نکات اساسی برای انتخاب زیباترین رنگ پارکت

کدخبر: 2379337

انتخاب رنگ پارکت در طراحی دکوراسیون منزل در روحیه افراد اثر قابل توجهی دارد. به‌عنوان مثال اگر برای منزل خود یک دیزاین کلاسیک انجام داده‌اید، بهتر است که اجزای خانه از آن طرح تبعیت نمایند. رنگ‌هایی با طبع گرم مانند نارنجی، قرمز و... به ما حس شادی می‌بخشند و رنگ‌هایی با طبع سرد مانند آبی، سفید و... حس آرامش را القا می‌کنند.

استفاده از پارکت چوبی در زندگی انسان امروزی

در دنیای مدرن، انسان به دنبال راهی برای ایجاد فضایی گرم، صمیمی و دلنشین در خانه خود است. پارکت چوبی به عنوان یک کفپوش طبیعی، نقش مهمی در تحقق این هدف ایفا می‌کند. زیبایی منحصر به فرد و حس گرما و لطافت چوب، پارکت را به انتخابی ایده‌آل برای بسیاری از افراد تبدیل کرده است. علاوه بر زیبایی، پارکت چوبی مزایای دیگری نیز دارد. این نوع کفپوش عایق صدا و حرارت بوده و به حفظ دمای مطلوب در خانه کمک می‌کند.

 

راهنمای انتخاب بهترین رنگ پارکت

برای انتخاب رنگ پارکت نکاتی وجود دارد که از نظر رنگ شناسی و طراحی دکوراسیون از اهمیت بالایی برخوردار هستند. توجه به رنگ دیوار‌ها، سقف، مبلمان، پرده و اندازه فضای اتاق، شما را در پیدا کردن رنگ مناسب پارکت، راهنمایی می‌کند. اگر اتاقی باریک و کم‌عرضی دارید، بهتر است که از پارکت تیره استفاده کنید و رنگ سقف و دیوار‌‌ها را روشن کنید تا فضای شما بزرگ‌تر به‌نظر برسد. چناچه اتاقی با ارتفاع کوتاه و کم‌نوری دارید، می‌توانید پارکت‌هایی به رنگ روشن مانند کرم را خریداری نمایید.

برای زیباتر شدن دکوراسیون، بین پارکت و مبلمان باید تناسب رنگی وجود داشته باشد تا از یک‌دست شدن و ناهماهنگی جلوگیری شود. با در نظر گرفتن نکات ذکر شده می‌توانید از میان انواع پارکت‌، یکی از کفپوش‌ها را با رنگی متناسب با دکوراسیون خود خریداری کنید.

رنگ مناسب برای پارکت اتاق نشیمن

طراحی دکوراسیون پذیرایی به دقت بیشتری نیاز دارد. برای انتخاب بهترین پارکت برای پذیرایی بهتر است که رنگ سایر عناصر دکوراسیون را در نظر بگیرید. رنگ مبلمان و پرده‌ها تاثیر زیادی در دیزاین دارد؛ با انتخاب پارکت رنگ روشن و دارای طرح‌های عمودی می‌توان فضای اتاق نشیمن را بازتر نشان داد. رنگ‌هایی مانند گردویی، کرم، فندقی، عسلی و... برای اتاق نشیمن بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

00

انواع رنگ پارکت برای اتاق خواب

برای اتاق‌های خواب‌ نیز توجه به رنگ لوازم دیگر چون تختخواب، پرده و دیواره‌ها ضرورت داشته و در انتخاب رنگ پارکت تاثیر‌گذار خواهد بود. استفاده از پارکت به رنگ نسکافه‌ای در اتاقی که از وسایلی با رنگ‌های بژ و کرم استفاده شده، ظاهری بی‌نظیر به اتاق خواب می‌دهد. اگر در اتاق خود رنگ بنفش را به‌کار برده‌اید، با استفاده از پارکت‌هایی به رنگ استخوانی و طوسی زیبایی اتاق خواب خود را دو برابر خواهید کرد. بنابراین شناخت ترکیب رنگ‌ها به شما کمک می‌کند تا پارکت و وسایل اتاق خواب را به بهترین نحو ممکن انتخاب نمایید.

00

آیا پارکت تمامی اتاق ها باید یک رنگ باشد؟

بله؛ این انتخاب مناسبی است و فضا را شیک، منسجم و یک‌دست می‌کند. با توجه به طراحی و لوازم موجود در هر اتاق و انتظاری که از آن مکان دارید، رنگ مناسب پارکت را تصور کنید و با در نظر گرفتن میانگین رنگی به نتیجه واحدی برسید.

از نور استفاده کنید

در طول روز، نور اتاق شما به مرور تغییر می‌کند. در رنگ پارکت در شب به‌دلیل استفاده از نور مصنوعی نسبت به اواسط روز در زیر نور طبیعی تفاوت بسیاری به‌وجود می‌آید. بنابراین بهتر است که نمونه‌ها را در ساعت‌های مختلف روز با نور‌های متفاوت امتحان کنید تا به این اطمینان برسید که در پارکت‌ها باید از چه نوع رنگ، طرحی استفاده نمایید.

سخن پایانی

برای انتخاب زیباترین رنگ پارکت در ابتدا باید با انواع رنگ پارکت‌ آشنایی کامل داشته باشید. سپس براساس  اندازه فضا، لوازم منزل، رنگ و طرح پارکت را انتخاب کرده و در نهایت خریداری نمایید. البته این را نیز مدنظر داشته باشید که قبل از خرید پارکت چوبی، رنگ پارکت را به هیچ وجه براساس فضای خالی انتخاب نکنید. اطمینان حاصل نمایید که پارکت شما با سبک وسیع‌تری مطابقت داشته و به‌گونه‌ای فضا را متصور شوید که می‌خواهید مکان خالی را با وسایل و لوازم تزئینی دیزاین کنید. در نتیجه شما با در نظر گرفتن تمامی این نکات، مالک یک منزلی لوکس با بهترین پارکت چوبی خواهید بود.

 

ارسال نظر: