندها از جمله سامسونگ پایین‌تر در نظر می‌گیرد. به عبارتی قیمت گوشی‌های شیائومی در اکثر مدل‌های میان رده نسبت به قیمت گوشی‌های سامسونگ کمتر می‌باشد و البته با این حال به دلیل تنوع بالا تعدادی از گران‌قیمت‌ترین گوشی‌های بازار را هم به خود اختصاص داده است.

باتری و شارژدهی بالا

باتری گوشی، یکی از مهمترین ملاک‌های افراد در خرید گوشی به حساب می‌آید. هر دو برند سامسونگ و شیائومی تمام تلاش خود را نموده‌اند تا در کنار استفاده از باتری‌های باکیفیت (عموماً باتری‌های 5000 میلی آمپر ساعت لیتیومی)، پردازنده‌هایی در محصولات خود به کار ببرند تا شاهد بهینه‌ترین حالت مصرف انرژی و شارژدهی بالا باشیم.

رابط کاربری

در مجموع رابط کاربری گوشی‌های میان رده سامسونگ (One UI) نسبت به گوشی‌های میان رده شیائومی استفاده آسان‌تری را برای کاربران رقم می‌زند که باعث علاقمندی کاربران با سنین مختلف به گوشی‌های این برند کره‌ای شده است. در مقابل رابط کاربری گوشی‌های میان رده شیائومی (MIUI) دارای خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فردی است که البته گاهاً شباهت زیادی به گوشی‌های آیفون دارند.

در نهایت اگر به دنبال گوشی ارزان قیمت با درجه کیفی مطلوب هستید، گوشی‌های شیائومی انتخاب مناسبی خواهند بود اما اگر به دنبال خرید گوشی‌های میان رده با ضمانت قطعی و دوام بیشتر هستید، می‌توانید به گوشی‌های سری A سامسونگ اعتماد کنید.

 

 

ارسال نظر: