راهپیمایی مردم در محکومیت توهین به مقدسات

کدخبر: 2375663

گزارش روزنامه ایران از راهپیمایی دیروز مردم در تهران و شهرهای مختلف کشور همزمان با سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی در محکومیت توهین به مقدسات در اغتشاشات اخیر

همزمان با سالروز رحلت جانسوز رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن‌مجتبی(ع) مردم ایران در سراسر کشور با حضور در میادین اصلی شهرها ضمن برپایی عزاداری، اغتشاشات اخیر را که همراه با توهین به مقدسات و نظام بود محکوم کردند.

تجمع اعتراضی مردم تهران نیز در اعتراض به هتک حرمت به قرآن کریم، مسجد و پرچم کشورمان عصر دیروز (یکشنبه ۳ مهر ۱۴۰۱ ) در میدان انقلاب تهران درحالی برگزار شد که مردم از ساعت 15 یعنی یک ساعت قبل از شروع این اجتماع بزرگ در این میدان حاضر شده بودند. رسانه‌های ضدانقلاب تلاش داشتند تا با خبرسازی‌های جعلی درخصوص لغو این مراسم در فضای مجازی از استقبال مردم بکاهند. اما این تجمع که با حضور هیئات مذهبی، مجامع قرآنی و اقشار مختلف مردم برگزار شد با جمعیتی قابل توجه خوش درخشید. «آتش به اختیاریم؛ از فتنه‌گر بیزاریم»، «ایران پر از شهیده؛ فتنه جواب نمیده»، «از فتنه‌گر بیزارم؛ کشورمو دوست دارم»؛ «ما لشکر امامیم؛ آماده قیامیم»، «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «سلبریتی حیا کن، جوان‌ها رو رها کن»، «اهانت به قرآن رسم منافقین است؛ فتنه و آشوبگری کار منافقین است»، «مرگ بر منافق» و.... بخشی از شعارهایی بود که از سوی تجمع‌کنندگان سر داده شد. مردم تهران همچنین با در دست گرفتن قرآن، اهانت آشوبگران به قرآن کریم را بشدت محکوم کردند.

حضور دولتمردان در اجتماع مردمی 

علاوه بر این مردم به صورت خودجوش با اهدای گل به سربازان و فرماندهان نیروی انتظامی که درصدد حفظ نظم و امنیت این مراسم بودند، از آنان تشکر کرده و شعار «نیروی انتظامی، تشکر، تشکر» سر دادند. محمد مخبر معاون رئیس جمهور و بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز  در تجمع بزرگ مردم تهران در محکومیت اغتشاشات اخیر در کشور حضور یافتند. پیکر پاک یکی از شهدای تازه تفحص شده نیز از چهار راه ولیعصر روی دست‌های مردم تهران تشییع شد. در شهرها و استان‌های مختلف کشور نیز خروش مردم و بخصوص جوانان دهه هشتادی و دهه نودی بشدت چشمگیر بود.

«نه» قاطع به اغتشاش از شمال تا جنوب ایران 

بر این اساس تجمع پرشور و غیرقابل وصف مردم متدین و ولایتمدار مازندران زیر بارش باران در قالب امت رسول الله (ص) به دعوت سه هزار هیأت مذهبی و قرآنی دیروز یکشنبه در ۶۳ نقطه شهری این استان با هدف تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی و آرمان‌های نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران و همچنین محکوم کردن هتک حرمت‌های صورت گرفته از سوی اغتشاشگران برگزار شد.

هیأت‌های عزاداری بندرعباس هم در راهپیمایی پرشور علیه اغتشاشگران و آشوبگرانی که در روزهای اخیر نسبت به آتش‌افروزی‌، تخریب اموال عمومی و توهین و هتاکی به مقدسات اقدام کرده بودند، خروشیدند تا پاسخ دندان‌شکنی برای بدخواهان ایران اسلامی باشد.

خروش مردم تبریز

علاوه بر این جمعیت زیادی از مردم تبریز در قالب دسته‌های عزاداری امروز همزمان با سراسر کشور ضمن اعلام انزجار از آشوبگری عده‌ای اغتشاشگر که در روزهای گذشته به تخریب اموال عمومی و اهانت به مقدسات دست زدند، اقدامات ضد انسانی، ضد اسلامی و ضد اخلاقی معاندان را محکوم کردند. مردم انقلابی و مؤمن تبریز که همزمان داغدار شهادت شهید امنیت حسین اوجاقی بودند، از اهانت به حجاب، آتش زدن قرآن، مسجد و پرچم نیز دل پری داشته و داغ این حوادث تلخ نیز مزید بر علت شده بود تا از عمق جان نفرت خود را نسبت به این گونه اعمال خودفروختگان، مزدوران و فریب خوردگان بی‌ایمان نشان دهند. در ادامه این راهپیمایی با شکوه مردم با شعارهای «آذربایجان جانباز خامنه‌ای دَن آیریلماز»، «بیز حسین مکتَبینده اَعداءَ امکان وِرمَروخ، جان وِروخ، ایمان وِرمَروخ» (ما در مکتب حسین به دشمنان امکان خودنمایی نمی‌دهیم بلکه اگر شد جان می‌‌دهیم ولی ایمان نمی دهیم) و «آذربایجان جانباز اوز رهبرین تک قویماز» (آذربایجان جانباز رهبر خود را تنها نمی‌گذارد) برای هر گونه جانفشانی و حمایت از انقلاب و آرمان‌های آن اعلام آمادگی کردند.

مردم کردستان اغتشاشات را محکوم کردند

به گزارش خبرنگار ایرنا به مناسبت ۲۸ صفر، سالروز رحلت جانسوز پیامبر مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) آیین‌های سوگواری دیروز در استان کردستان برگزار شد. مردم شهر سنندج در مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم (ص) که با حضور مقامات استان از جمله اسماعیل زارعی کوش استاندار کردستان برگزار شد با محکوم کردن اغتشاشات اخیر در کشور، خواستار برخورد قاطع با آشوبگران شدند.

گفتنی است این راهپیمایی و تجمع‌ها در شهرهای اصفهان، اراک، یزد، گلستان، بیرجند، سایوج، گرمسار، شهرکرد، بوشهر، قم، زاهدان، شیراز، همدان، قزوین و... نیز با خیل جمعیت صورت گرفت. مشاهدات نشان می‌دهد در شهرهایی که در روزهای اخیر التهابات بیشتری را تجربه کرده بود مردم با جمعیت‌های گسترده‌تر به محکومیت هنجارشکنان پرداختند.

منبع: ایران
ارسال نظر: